• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R1000 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kortti tuli ajettua. Oon katellut kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Oon päätymässä uuteen GSX-R1000:n. On kyllä vähän raju alotuspyörä, mutta pyörää olis tarkotus pitää seuraavat 5 vuotta.

ZX-10R:ssä eniten häiritsi, kun luki koneen värinöistä. Etukatekaan ei todellakaan miellytä silmää.

R1:ssä on haukuttu koneen alakierrosvääntöä ja ahdasta ajoasentoa.

Fireblade olis oikeestaan ainoa todellinen vaihtoehto, mutta värit ei oikeen istu silmään.

Eli tähän mopokuumeeseen näyttäis olevan paras vaihtoehto Gikseri. Alottelijalle on plussaa toi tehon esivalinta.

Oon kyllä nuormpana ajellu prätkällä ja autokoulussa tuli vähän kokemusta Hornetin uusimmasta ja vanhasta mallista.

Täytynee kuitenkin taloudellisista syistä siirtää mopon hankinta talveen/ens kevääseen.

Eli olisko tarjota vielä hyviä vaihtoehtoja tälle Sussulle?

Mistä saa parhaaseen hintaan?

Koskakohan K8 mahtaa olla tulossa?

K8 varmaan tulee ens vuonna
biggrin.gif

mutta koska ne uusi nyt kilosen niin se on sama eri väreillä. Ei se tonninen liian iso ekaksi ole, kunhan on malttia, ja jos ei ole on se sama mikä pyörä sulla on alla.

Vaihtoethoja tonnikyykylle? Vai yleensä? Jos sulla on perkeleesti rahaa niin MV augusta F4 tai jopa tukati 1098. Mutta se mitä minä olen koeajanut niin päädyit kyllä oikeaan ratkaisuun
thumbs-up.gif

Itse olen kuolaillut uuden 750 perään. Vanha pyörä meni myyntiin viime syksynä, kun pitää käydä talvellakin töissä ja auto oli pakko ostaa.  
sad_orig.gif

Vanha pyörä oli 600 kawa ja ennen sitä ajeltiin 550 GPZ:llä.

Varallisuus on vaan mikä on. Onkos kellään käyttökokemuksia 750 gixxeristä mallia K7?

edit: pitäis vissiin ottaa silmä käteen ja katsoa noita topicceja tarkemmin =)

Nostellaas tätä sen verran että onkos kukaan törmännyt mihinkään suositeltuihin alusta säätöihin? Lähinnä haussa ois euroopan mutkateille kovaan ajoon tehty jousitus säätö. Helpottas sitten sen lopullisen säädön löytöä kun ois jotenkin edes sinne päin ennen kuin on paikan päällä.

EDIT: Niin ja sportbikesiltä ei löytynyt
sad_orig.gif

Kortti tuli ajettua. Oon katellut kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Oon päätymässä uuteen GSX-R1000:n. On kyllä vähän raju alotuspyörä, mutta pyörää olis tarkotus pitää seuraavat 5 vuotta.

ZX-10R:ssä eniten häiritsi, kun luki koneen värinöistä. Etukatekaan ei todellakaan miellytä silmää.

Fireblade olis oikeestaan ainoa todellinen vaihtoehto, mutta värit ei oikeen istu silmään.

Eli tähän mopokuumeeseen näyttäis olevan paras vaihtoehto Gikseri. Alottelijalle on plussaa toi tehon esivalinta.

Oon kyllä nuormpana ajellu prätkällä ja autokoulussa tuli vähän kokemusta Hornetin uusimmasta ja vanhasta mallista.

Täytynee kuitenkin taloudellisista syistä siirtää mopon hankinta talveen/ens kevääseen.

Aika lupaavaa,,,
Pidä ittes vaan hengissä äläkä murehdi ettei tonnisella kerkiä.
sad_orig.gif

No huh..Että sellasen meinaat aloituspyöräksi..

Ei se pyörä niitä uhreja tee vaan kuski. Tuossa tutun tytön kanssa joka sai juuri kortin oltiin ajelemassa ja hän ajoi sitten minun Giksulla ja minulla oli kaverin 10r alla. Mallikelpoisestihan tuo tuntui kulkevan ja kiitteli vielä että oli niin helppo ajaa kun ei tarvinut aina niin jännittää liikkeelle lähtöjä kun oli niin "iso" kone kuulemma.

Voi vattu.

Onko muilla ollut tämän vessan kanssa, kyseessä siis ketjun mopo k7 1000, ongelmia kytkimen kanssa? Itsellä katosi viikonloppuna TAAS kytkin.

Viimeksi katosi lenkiltä tullessa kun himmasin valoihin. Ja nyt kun tultiin kokoontumisajoihin Haapavedelle.

Vian kuvaus: Kytkimestä lähtee tunto kokonaan ja aivan kuin olisi hörpännyt ilmaa. Mutta kun ilmaa niin ei tule kuplan kuplaa. Aikansa kuin pumppailee niin saa sen verran tuntumaa, että voi ajella juuri ja juuri.

Nytkin kytkin ottaa juuri ennen kuin kahva vastaa stongaan. Ja kytkin on tyyliin on/off.

Alkaa jo mennä usko tän vessan kanssa, ajettu aböyt 7500 kilsaa... Lähteä taas näytään sitä huoltoon.

Voi vattu.

Onko muilla ollut tämän vessan kanssa, kyseessä siis ketjun mopo k7 1000, ongelmia kytkimen kanssa? Itsellä katosi viikonloppuna TAAS kytkin.

Viimeksi katosi lenkiltä tullessa kun himmasin valoihin. Ja nyt kun tultiin kokoontumisajoihin Heinävedelle.

Vian kuvaus: Kytkimestä lähtee tunto kokonaan ja aivan kuin olisi hörpännyt ilmaa. Mutta kun ilmaa niin ei tule kuplan kuplaa. Aikansa kuin pumppailee niin saa sen verran tuntumaa, että voi ajella juuri ja juuri.

Nytkin kytkin ottaa juuri ennen kuin kahva vastaa stongaan. Ja kytkin on tyyliin on/off.

Alkaa jo mennä usko tän vessan kanssa, ajettu aböyt 7500 kilsaa... Lähteä taas näytään sitä huoltoon.
Jaaha, kytkinongelmat jatkuu myös K7 mallissa!

Joo no mulla on ollu kans alusta asti kytkin sellainen että valoissa kun lykkää ykkösen pesään ni meinaa lähtee liikkeelle itestään. Mutta aika harvoin kuitenki tekee sitä ni en oo viittiny sen takia viedä mihinkään pajalle sitä.

Eilen käytin Heinolla, niin ainakin aluksi tilattiin tuohon vessaan se koneen kyljessä oleva työsylinteri. Epäilivät, että se vuotaisi.

Palataanpas asiaan uudestaan, kunhan on saatu uutta osaa paikalleen.

Paska mikä paska!

harkitse kaasukahvan kääntöjä. Tehokas ja suorituskykyinen. pyörä. Sopii toki aloittelijallekkin.

Mutta paras menopeli on. Todella jees. Et tule katumaan...  
062802moto_prv.gif

Omasta mielestä todella rauhallinen peli. Eikä se nyt alle 6000 kierroksen ole mikään tappopeli.

Rauhallisesti kun jaksaa harjotella ajoa ja totutella itsensä tehoihin, niin johan tuossa on huippu ensimmäinen pyörä.

Tieten jos heti eka iltana saa kaupan pälle Rossin pään, mutta omat kädet, niin kannattaa sanoa porukoille, että varaa siitä mummin vierestä hautapaikkaa.

Siperia opettaa. Kyllä on vielä niin hyvässä muistissa ensimmäinen vauhtikokeilu 14-vuotiaana 350cc prätkällä, kun meinattiin mennä ensimmäisessä mutkassa ulos tieltä. Oli aikaisemmin tullut ajettua vaan hissukseen hiekkateillä. Ensimmäisellä asfalttikokeilulla nappasin varmuuden vuoksi 110 lasiin, kun ajovarusteina oli luotettavat shortsit, T-paita ja ilman kypärää totta kai. Ensimmäinen oikeelle taipuva mutka menikin suoraksi. Oltiin jo vastaan tulevien kaistan reunassa ennen kuin sain -73:n CBR:n? taipumaan oikeelle
buttrock.gif
. Tosta tilanteesta on ollut se hyöty, että se on tuoreessa muistissa vielä 20 vuoden jälkeenkin. Eli tarkoitus on aloittaa hyvin rauhallisesti.

Tuli tänään käytyä Erkka Korpiaho Racingissa kattelemassa ja kyselemässä GSX-R 1000:sta. Oli pikkusen eri meininki, kuin täällä pääkaupunkiseudun liikkeissä. Osattiin kertoa pyörästä muutakin kuin hinta. Ei ole juurikaan vakuuttaneet nämä paikalliset liikkeet. Palvelu on täällä lähinnä tätä: "Sun pitää maksaa heti varausraha, jos haluut saada pyörän silloin, kun haluat". Myyjältä loppuu mielenkiinto siihen paikkaan, kun ei ole heti tekemässä kauppoja. Teknisiinkään kysymyksiin ei osata vastata mitään. Ei myöskään olla valmiita joustamaan liikkeessä totuttuihin toimitusehtoihin ja tapoihin. Näiden isojen liikeiden uudet mopot on vielä naarmuilla ja päälle hypittyinä. Erkalla uudet mopot oli aika pitkälle muoveissa ja ratsastamiskieltolapuilla varustettuna. Saa uusi omistaja naarmuttoman ja kolhimattoman pelin.

Suosittelen käyntiä Erkalla, jos on mopokuume. Kannattaa varata aikaa, jos menee sinne. Siellä kun ei ole talo täynnä näitä "lasipalatsiorjia".

Kai se pitää vielä talven yli ajaa tolla peltilaatikolla ja odotella vaan ensi kevättä.

Siperia opettaa. Kyllä on vielä niin hyvässä muistissa ensimmäinen vauhtikokeilu 14-vuotiaana 350cc prätkällä, kun meinattiin mennä ensimmäisessä mutkassa ulos tieltä. Oli aikaisemmin tullut ajettua vaan hissukseen hiekkateillä. Ensimmäisellä asfalttikokeilulla nappasin varmuuden vuoksi 110 lasiin, kun ajovarusteina oli luotettavat shortsit, T-paita ja ilman kypärää totta kai. Ensimmäinen oikeelle taipuva mutka menikin suoraksi. Oltiin jo vastaan tulevien kaistan reunassa ennen kuin sain -73:n CBR:n? taipumaan oikeelle
buttrock.gif
. Tosta tilanteesta on ollut se hyöty, että se on tuoreessa muistissa vielä 20 vuoden jälkeenkin. Eli tarkoitus on aloittaa hyvin rauhallisesti.

Tuli tänään käytyä Erkka Korpiaho Racingissa kattelemassa ja kyselemässä GSX-R 1000:sta. Oli pikkusen eri meininki, kuin täällä pääkaupunkiseudun liikkeissä. Osattiin kertoa pyörästä muutakin kuin hinta. Ei ole juurikaan vakuuttaneet nämä paikalliset liikkeet. Palvelu on täällä lähinnä tätä: "Sun pitää maksaa heti varausraha, jos haluut saada pyörän silloin, kun haluat". Myyjältä loppuu mielenkiinto siihen paikkaan, kun ei ole heti tekemässä kauppoja. Teknisiinkään kysymyksiin ei osata vastata mitään. Ei myöskään olla valmiita joustamaan liikkeessä totuttuihin toimitusehtoihin ja tapoihin. Näiden isojen liikeiden uudet mopot on vielä naarmuilla ja päälle hypittyinä. Erkalla uudet mopot oli aika pitkälle muoveissa ja ratsastamiskieltolapuilla varustettuna. Saa uusi omistaja naarmuttoman ja kolhimattoman pelin.

Suosittelen käyntiä Erkalla, jos on mopokuume. Kannattaa varata aikaa, jos menee sinne. Siellä kun ei ole talo täynnä näitä "lasipalatsiorjia".

Kai se pitää vielä talven yli ajaa tolla peltilaatikolla ja odotella vaan ensi kevättä.
Niitä naarmuisia ja päällehypittyjä pelejä kutsutaan nimellä "esittelypyörä". Isoilla liikkeillä on sellaiset. Kun ostat uuden, et toki saa sitä, jos et erityisesti halua. Ne ottaa sulle uuden laatikosta, eli muovien lisäksi siinä on vielä metallihäkki ja pahvia päällä
omg.gif
Luultavasti sitä ei vaan ole varastossa, joten se tilataan. Silloinkaan se ei tule valmiiksi naarmutettuna, vaan siinä tehtaan laatikossa..

buttrock.gif

Niitä naarmuisia ja päällehypittyjä pelejä kutsutaan nimellä "esittelypyörä". Isoilla liikkeillä on sellaiset. Kun ostat uuden, et toki saa sitä, jos et erityisesti halua. Ne ottaa sulle uuden laatikosta, eli muovien lisäksi siinä on vielä metallihäkki ja pahvia päällä  
omg.gif
Luultavasti sitä ei vaan ole varastossa, joten se tilataan. Silloinkaan se ei tule valmiiksi naarmutettuna, vaan siinä tehtaan laatikossa..
Näin on..!!
Niin ne on ajat ja systeemit muuttunu tässä 20vuoden sisällä..
tounge.gif

sanoi:
En varmaan ymmärrä mitään, mutta en seuraavaakaan: Voiko sitä nappia räplätä ajon aikana vai ainoastaan pyörän ollessa paikallaan?
Voipi säädellä ajaessa

Miten toi tapahtuu ajaessa? Mulla ainakaan tapahdu mitään vaikka kuin räplään mode nappuloita. Paikallaan saan kyllä A, B, C:t näkymään mutten ajossa vaikka heitin n.50km/h vauhdissa vapaalle ja koitin silloinkin, ei tapahtunut mitään.
Ps. Sain pyörän eilen illalla, joten voi olla että jotain on jäänyt lukematta manuaalista
smile_org.gif
.

Back