• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R 1000 K5/K6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rhino
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ajellut K5:lla reilut 15tkm kadulla ja kyllä mulla se keskikulutus oli lähempänä 5l kuin 6l per 100km. Ajelin kyllä aika rauhallisesti, suurimmaksi osaksi rajoitusten mukaan. No, tulihan sitä välillä hiljaisemmilla pätkillä toki hieman vauhdikkaamminkin edettyä :-)

Tästä asiasta kaikki ei tunnu olevan samaa mieltä, mutta ainakin minun perseelleni se K5 penkki oli aika kova. Kyllä sillä tankillisen (250-300km) juuri ajaa mutta sellaset pidemmät siirtymät alko olla tuskaa. Kaikilla tätä ongelmaa ei tosin ilmeisesti ole ollut. Kaipa se ei niinkään haittaa jos on kunnon pehmusteet omasta takaa. Tai sitten nämä kaverit ovat ns. snagarin kiertäjiä.

Mulla on ollut myös -05 rykkönen jossa penkki oli huomattavasti parempi.

Edit: sen verran vielä että on tuo K5/K6 aivan törkeän hieno pyörä. Suosittelen lämpimästi.
Itse huitasin sillä euroopanreissun viime kesänä.. Ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia olla koko päivää pyörän päällä, monta tankillista putkeen. Penkki on ainakin meikäläisen hanurille ihan mukava
nixweiss.gif
Ehkä tosiaan tottumiskysymys?

Ei tosin ollut ongelmia heittää -01 rykköselläkään euroopanreissua, Suzuki tuntui vaan helpommalta ja paremmalta siihen hommaan ajoasennoltaan yms.

Tuohon TommoKe:n kommenttiin. Jos pitää jos 130km kohdalla etsiä huoltis, niin saa todellakin ajaa kaasu pohjassa, siis +250 todellista koko ajan. Se taas on baanoillakin nykyliikenteellä usein mahdotonta pidemmän päälle.

Tuli meinaan vedeltyä monesti sellasia pätkiä, että todellinen keskinopeus oli taatusti yli 200km/h (GPS oli mukana). Silloin riitti kuitenkin se selvästi alle 10 litraa sadalla, n. 8 meni yleensä, vaikka ajoi reippaamminkin.

Kertonee jotain kulutuksesta, että mun viritetty K5 söi koko ajan selvästi vähemmän kuin vakio CBR 600 F4i. Joka ikinen tankkaus. Mulla on sentään kohtuu paljon virityksiä, ja syöttöä lisää Commanderissa yli 30 yksikköä parhaimmillaan. Voisi luulla, että vakio hörppisi korkeintaan saman..

Onko tuo ravistaminen nyt epätasaisuutta liikkeelle lähdettäessä - eli jos luistattaa hiukan niin silloin tuntuu nykimisenä ?

Omassa K6:ssa tuota ilmiötä alkoi tulla 16 tkm kohdalla - toistaiseksi vielä asia jonka kanssa voi elää.
Ehkä parhaimmassa tapauksessa/pienillä kierroksilla. Usein se ottaa kiinni täysin yhtäkkiä siten, että pyörä joko ryntää tai sammuu. Itse olen ottanut lähtöjä 7,000-8,000 kierroksella, ja pyörä hyppää eteenpäin jonka jälkeen usein sammuu. Olen saanut sen myös keulimaan aika mielenkiintoisesti lähtöharjoituksissa.

Onko tuo ravistaminen nyt epätasaisuutta liikkeelle lähdettäessä - eli jos luistattaa hiukan niin silloin tuntuu nykimisenä ?

Omassa K6:ssa tuota ilmiötä alkoi tulla 16 tkm kohdalla - toistaiseksi vielä asia jonka kanssa voi elää.
Ehkä parhaimmassa tapauksessa/pienillä kierroksilla. Usein se ottaa kiinni täysin yhtäkkiä siten, että pyörä joko ryntää tai sammuu. Itse olen ottanut lähtöjä 7,000-8,000 kierroksella, ja pyörä hyppää eteenpäin jonka jälkeen usein sammuu. Olen saanut sen myös keulimaan aika mielenkiintoisesti lähtöharjoituksissa.
Mulla oli kanssa tuollainen todella epälooginen käytös siinä kytkimessä sen ensimmäisen lähtöharjoitussession jälkeen. Ihan aluksi toimi todella hyvin, oli suorastaan juhlaa vetää ne ekat lähdöt (tuntuma oli erinomainen), mutta sen ekan session jälkeen ei sitten enää pelannutkaan samaan malliin.. Oli varmaan ihan omaa hölmöyttä, kun en antanut kytkimen jäähtyä tarpeeksi lähtöjen välillä.

Sen jälkeen sillä ei ottanut millään kunnon lähtöä, kun kytkimen pito vaihteli kesken luistatuksen. Luistaa, haukkaa, luistaa.. Kaikki samassa lähdössä
omg.gif
Ei minkäänlaista tuntumaa. Paheni vaan koko ajan.. Epäilin jo, että mulla heittää lantussa
tounge.gif
En uskonut, että levyt olisi palaneet, koska se ei varsinaisesti luistanut, ainoastaan tuntuma lähdöissä oli mennyttä. Pikkuhiljaa se paheni, ja alkoi sitten luistamaankin, varsinkin kaasuilla.

Mulla oli kyse kuitenkin sitten ihan palaneista levyistä, ne kärähti siinä ekassa lähtöharjoittelu-sessiossa. Turhan kauan odottelin levyjen vaihtoa, pari kiihdyttelyä meni sen takia pipariksi. Lopulta jaksoin katsoa niitä levyjä, ja olihan ne siniset & kierot.. Levyt vaihtoon ja vähän muuta palikkaa kytkimeen, niin taas toimi loogisesti ja hyvin..

Elikäs jos kytkin ei toimi loogisesti, niin ihan ekaksi kannattaa kuitenkin tarkistaa ne levyt. Jos on vähänkin kärähtäneet niin vaihtoon.

Nyt kun tarkemmin muistelen niin omassa K6:ssa kävi niin, että nopeasti paikalta lähdettäessä tuntui (joskus) kuin kytkin olisi päästetty kerralla. Kun kahvan veti uudelleen pohjaan ja päästi hivenen rauhallisemmin niin mitään ongelmaa ei ilmennyt. Ei edes muistunut em. "ominaisuus" mieleen, koska oli sen verran harvinainen ja ei "normaalissa" käytössä oikeastaan ilmennyt.

Nyt kun tarkemmin muistelen niin omassa K6:ssa kävi niin, että nopeasti paikalta lähdettäessä tuntui (joskus) kuin kytkin olisi päästetty kerralla. Kun kahvan veti uudelleen pohjaan ja päästi hivenen rauhallisemmin niin mitään ongelmaa ei ilmennyt. Ei edes muistunut em. "ominaisuus" mieleen, koska oli sen verran harvinainen ja ei "normaalissa" käytössä oikeastaan ilmennyt.
Taisi olla sinullakin sitten samat oireet, luultavasti levyt oli jossain kohtaa päässy kärähtämään.. Toki tuo johtajan mainitsema niittien löystyminenkin voi olla joillain syynä, mutta esim omassani levyt oli vaan yksinkertaisesti mennyt.

Luulisi, että niittien löystyminen vaatisi hiukan pidempään rajua käyttöä. Levyt voi mennä ihan hetkessä, jopa yksi lähtö riittää, jos luistattaa ja käyttää kierroksia "sopivasti"..

Juuri niin. Levythän tekevät ihan samaa kuin tuo korin löystyminen. Jos se ei auta, niin kori vaihtoon.

Olen ajellut K5:lla reilut 15tkm kadulla ja kyllä mulla se keskikulutus oli lähempänä 5l kuin 6l per 100km. Ajelin kyllä aika rauhallisesti, suurimmaksi osaksi rajoitusten mukaan. No, tulihan sitä välillä hiljaisemmilla pätkillä toki hieman vauhdikkaamminkin edettyä :-)

Tästä asiasta kaikki ei tunnu olevan samaa mieltä, mutta ainakin minun perseelleni se K5 penkki oli aika kova. Kyllä sillä tankillisen (250-300km) juuri ajaa mutta sellaset pidemmät siirtymät alko olla tuskaa. Kaikilla tätä ongelmaa ei tosin ilmeisesti ole ollut. Kaipa se ei niinkään haittaa jos on kunnon pehmusteet omasta takaa. Tai sitten nämä kaverit ovat ns. snagarin kiertäjiä.

Mulla on ollut myös -05 rykkönen jossa penkki oli huomattavasti parempi.

Edit: sen verran vielä että on tuo K5/K6 aivan törkeän hieno pyörä. Suosittelen lämpimästi.
Itse huitasin sillä euroopanreissun viime kesänä.. Ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia olla koko päivää pyörän päällä, monta tankillista putkeen. Penkki on ainakin meikäläisen hanurille ihan mukava
nixweiss.gif
Ehkä tosiaan tottumiskysymys?

Ei tosin ollut ongelmia heittää -01 rykköselläkään euroopanreissua, Suzuki tuntui vaan helpommalta ja paremmalta siihen hommaan ajoasennoltaan yms.

Tuohon TommoKe:n kommenttiin. Jos pitää jos 130km kohdalla etsiä huoltis, niin saa todellakin ajaa kaasu pohjassa, siis +250 todellista koko ajan. Se taas on baanoillakin nykyliikenteellä usein mahdotonta pidemmän päälle.

Tuli meinaan vedeltyä monesti sellasia pätkiä, että todellinen keskinopeus oli taatusti yli 200km/h (GPS oli mukana). Silloin riitti kuitenkin se selvästi alle 10 litraa sadalla, n. 8 meni yleensä, vaikka ajoi reippaamminkin.

Kertonee jotain kulutuksesta, että mun viritetty K5 söi koko ajan selvästi vähemmän kuin vakio CBR 600 F4i. Joka ikinen tankkaus. Mulla on sentään kohtuu paljon virityksiä, ja syöttöä lisää Commanderissa yli 30 yksikköä parhaimmillaan. Voisi luulla, että vakio hörppisi korkeintaan saman..
Juu,ei siä täysillä voikkan ajaa ja tarttekkan.Johonkin päättyvät baanat parempia kun muut.Esim Rostockkiin päättyvä.Niij ja tarkotin ,että kun 130km ajanu,nin syytä vaan hankkiutua bensikselle.Niitten välitkun harvempia siä...Ei tartte kamalasti jännittää kun bensavalo lopettaa vilkkumisen ja jää vaan palaan hualestuttavasti.
biggrin.gif

Pari käppyrää olis vaihteeks kiva nähdä. En muista onko aiheesta aikaisemmin ollutkaan mitään juttua.. Naurattaa ratapäivillä kun siellä on pääasiassa noita RR80 mainitsemia viritettyjä kusiaisia...on niissä kai sitten jotain mitä toiset ei vaan ymmärrä tai osaa.
pftroest.gif

Back