• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R1000 vs. Hayabusa vs. SV1000

Ei voi kuin ihmetellä, hassu pyörä, missä vaan sattuu mainitsemaan "Hayabusa" ni juupaseipäsompas väittelyä ynnä muuta vastaavaa piisaa. Glad to own it!
biggrin.gif

GSX-R 1000 K4 vs. SV 1000 S

172 cm hoikka kuski. K4:n on minulle aika raskas ajaa. tiukkapolvikulma ja ranteet väsyy. Toki mulla on vähän jaloissa vammaa että senkin takia alkaa pakottaa. SV on rennompi, mutta siinä ei ole GSX-R:n konetta. SV:llä on mukavampi gruisailla
062802moto_prv.gif

Jos saan omani myytyä niin ostan 1000 SV:n

Cycle Worldin varttimailitestissä kilopv jäi busalle.
Eihän kukaan täysjärkinen ihminen osta prätkää suoraan ajamista varten (sitä voi harrastaa autolla motarilla), vaan mutkateille ja siellä kilo-PV on kuningas, vaikka se kuinka kirvelisikin vannoutuneita Bussi-kuskeja.
wink.gif
Itse en ole hankkinut koskaan kilokyykkyjä mihinkään Mutteri- tai vastaavaan nakkikioskiposeeraukseen, joten on hyvä, että kukaan turakainen ei tule kyselemään mitään prätkästäni, jollainen näyttää olevan huomattava Bussi-kuskeja vaivaava ongelma.

Laitetaampa tähän tylyttäjälle vähän mittaustuloksia k5 kilokigseri vs. 2005 bussi. Bussin ajat suluissa.

60-100 3.6s (3.4s)
60-140 7.0s (7.0s)
60-160 8.7s (8.9s)

0-150 5.3s (5.1s)
0-200 8.4s (8.0s)

Minulle jää vähän epäselväksi että missä vaiheessa se kilonen oikein kunnolla karkaa? Roll-on:ssa ainoa kilonen millä on jakoa on gsx-r ja sekin on vain hitusen nopeampi välillä 60-160. Minusta ajat on niin samanlaisia että ei täällä voi isoon torveen puhaltaa kummankaan paremmuutta kiihtyvyyden suhteen. Pyörissä on jo sen verran yksilö eroja että kumpi tahansa saattaa olla nopeampi. Tämä on FAKTAA eikä vain tylyttäjä-special persedynon antama tulos!!
Mittauksia on monenlaisia.

Suzuki ilmoittaa muuten 0-200km/h 7.2s jo K4:lle. Käytännössä meneekin siihen vakionakin jos kuski osaa hommansa. Omalla olen päässyt n. 6.4s, potentiaalia olis hyvällä pidolla ja kunnon kuskilla alittaa 6s helposti.

Niillä kilosilla on keulimisen takia vaikeempi lähteä paikaltaan tai pienistä vauhdeista, sen takia joissain mittauksissa menee noinkin päin. Busa ei kauheesti keuli; pidempänä, painavampana ja matalampana se on pirusti helpompi lähettää.

Tuossa Sportriderin mittaukset:
Varttimaili, 60-80mph (roll-on), 80-100mph (roll-on):
Tonninen K5: 9.79s@148.4mph, 2.46s, 2.48s
Busa K5: 10.02s@143.7mph, 3.13s,  3.31s

Lähde: http://www.sportrider.com/bikes/146_performance_numbers/index8.html

Käytännössä tuon eron jo huomaa. Mennään kokeilemaan jos et usko. Minä kyllä tiedän tuloksen mutta sinä nähtävästi et  
tounge.gif
Karkaa sen verran selkeästi ettei selittämistä jää.

Ja ihan tiedoksi, minä mittaan asiat dynossa ja käytännön testeillä. Ei perustu mutuun, toisin kuin sulla.

Busalla ajaneena, tonninen Gixxeri tuntuu käytännössä väännökkäämmältä kuin Busa. Liikkuu hätäisemmin kaikilla kierroksilla. Ei tartte vinguttaa vaan menee kyllä ihan alhaalta asti. Ne jotka muuta väittävät, eivät ole kokeilleet. Käytännössä alakierroksilta avattessa isolla vaihteella, tai millä vaihteella vaan, Busa jää. Se on fakta.

Kilonen on 50kg kevyempi, siinäpä se syy miksi pienempi vääntö liikuttaa niitä hätäisemmin myös alakierroksilla.
Pakko vähän vielä kommentoida vaikka alkaakin tätä KiloPV vs. Busa juttua täällä olemaankin foorumi täynnä.

Cycle Worldin varttimailitestissä kilopv jäi busalle. Molempiin tehtiin samat viritykset. Pidennetty swingi + kokoränni komentajalla. Lopussa kun anaysoivat asiaa niin totesivat että peeveen pienempi paino ei riitä kompensoimaan busan laajempaa tehoaluetta ja suurempaa vääntöä.

Mulla ei ole mitkään busalasit silmillä, mutta faktoja on monenlaisia.

Ja mitä noiden kolmen pyörän väliseen vertailuun tulee niin kaikki varmasti ovat kivoja pelejä. Jos meinaat ajaa paljon rataa tai tykkäät hapettaa kunnolla mutkapätkällä ja ajat lähes kaikki ajot yksin niin ota kilopv. Jos taas mamma on silloin tällöin mukana ja ajat jonkun verran matkaakin niin ehkä bussi olisi parempi vaihtoehto. Bussi kyllä taipuu ihan hyvin radallakin mutta eihän sillä nyt gikserin perässä siellä pysy. SV taas painii eriluokassa tehoiltansa joten ehkäpä vertailu tässä kohtaa ei ole kauhean järkevää.

Jos taas luonne kestää ostamaan kawasakin
biggrin.gif
niin ehkäpä sun kannattaisi ottaa tuohon vertailuun mukaan vielä 12R. Siinä on tilavampi ja pystympi ajoasento varustettuna hyvällä pannulla.

Ei muuta kuin vaan koeajoille niin kyllä se johonkin mopoon se päähänpinttymä syntyy  
smile_org.gif
Tuokin vertailu oli K4 vs Busa.

Kuten sanottu, Busan geometria sopi pirusti paremmin lähettelyyn kuin radalle tehtyjen kilosten. Tavan nenänkaivaja irtoaa yleensä huomattavasti hätäisemmin Busalla viivalta. Ei keuli liian helposti.

Alaväännöllä ei kauheesti tee varttimaililla, koska viivaltakin lähdetään jo kierroksilla. Sen jälkeen viisari koitetaan pitää koko matkan huipputehon alueella. Siis jos kunnolla kiihdytellään.

Tällä hetkellä tonnisella K5:llä on vedetty nopein aika vakiopyörille varttimailille Suomessa, siltikin vaikka se vakiona on varsin huonosti siihen sopiva (pitkä ykkönen ja keulii ihan liikaa).

Ei voi kuin ihmetellä, hassu pyörä, missä vaan sattuu mainitsemaan "Hayabusa" ni juupaseipäsompas väittelyä ynnä muuta vastaavaa piisaa. Glad to own it!
biggrin.gif
Bussi ja tehokas. Tukaati ja vääntävä.

Nuo kun mainitsee niin eipsä juupas alkaa heti. Positiivinen puoli mielestäni. Jaappanissa on oikeastaan tässä lähiaikoina tehty vain kaksi mielenkiintoista pyörää. Bussi ja veturi. Muut hukkuu massaan ja loistavat vain paperilla kierrosaikoina tai tehoina ja sekös niitä kyykkykuskeja vituttaa..
nixweiss.gif
Sitten pitää tulla itkemään bussikuskeille tai tukaatisteille, että ostitte lussun ja paskan pyörän.

Bussi voisi olla hyvä ja varmasti riittävän ripeä tourinki pyörä. Eihän sitä millään homosohvalla kuitenkaan viitsisi ajella matkaa.

Niin ja mitä noihin tuloksiin yllä tulee. Vaikka niitä ei pidettäisi täysin luotettavina ja tulkittaisiin virhemarginaalit gsxr:n hyväksi niin silti ei voida väittää, että se jättää bussi kuin tikun paskaan. Jos taas tutkitaan tuloksia objektiivisesti voidaan sanoa, että bussi yhtä hyvä tai voittaa gixerin lähes kaikessa. Näin maalikkona sanoisin, että aika lailla hyvin lähtee molemmat, kuski ja olosuhteet rajoittaa liikenteessä ratkaisevasti enemmän kuin pyörien erot.

biggrin.gif
Bussi ja tehokas. Tukaati ja vääntävä.

Nuo kun mainitsee niin eipsä juupas alkaa heti. Positiivinen puoli mielestäni. Jaappanissa on oikeastaan tässä lähiaikoina tehty vain kaksi mielenkiintoista pyörää. Bussi ja veturi. Muut hukkuu massaan ja loistavat vain paperilla kierrosaikoina tai tehoina ja sekös niitä kyykkykuskeja vituttaa..  
nixweiss.gif
Sitten pitää tulla itkemään bussikuskeille tai tukaatisteille, että ostitte lussun ja paskan pyörän.

Bussi voisi olla hyvä ja varmasti riittävän ripeä tourinki pyörä. Eihän sitä millään homosohvalla kuitenkaan viitsisi ajella matkaa.

Niin ja mitä noihin tuloksiin yllä tulee. Vaikka niitä ei pidettäisi täysin luotettavina ja tulkittaisiin virhemarginaalit gsxr:n hyväksi niin silti ei voida väittää, että se jättää bussi kuin tikun paskaan.  Jos taas tutkitaan tuloksia objektiivisesti voidaan sanoa, että bussi yhtä hyvä tai voittaa gixerin lähes kaikessa. Näin maalikkona sanoisin, että aika lailla hyvin lähtee molemmat, kuski ja olosuhteet rajoittaa liikenteessä ratkaisevasti enemmän kuin pyörien erot.
Ei vituta aikaan minua, kiinnostaa vaan pyörän ominaisuudet. Imago, kiinnostavuus yms ei kiinnosta sitten yhtään. Elvistelijät on erikseen..

Hyvin lähtee molemmat, tai sanotaan nyt että ok. Siltikin jos kerran aletaan väittämään jotain (tässä tapauksessa joku kertoi kuinka Busa lähtee alhaalta paremmin), niin sen olisi syytä perustua muuhun kuin siihen kuuluisaan mutuun.

Asia kun on itseasiassa toisinpäin, tonninen lähtee roll-onissa alakierroksillakin Bussia paremmin.

On se kumma kun joillain on vaikeuksia hahmottaa, että miksi tähän topikkiin vastasin. Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?

Pakko hieman itselläkin sekaantua "soppaan"
biggrin.gif
Mistähän se sitten johtuu että nuo kiloset menevät varttimaililla järkiään aika paljon hätäisemmin? Kyllä minun järkeen hyvin käy, että samantehoinen, mutta n. 50kg kevyempi jo pesee näitä raskaampia (12R, Busa)... Se, että suurin osa pyöristä on tietysti viritettyjä (kannet, nokat yms.) tekee vertailusta sitten taas vaikeampaa
nixweiss.gif

Vastauksia ehti näköjään tuossa kirjoittelun välillä jo tullakin, hidas prkl
tounge.gif

On se kumma kun joillain on vaikeuksia hahmottaa, että miksi tähän topikkiin vastasin. Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?
Olisipa kalat tai pokerin pelaajat kuten tylyttäjä. Tattuisivat aina syöttiin. Kyllä sitten kelpaisi pelata pokeria ja käydä kalassa.

Minua lähinnä vain huvittaa nämä vastakkainasettelut. Erot on mittauksista riippuen luokkaa 0,2 sekuntia bussin TAI gixerin hyväksi. Selkeästi jätättämisestä ei voitanee puhua..

Niin ja foorumille kirjoittaminen ei ole ikinä väärin. Mielipiteitä on monenlaisia, kuten myös faktoja ja mutuja. Yleensä nämä vielä sekoitetaan keskenään ja ollaan ehdottoman varmoja asioista.

Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?
Busa-kuskien Busa-lasit vain rajoittavat vahvasti näkökenttää; ei sen kummempaa. Miten se Paasikivi totesikaan: "Tosiasioiden tunnustaminen..." jne.
Mutu-ukkoja on kiva "kiusata" vain toistemalla samaa, kylmää, karua ja mitattua faktaa  
tounge.gif
Eli minun laittamat mittaustulokset ei ole samanlailla faktaa kuin sinun laittamat? Olisihan tuo pitänyt arvata,sulla on mittaustuloksetkin tylyttäjä-special mallia ja vain ja ainoastaan ne on ne oikeat tulokset!! Enkä tuolla aikasemmin jo kirjoittanut että mittauksissa saattaa kumpi tahansa olla nopeampi yksilö eroista jne. johtuen. Olenko väärässä? En myöskään ole väittänut että busa olisi keskimäärin parempi kiihtymään kuin gsx-r vaan olen yrittänyt kumota väitteen että busa jää kuin seisomaan nykyisille kilokyykyille. Olenko väärässä?

Btw, missä muuten viipyy ne Tylyttäjän lupailemat 300 ylitysfaktat gixxulla? Täysin offtopic, tulipahan vaan mieleen kun siitäkin joskus keväällä uhottiin...
wink.gif

Mutu-ukkoja on kiva "kiusata" vain toistemalla samaa, kylmää, karua ja mitattua faktaa  
tounge.gif
Ennenkin sanonut, mutta toistanpa taas: fiilikset ja se miltä se tuntuu, ratkaisee. Mitattu fakta on tyhjää tietoa, jollei tunnu missään.
Jaahas
tounge.gif
No, sepäs onkin paras keino vertailla esim. pyörän kiihtyvyyttä, ihan fiilispohjalta
biggrin.gif

Kiihdytyskisoissakin pitäs sen voittaa, jolla oli paras fiilis vedostaan!

Puuperseen persdynolla mittaama fiilis ihan ihan tyhjänpäiväistä tietoa.

Busa-kuskien Busa-lasit vain rajoittavat vahvasti näkökenttää; ei sen kummempaa. Miten se Paasikivi totesikaan: "Tosiasioiden tunnustaminen..." jne.
tounge.gif
Eli minun laittamat mittaustulokset ei ole samanlailla faktaa kuin sinun laittamat? Olisihan tuo pitänyt arvata,sulla on mittaustuloksetkin tylyttäjä-special mallia ja vain ja ainoastaan ne on ne oikeat tulokset!! Enkä tuolla aikasemmin jo kirjoittanut että mittauksissa saattaa kumpi tahansa olla nopeampi yksilö eroista jne. johtuen. Olenko väärässä? En myöskään ole väittänut että busa olisi keskimäärin parempi kiihtymään kuin gsx-r vaan olen yrittänyt kumota väitteen että busa jää kuin seisomaan nykyisille kilokyykyille. Olenko väärässä?
Missäs päin asut? Mennään kokeilemaan.

tounge.gif
Ota ihan rauhassa vaan..

Tartuin siihen kun kerroit että Busa lähtee ihan eri tavalla kuin kilonen 6. vaihteella:
Kyllähän bussissa se vääntö ja voimantunne on vielä toista luokkaa kun näissä kilosissa. Ei tarvii olla 8000rpm taulussa että ranteiden venyminen alkaa.
buttrock.gif

Tuonpa todistin vääräksi, ei mulla muuta asiaa ollutkaan. Eihän se nyt noin ole, kun Busa jää sen verran kilosille, ettei siinä jää sijaa epäilylle. Hyväksy tai et, ihan sama mulle..

Mulla on sellainen fiilis (ja fakta) ettei alkuperäinen kysyjä ole saanut enää vastauksia kysymyksiinsä.

Btw, missä muuten viipyy ne Tylyttäjän lupailemat 300 ylitysfaktat gixxulla? Täysin offtopic, tulipahan vaan mieleen kun siitäkin joskus keväällä uhottiin...  
wink.gif
Eikös kukaan muu ole käynyt? Eihän se nyt mikään kummoinen temppu ole..

Tänä kesänä on tullut käytyä aika vähän missään pyörällä. Muutaman kerran kiihdyttelemässä. Kilsojakin tullut ihan liian vähän.

Ei ole tahtonut aika riittää, nytkin saa kotona kuulla etten ole tarpeeks himassa..

Talven/kevään ohjelmaanhan kuuluu tietysti pieni uhoominen
tounge.gif
Piti mennä alle 9.5s ja yli 250km/h varttimailikin, siihen en vielä päässyt perkele.

Ehkä ens kesänä sitten. Pyörä menee luultavasti ens vkl alle tavotteiden, mutta minä en ole selässä
biggrin.gif

Olisipa kalat tai pokerin pelaajat kuten tylyttäjä. Tattuisivat aina syöttiin. Kyllä sitten kelpaisi pelata pokeria ja käydä kalassa.

Minua lähinnä vain huvittaa nämä vastakkainasettelut. Erot on mittauksista riippuen luokkaa 0,2 sekuntia bussin TAI gixerin hyväksi. Selkeästi jätättämisestä ei voitanee puhua..

Niin ja foorumille kirjoittaminen ei ole ikinä väärin. Mielipiteitä on monenlaisia, kuten myös faktoja ja mutuja. Yleensä nämä vielä sekoitetaan keskenään ja ollaan ehdottoman varmoja asioista.
Turha siinä on kinata. Ei tässä ollut tarkoitus mitään vastakkainasettelua tehdä. Harmi jos olet ymmärtänyt väärin.

Edelleenkin, korjasin tämän valheellisen väittämän, ei sen kummempaa:
Kyllähän bussissa se vääntö ja voimantunne on vielä toista luokkaa kun näissä kilosissa. Ei tarvii olla 8000rpm taulussa että ranteiden venyminen alkaa.  
buttrock.gif

Ehkä se oli väärin puuttua tuohon, mutta paskaahan se oli.

Back