• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSXR 1000 -02 ja 03

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko -02 ja -03 -mallisissa kilosissa giksereissä eroa ajoasennoissa sekä pelkääjän penkin korkeudessa? Miten pyörällä onnistuu ns. nurkka-ajo, joskus myös kaksi päällä?Muistaakseni tonnisessa ei ole niin makaava ajoasento kuin seiskapuolikkaassa eikä eroa NIIN paljoa kuussatasesta seepparista. Muistinko oikein, koska kylmätyyppäsin laitteita reilu vuosi sitten?

En ole ajanu kun -03 Gixxerillä.. Mut Cebariin verrattuna stonga on aika paljon alempana ja edempänä, siis painoa enemmän käsillä. Nurkka-ajo onnistuu ihan hyvin, kyl tollaseen kyykkyyn asentoon tottuu suht nopeesti. Jäykkä jousitus on mukulakivillä vittumainen!

Ei niissä ole ajoasennossa juurikaan eroa. Kyllä sillä kurvailee kaksi päällä kylillä ihan hyvin. Etupyörä nousee vaan vielä helpommin kun ajelet kaksi päällä!
062802moto_prv.gif

Niin, oliski täällä ketään, joka voisi kertoa uudemman ja vanhemman mallien eroista? Lisää kommentteja, onko teidän mielestä F4 Seepparista siirtyminen tonniseen Gixeriin liian raju ajoasennon suhteen? Polvikulmaa on moitittu melko jyrkäksi pitkäkoipisille, mutta ei varmaan liian jyrkkä persjalkaisille? Onko muilla kokemuksia kaksipäälläajosta kuin Makesilla?

No toi polvikulmajuttukin... noh, itse olen n. 190 ja ajan kilogixulla (kolmatta kautta), Legolas on 194 tai jotain, samaten kilogixu ja se äijä on vielä vissiin kursittu jostain jämäpaloista kokoon mällinsä jälkeen, tuskin kovin notkea epeli siis, eli lähinnä tottumiskysymys. Olen ajanut pitkää matkaakin tuolla, Euroopassa, tuhannen km päivämatkoja jne... No problem.

Myös vanhemmissa gixuissa on suht tiukka polvikulma.

Kyllä se polvikulma on aika jyrkkä lähes kaikissa kyykyissä, ainakin mulle. Pitemmillä matkoilla joutuu jalkoja joskus leputtelemaan, mutta siihen on jo tottunut vuosien varrella! Tämmönen 192cm ei joka kyykkyyn mahdu, mutta 1000R:ään kyllä!!
062802moto_prv.gif

Ajoasento on suht sama.

Äkkinäisesti tulee mieleen, ettäuudemmassa olisi aavistuksen helpompi, koska kaupungissa ei 40km/h tunnu ihan niin pahalta, tai sitten herra on hiukan laihtunut.

Pleksin tuulensuoja on parempi. Huomattavasti.

Kyllähän se polvikulma kaikissa kyykyissä jyrkkä on. Varsinkin verrattuna sohviin.
biggrin.gif
Mutta onko se erityisen jyrkkä pelkästään ärrä suitsissa? Kävin kyllä koeistumassa yhden tonnisen Erkalla, mutta en hokannut laittaa jalkoja tapeille.
withstupid.gif

Tosta kaksi päällä ajosta, että luulisi, että matkustaja viihtyisi paremmin r-suitsan kyydissä kuin esim. 954 bladen, koska siinä pelkääjän jakkara on paljon korkeammalla kuskin penkkiin kuin esim. gixxerissä.

Juu en mä kanssa yhdy tuohon kitinään mitä olen kuullut polvikulmista ja niin edelleen.......koittakee jokainen itse. Henk.koht kaverit naureskelee ääneen, että miten mä mahdutan itseni tuohon asentoon, itse istun pitkien jalkojeni ansiosta suunnilleen samassa asennossa, kuin p#skallakin, joten tottuminen ei ollut vaikeaa, vaikka tuo Ido59:n polvikulma onkin aika jyrkkä!

Kummallakaan en oo ajanu enkä tuu ikinä ajamaan  
tounge.gif

Mutta molempien kyydissä oon istunu. Omasta mielestä -03 takapenkki on korkeammalla kuin vanhemmassa mallissa, siis maasta mitattuna (-> vaikeampi kavuta kyytiin). Henk.koht. pidän kuitenki enemmän -03 kyydissä matkustamisesta, jalat pysyy paremmin tapeilla (-03:n takaosa ei oo niin leveä kuin -02:ssa). Muutenkin matka uudemman gikserin kyydissä tuntuu mukavammalta jousituksen ym. suhteen, kunhan ensin tottui istumaan siellä korkeuksissa. Ja huomattavasti parempi istua kuin esim. vastaavat Hondan tai Yamahan ärrät, penkki on kunnon kokoinen ja sopivan pehmeä. Eikä jyrkkä polvikulmakaan haittaa niin paljoa, kun on persjalkanen!

Back