Olen nyt 1400 kilsan verran opiskellut kyseistä kapistusta vuosimallia -05, tärinöitä en ole sen kummemmin havainnut, mutta minua askarruttaa toisenlaiset värähtelyt. Nimittäin ohjaustangon. Irrotin 40-50km/h nopeudessa hetkeksi molemmat kädet kahvoilta venytelläkseni muutaman sekunnin puutuneita sormia, niin etupää alkoi välittömästi woblaamaan kuin Rapalan vaappu. Tokeni toki heti kun läsähdin takaisin kourilleni tankoon kiinni. Olen kokeillut 30-60km/h vauhdeista, ja saman tekee melkein joka kerta, mutta ei ihan. Eturengas on taatusti vielä merkittävästi kulumaton, lyijymokkuloista päätellen etupyörä on ainakin jollakin tavalla tasapainotettu, ohjauslaakerissa ei ole rutinoita tai välystä, jouston naksut etuhaarukassa on kokeiltu ja tarkistettu eri asennoissa. Sokerina pohjalla keksintöön ei kuulemma valmisteta kenenkään toimesta ohjausiskaria (RM-Heinon & MP-Racingin mukaan).
Kun kädet pitää kiltisti tangossa, mitään tärinöitä ei toki tunnu ainakaan mittarin mukaan 140km/h nopeuksiin saakka 1/2 päällä ajellessa, mutta mutta... jospa joskus jossakin tilanteessa löytyy sopiva resonanssitaajuus, jolloin oireyhtymä aukeaa täyteen kukkaan. Tuli vain mieleen kun lueskelin toisaalla tuota Iitin onnettomuusthrediä.
Onko muilla Farfar-seiskapuolikkaitten kuskeilla kokemusta asiasta?