Mulla on GSX 750F -04 ajettu alle 8 tkm ja samaa vikaa tuppaa olemaan. Minulla se tekee ihan samaten mutta vain silloin kun ei ole veto päällä eli jos heitän 100 vauhdissa kytkimen pohjaan lakkaa veto ja se tärinä lähtee aika pian pois. Jos paikallaan annan kierroksia ei resonointi ole kovin kummoista ja siksi tuntuu että se liittyy tuohon vetoon.Tuota ajattelin ensin itsekin, mutta täristäminen loppuu esim. 100 km/h vauhdista kun vetää kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea -> eli kone se on joka täryyttää.
Aikani vikaa etsin enkä ole sitä vieläkään täysin paikallistanut vaan nyt edetään kokeilemalla eri asioita, mutta ketjujen rasvaus tuntuu vähentävän tuota ongelmaa joten se tuntuisi liittyvän jotenkin tuohon voimansiirtoon.
Edellisessä pyörässäni minulla oli samanlaista vikaa joka tuli kanssa käsille siinä 100 km/h paikkeilla. Sitäkin kauan metästin mutta viimein se paljastui suipoksi kuluneeksi eturattaaksi - takaratas oli kuin uusi mutta eturatas oli jo piikillä ja rattaiden ja ketjujen vaihto auttoi kummasti vaikka niin hullulta tuntuukin.
Nyt tästä pyörästä en ole vielä jaksanut katteita purkaa (pyörä ollut vasta 2 viikkoa..) enkä ole nähnyt eturatasta. Koitin tänään kuitenkin heittää reilusti vaseliinia (jep, ihan sitä ihteään) ketjuihin, pieni ajolenkki ja tärinää ei tullut - eli nähtävästi voimansiirrolla on jotain tekemistä tämän asian kanssa. Hullua on se että se tosiaan tulee noilla 4500 kierroksilla jolloin nopeus on siinä satasen huitteilla. Ja jos kytkimen vetää päälle tärinä lakkaa - pakko se on olla eturatas kerta takaratas on vielä hyvän oloinen. Tai sitten vaihteisto - onko näissä GSXF malleissa ollut joitain tyyppiongelmia vaihteistoissa (eka suzuki minulla...)?
Kun käyt siellä merkkiliikkeessä, annakko pikkasen vinkkiä mitä sillä reissulla selvisi jotta pitääkö tuo omakin vielä retuuttaa liikkeeseen kun on tuota takuutakin jäljellä vielä.
Tuntuu vain että oliko tämä suzukin hankinta sittenkään kovin viisas veto ??