Itse huitasin sillä euroopanreissun viime kesänä.. Ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia olla koko päivää pyörän päällä, monta tankillista putkeen. Penkki on ainakin meikäläisen hanurille ihan mukavaOlen ajellut K5:lla reilut 15tkm kadulla ja kyllä mulla se keskikulutus oli lähempänä 5l kuin 6l per 100km. Ajelin kyllä aika rauhallisesti, suurimmaksi osaksi rajoitusten mukaan. No, tulihan sitä välillä hiljaisemmilla pätkillä toki hieman vauhdikkaamminkin edettyä
Tästä asiasta kaikki ei tunnu olevan samaa mieltä, mutta ainakin minun perseelleni se K5 penkki oli aika kova. Kyllä sillä tankillisen (250-300km) juuri ajaa mutta sellaset pidemmät siirtymät alko olla tuskaa. Kaikilla tätä ongelmaa ei tosin ilmeisesti ole ollut. Kaipa se ei niinkään haittaa jos on kunnon pehmusteet omasta takaa. Tai sitten nämä kaverit ovat ns. snagarin kiertäjiä.
Mulla on ollut myös -05 rykkönen jossa penkki oli huomattavasti parempi.
Edit: sen verran vielä että on tuo K5/K6 aivan törkeän hieno pyörä. Suosittelen lämpimästi.
Ei tosin ollut ongelmia heittää -01 rykköselläkään euroopanreissua, Suzuki tuntui vaan helpommalta ja paremmalta siihen hommaan ajoasennoltaan yms.
Tuohon TommoKe:n kommenttiin. Jos pitää jos 130km kohdalla etsiä huoltis, niin saa todellakin ajaa kaasu pohjassa, siis +250 todellista koko ajan. Se taas on baanoillakin nykyliikenteellä usein mahdotonta pidemmän päälle.
Tuli meinaan vedeltyä monesti sellasia pätkiä, että todellinen keskinopeus oli taatusti yli 200km/h (GPS oli mukana). Silloin riitti kuitenkin se selvästi alle 10 litraa sadalla, n. 8 meni yleensä, vaikka ajoi reippaamminkin.
Kertonee jotain kulutuksesta, että mun viritetty K5 söi koko ajan selvästi vähemmän kuin vakio CBR 600 F4i. Joka ikinen tankkaus. Mulla on sentään kohtuu paljon virityksiä, ja syöttöä lisää Commanderissa yli 30 yksikköä parhaimmillaan. Voisi luulla, että vakio hörppisi korkeintaan saman..