• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

gummissa naula

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukkaPoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
turvallisinta ois vaihtaa..
nixweiss.gif

niin mä ajattelin kanssa..tulee vaa pikkisen tyyriiks.perkele.
Onkos se muuten kauheen iso ero hinnassa, jotta viekö liikkeeseen pelkän vanteen vai koko pyörän?

multa velottivat frank nymanissa 90e renkaanvaihdosta. Vein koko pyörän sinne. vaihdettiin eteen sekä taakse + tasapainoitus..

Multa velotettiin paikallisessa korjaamossa 15€ renkaan vaihdosta, kun vein oman kumin mukana sinne. Tasapainottivat vielä eturenkaankin siinä samalla.

Mulla oli muuten tilanne suunnilleen sama, ei löytynyt kyllä naulaa. Reikä oli kuitenkin ja aiempia viestejä täältä selanneena totesin, että parempi vaihtaa rengas kuin alkaa leikkimään hengellään. Ja halvimmat renkaat näkyivät muuten olevan tuolla .org shopissa.
062802jumpie_prv.gif

Minä vein pelkän renkaan aikanaan samasta syystä ihan rengas lafkaan. Tilasivat sellaisen kumin, kun halusin ja vaihtoivat alle. Iltapäivä siinä tosin vierähti.

Renkaan paikkauksesta mielipiteet tuntui vaihtelevan kovasti, pienen soittelu kieroksen jälkeen toiset tuntui paikkaavan myös mp-renkaita, kun taas toiset ei suostuneet edes harkitsemaan asiaa.

Itse järkeilin, sen niin että renkaan vaihto on kumminkin pieni raha hengestä joka on pahimmassa tapauksessa siitä paikatusta renkaasta kiinni, kun se kovassa vauhdissa pettää.

Uusi kumi alle ja johan uskaltaa taas rauhassa kanttailla.  
thumbs-up.gif

Ite ainaki ajoin renkaan loppuun asti ko siittä meni naula läpi viime kesänä. Tänä kesänä se vasta tuli tiensä päähän. Ei se millonkaan muistuttanu mua siittä että siinä reikä oli. En tiedä tosin vaikuttaako asiaan se että tuossa on sisäkumillinen rengas.

Takarenkaani puhkes kuukausi sitten. Tarkastelussa siitä löytyi pieni reikä, joka oli ilmeisesti naulan aikaansaama. Soittelin ja kyselin monesta paikasta ja viimein suostuivat eräässä pääkaupunkiseudun MP liikkeessä paikkaamaan, kun olivat siellä myös todenneet reiän snadiksi ja renkaan tubelessiksi. Raakakumipaikka työnnettiin holeen ja hyvin on kestänyt.
Tällä toimenpiteellä sain n. 3000 km ajettuun nakkiin vielä elinikää ainakin toisen mokoman.
062802moto_prv.gif

Yhteenvetona; riippuu tapauksesta, eli reiän laadusta ja renkaan kunnosta. Jokainen päättäköön itse mihin fyffensä käyttää...

Mulla meni kans naula renkaaseen(tubeles).
Rengas oli vielä melkein uusi.
Vein irto pyörän rengasliikkeeseen.
Kaveri (itsekkin pyöräiliä) otti renkaan irti ja paikkas sisäpuolelta.
Ja tasapainotti pyörän.
Homma makso 20€.
Nyt oon ajanu 2500 kilsaa eikä oo pelottanu et
rengas pettäis.
Hyvin on ilmat pysyny sisällä.
Lexa

Pystyykö paikkaamaan kumin, vai joutuuko vaihtamaan uuteen???Kun siinä törröttää 3tuuman naula...
Radallakin tuli sitä jo ajettuu ja paikkauksen jälkeen tullu 7000km joten mulla on toiminut ok.
Sama homma mulla viime kaudella. Paikkautin ja hyvin kesti kunnes kulutuspinta loppui, ajona myös rataa ja isoja nopeuksia (+250kmh). Varma on silti aina varmaa. Kannattaa siis vaatia paikaksi semmonen tattimallinen, joka pannaan kumiin sisäpuolelta. Mulla oli semmonen ulkoapäin laitettava mato, mutta se tattimallinen on parempi.

Tämähän aihe löytyi kuin tilauksesta... Tänä iltana meni epämääräinen metallinkappale etunakista läpi kehä ykkösellä. Noh olihan sillä jo ajettukin reilu 5000 km.  
mad.gif
Tässä kuva renkaasta kaivetusta esineestä. No ei muuta kuin  
033102beer_1_prv.gif

Mitenkäs nuo paikkausvaahdot? Lähinnä idea olisi päästä ajamaan mopo liikkeeseen, jossa rengas paikkaukseen tai uusi nakki alle. Vai kannattaako vaahdon käyttöä yrittää välttää jos vain voi?

No perkeles! Kannattaisi kokeilla lähiaikoina myös lottoa. Mikähän mahtaa olla todennäköisyys siihen, että ajaa kehä-ykkösellä tuollaiseen onnettomaan väkäseen!
idea3.gif

Back