• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R 600 kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panjabi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mulla oli joskus tuommonen 99 mallin 600 gixxeri..Oli kaikenäköstä viripalikkaa koneessa ja muutenkin pyörässä kiinni.. Ei mitään valittamista.  
Ainut vika mitä oli niin suutinputket olivat kuluneet väljiks niin ei oikein pelunnut huonostikkaan, piti vaihtaa uudet kaasarit koska vanhoja putkia ei saanu vaihdettua uusiin.. Suutinputkien kuluneisuus vaan taisi johtua pyörään asennetusta factoryn neulasarjasta joka oli sitten ne putket hangannut paskaksi.

Paikallisen mp-korjaamon mukaan aika yleistä noilla factoryn neuloilla
nixweiss.gif

Ihan hyvä pyörä varmasti aloitteluun, nokka pysyy maassa kiihdytyksissä (eipähän yllätä alkuun) ja muutenkin ihan ajettava vekotin. Tosin aika norsuhan se on ajoltaan näihin nyky kuusatkuihin verrattuna..

Itse ne voi ymmärtää miksi joku ostaa 14-16 tuhatta kiertävän pelin ja ajelee sitten 4000-5000 kierroksella  
nixweiss.gif
Minusta se on perverssiä hyvän laitteen pilaamista. Sportti pyörällä pitää ajaa sportisti. Jos mä hauaisin ajella kuin matkalahnalla, niin mä ostaisin matkalahnan, enkä sporttia.  
033102bebe_1_prv.gif

Osta pois jos löydät hyvän ja soivan pelin. Onhan tuo teknikka kehittynyt kymmenessä vuodessa, muttei se ole kaikki kaikessa. Suurempi arvo on vapaudella ja tunteella elämisestä.

pai tö vei. 600 vakuutukset tulee hiton paljon halvemmiksi.

Ja mikä parasta 600 on niin julmetun hauskaa kyykyttää niitä naapurin pertsoja joilla on se nakkikiska tonninen.  
buttrock.gif
On tigeli tangelia ja kilpaputki, hyvältä näyttää muttei sisällä oikeasti mitään miehisiä arvoja.
Luulevat olevansa nopeita kun käyvät kerran kesässä tikkurilassa ja takaisin.  
wink.gif

Moro.
Omistan -97 vuoden gikserin eli saman yksilön, josta bro jo kommentoikin. Allekirjoitan kommentit täysin.

Tosiaan pyörä vääntää melko alhaalta asti, mikä tekee mm. kaupunkiajosta helppoa. Kaksi kesää on jo tullut ajeltua, eikä ainakaan vielä ole tehojen puutteen takia tarvetta vaihtaa pyörää. Kutonen on täysin matkavaihde, "aktiivisessa ajossa" joutuu(lue saa
033102bebe_1_prv.gif
) käyttämään nelos- ja vitosvaihdetta.

Kyytiläisen kanssa meno hieman hyytyy, mutta ei liikaa. Useamman sadan kilsan päivämatkoja on tullu tehtyä yksin ja kyytiläisen kanssa ilman selkävaivoja tai teknisiä murheita. Ohjaustangon tärinä, jota vanhemmissa peleissä monesti esiintyy, häiritsee jonkin verran matka-ajoa. Tämäkin voisi tosin korjaantua ohjauslaakerin vaihdolla.

Jarrut ovat aika keskinkertaiset, alusta samoin. Vuoden -98 mallissa on muistaakseni hieman parempi alusta, sillä siitä löytyy keulasta puristusvaimennuksen säätö. Tekniikka on yksinkertaista ja varmatoimista. Pyörän rakenteesta löytyy paljon mukavia huoltoa helpottavia yksityiskohtia(pois lukien katteet ja niiden purku ja kasaus).

Eniten itse pidän pyörän monikäyttöisyydestä; sillä ajaa taajamassa, mutkapätkillä, radalla sekä matkaa. Kannattaa silti miettiä että, kannattaako ostaa näin vanhaa pyörää, sillä uudemmat pyörät ovat kehittyneet joka osa-alueella.

Itse ne voi ymmärtää miksi joku ostaa 14-16 tuhatta kiertävän pelin ja ajelee sitten 4000-5000 kierroksella  
nixweiss.gif
Minusta se on perverssiä hyvän laitteen pilaamista. Sportti pyörällä pitää ajaa sportisti. Jos mä hauaisin ajella kuin matkalahnalla, niin mä ostaisin matkalahnan, enkä sporttia.  
033102bebe_1_prv.gif

Osta pois jos löydät hyvän ja soivan pelin. Onhan tuo teknikka kehittynyt kymmenessä vuodessa, muttei se ole kaikki kaikessa. Suurempi arvo on vapaudella ja tunteella elämisestä.

pai tö vei. 600 vakuutukset tulee hiton paljon halvemmiksi.

Ja mikä parasta 600 on niin julmetun hauskaa kyykyttää niitä naapurin pertsoja joilla on se nakkikiska tonninen.  
buttrock.gif
On tigeli tangelia ja kilpaputki, hyvältä näyttää muttei sisällä oikeasti mitään miehisiä arvoja.
Luulevat olevansa nopeita kun käyvät kerran kesässä tikkurilassa ja takaisin.  
wink.gif
Itse en voi ymmärtää miksi joku ostaa alitehoisen sporttipyörän vaikka parempaakin olisi tarjolla...  
tounge.gif

Leikki leikkinä.
wink.gif

Tuskinpa sinäkään ajat koko ajan kierrokset tapissa? Samalla tavalla noilla täysiä ajetaan, oli sitten kusiainen tai kilonen. Joskus on kuitenkin muutakin ajoa kuin täysiä? Silloin on kilosen vääntö poikaa.  

Pitää kyllä paikkansa että onhan kusiaisella kivaa kepittää kilosia, jos siellä ei ole osaavaa kuskia ajamassa... Sieltä se kuitenkin vauhti tulee näillä vehkeillä, ei pyörän tehoista. Itse monta vuotta pienemmillä mopoilla sahanneena, olen kuitenkin sitä mieltä, että kilonen on varsinkin tänne Pohjois-Suomen suorille teille, kaikista hauskin mopo. Jos ajo olisi pelkkää mutkatietä (joita täällä ei ole), saisi pienemmästä moposta paljon enemmän irti.

Valitettava tosiasia vaan on, että kun kilosen tehoon tottuu, muuttuvat kusiaiset tosi laiskan tuntuiseksi. Ei se niistä huonoja tee, mutta enpä itselleni enää kusiaista laittaisi, paitsi jos rupeaisi vaikka rata-ajoa harrastamaan.

Itse vaihdoin 750 gixxun kiloseen, pelkästään tehon tuoman hauskuuden takia. Nopeus kyllä riittää pikku gixxerissäkin.

Itse kärräsin viikko sitten -99 mallisen 600 gsx-r:n talliin! Pari kilokyykkyä omistaneena (-01 R1 ja k2 1000) voin ainakin omasta kokemuksesta/mieltymyksestä jopa suositella pienempää!
tounge.gif
Onhan niissä isommissa vääntöä ja voiman tuomaa kivaa,mutta jos haluaa enemmän sitä kuuluisaa racing-henkeä,niin silloin pienempi on parempi.. Kortti ei välttämättä lähde jo ykkösvaihteella motarikiihdytyksissä ja mutkapätkillä saa konetta käskeä ihan kunnolla!
buttrock.gif

K3 kuussatku oli ainakin ihan loistava peli,katsotaan nyt sitten miten tuo pelaa.. Ja onhan tämänikäiset pyörät huomattavasti yksinkertaisempia huoltaakin,kuin nuo uudet ruiskuvehkeet.Varsinkin silloin,jos tulee jotain ongelmia ja takuu ei ole voimassa..! Ei mene sormi suuhun,kun tankin alla ei olekaan kilometritolkulla johtoa,vaan tutut ja turvalliset kaasarit!

biggrin.gif

Jokainen tietysti tyylillään..
062802moto_prv.gif

Itse kärräsin viikko sitten -99 mallisen 600 gsx-r:n talliin! Pari kilokyykkyä omistaneena (-01 R1 ja k2 1000) voin ainakin omasta kokemuksesta/mieltymyksestä jopa suositella pienempää!  
tounge.gif
Onhan niissä isommissa vääntöä ja voiman tuomaa kivaa,mutta jos haluaa enemmän sitä kuuluisaa racing-henkeä,niin silloin pienempi on parempi.. Kortti ei välttämättä lähde jo ykkösvaihteella motarikiihdytyksissä ja mutkapätkillä saa konetta käskeä ihan kunnolla!  
buttrock.gif

K3 kuussatku oli ainakin ihan loistava peli,katsotaan nyt sitten miten tuo pelaa.. Ja onhan tämänikäiset pyörät huomattavasti yksinkertaisempia huoltaakin,kuin nuo uudet ruiskuvehkeet.Varsinkin silloin,jos tulee jotain ongelmia ja takuu ei ole voimassa..! Ei mene sormi suuhun,kun tankin alla ei olekaan kilometritolkulla johtoa,vaan tutut ja turvalliset kaasarit!

biggrin.gif

Jokainen tietysti tyylillään..  
062802moto_prv.gif
Täytyy kompata tuota, että pikkupirralla saa paljon helpommin "racing henkeä" tuolla mutkapätkillä. Ne nyt vaan aina vaatii rankempaa käskytystä. Hyvässä ja pahassa.

Edelleen mielestäni hyvä valinta nimenomaan mutkapätkien nautiskeluun on 750. Vaatii jengaa kuin kusiainen mutta löytyy kivasti enemmän vetoja. Parhaat nautinnot myös mutkapätkillä suo siltikin kilonen, ainakin tällä hetkellä, customin osto fiiliksiä odotellessa... 
wink.gif

Ps. Uusi v-max/nightrod kelpaisi melkein gixxerille kaveriksi. Tosin niin kelpaisi turbobussikin. Ei tullut pukinkontista mitään noista.  
sad_orig.gif

Kaverilla on kyseinen peli ja kovassa rääkissä on ollut ja on edelleen. Yli 50 tkm mittarissa eikä mitään kipua ollut.
Itsekin pyörää ajalleena täytyy sanoa, että on kyllä
alhaalta vääntävä peli kuussataseksi ja mutkaakin taittui paljon mukammin omaan (entiseen) 600 zzr:ään verrattuna.
Suorituskyky oli käytännössä samaa tasoa, ei se zetorilta suorilla horisonttiin kadonnut. Matkapyöräksi siitä ei ole eikä ole tarkoituskaan. Moni luuli kiksua tonniseksi, on oloistaan isomman näköinen. Mitä tohen kaksi päällä ajamiseen tulee niin on se aika välttävällä tasolla esim. cbr tai zzr:ään verrattuna. Polvikulma on aika tiukka ja kunnon pitokahvaa ei ole. Hieno, kestävä ja sporttinen ajettava, suosittelen.

Eipä noilla 600:lla ja 750 gixxul oikee muuta eroo oo kun teho. Ite kävin tos syksyl ostaa 750 ja ajelin sil vielä piikki kortil muutaman sata kilsaa ja hyvältä tuntu piikin jälkee.
thumbs-up.gif
Nyt olis jo kortti taskus kun tulis vaa se kevät. Mutta ihan sama minkä kokosee kiksuu päädyt, nii jos tylsistyt nii aina voi vaihtaa isompaa jos ei teho riitä.
smile_org.gif

Ainut vika mitä oli niin suutinputket olivat kuluneet väljiks niin ei oikein pelunnut huonostikkaan, piti vaihtaa uudet kaasarit koska vanhoja putkia ei saanu vaihdettua uusiin.. Suutinputkien kuluneisuus vaan taisi johtua pyörään asennetusta factoryn neulasarjasta joka oli sitten ne putket hangannut paskaksi.

Paikallisen mp-korjaamon mukaan aika yleistä noilla factoryn neuloilla
nixweiss.gif
Jaha, muillakin ollut saman tapaista vääntöä gigserin kanssa kuin minulla muutama vuosi sitten. Olen muistaakseni aiheesta kirjoitellut foorumille aikaisemminkin. Ei lisättävää factoryn neuloista, enköhän mä niitä tarpeeksi ole jo haukkunut.

Back