• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R1000 ja ketjut poikki.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motari73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No onhan se kyllä nyt yks h*lvetti kun pyörä on kuitenkin ollut koko ajan ainoastaan ratakäytössä niin olis nyt luullu ainakin jonkun osanneen ottavan huomioon tuon välyksen vaikka sen ohuemman rattaan takia ja ainakin oletin edellisen omistajan olleen ihan osaavakin kaveri ainakin ajamaan ellei sitten ole ollut huollossa eri jampat.

Tutkin ketjuja tuossa työpäivän päätteeksi ja ketjulukko sieltä ilmeisesti antautui :sad:

Ja kuten tuossa aiemmin arvelin niin kyseessä oli RK:n valmistama GXW 520 värillisillä lenkeillä oleva ketju.

Täytyypä paneutua tuohon rattaan välyksen poistoon kun joutuu muutenkin nyt rassaamaan.

Motari73 sanoi:
Ja kuten tuossa aiemmin arvelin niin kyseessä oli RK:n valmistama GXW 520 värillisillä lenkeillä oleva ketju.
Hmm... Itsekin onnistuin katkaisemaan viime kesänä uudenkarhean RK:n 530 GXW-kettingin, meni myös lukon kohdalta. On tietty mahdollista, että olin tehnyt niittauksen huonosti ja ketjua kyllä "vähän" kuormitettiinkin katkeamishetkellä. Toisaalta taas olen ennenkin niittaillut ketjuja lukuisia kertoja hyvällä menestyksellä ja löytyneestä lukonpuoliskosta oli mennyt tappi poikki. Ja koskaan aiemmin ei ole muut ketjut katkenneet vaikka ovat vastaavaa rääkkiä saaneet osakseen.

Eli hienoinen epäilys tuota RK:n ketjua kohtaan jäi itämään, vaikka sama vitja tuossa edelleen pyörii uuden lukon kanssa. Periaatteessa RK:n pitäisi kai olla ihan laatumerkki ja tuolle GXW:lle ilmoitetut lujuusarvotkin on huippuluokkaa.

ArttuH sanoi:
Hmm... Itsekin onnistuin katkaisemaan viime kesänä uudenkarhean RK:n 530 GXW-kettingin, meni myös lukon kohdalta. On tietty mahdollista, että olin tehnyt niittauksen huonosti ja ketjua kyllä "vähän" kuormitettiinkin katkeamishetkellä. Toisaalta taas olen ennenkin niittaillut ketjuja lukuisia kertoja hyvällä menestyksellä ja löytyneestä lukonpuoliskosta oli mennyt tappi poikki. Ja koskaan aiemmin ei ole muut ketjut katkenneet vaikka ovat vastaavaa rääkkiä saaneet osakseen.

Eli hienoinen epäilys tuota RK:n ketjua kohtaan jäi itämään, vaikka sama vitja tuossa edelleen pyörii uuden lukon kanssa. Periaatteessa RK:n pitäisi kai olla ihan laatumerkki ja tuolle GXW:lle ilmoitetut lujuusarvotkin on huippuluokkaa.
Samoja ongelmia RK:n ketjun kanssa (tyyppi 630). Mopo oli silloin 1100 EF. Ostettu Teerijärven mieheltä. Aikaa tapauksesta on jo reilut 10v. Se oliko ketju ja rattaat varmuudella oikeita RK:n tuotteita ei ole, kun ei ollut kuin teipattu nippuun ja päälle raapustettu, että Susuki 1100 EF. Mahantuoja ilmoitti kyselyyn, että Kallelle ei ole myyty yhtäkään ketjupakettia heiltä. Ketju kuitenkin katkesi matkaajossa ja kuta kuinkin uutena.
Näyttäisi useamalla olevan vaikeuksia tämän tuotteen kanssa.

Back