Esson baari keskustelut on yhtä yleisiä pysähdyspaikoilla kuin täälläkin, mua on kehotettu vaihtamaan pyörää kun mittariin tulee 80tkm. "Asiantuntijat" kertovat moottoripyörän olevan loppu 100tkm paikkeilla. Olen saanut usein todeta: "ai jaa, no tällä on ajettu 170tkm ja hyvin tää mun mielestä pelaa kun huoltaa säännöllisesti.
Pyörä on 750f -90
Mikään ei ole varsinaisesti rikkoutunut, mm. näiden osien vaihto on suoritettu kuluman vuoksi, osa ehkä ennen aikaisesti mutta parempi niin:
ketju + kiristin, nostajat,nokat, takahaarukan laakerit, ohjainlaakeri, takaiskari vaihdettu lähinnä mukavuuden vuoksi Öhlinsiin, neulat vaihdettu, etupään stefat. Suuttimet, syttypyörä on vaihdettu muista syistä.
Venat olen säätänyt joka toinen kesä, jolloin kilsoja on tullu n. 20tkm, säädettävää on ollut enemmän tai vähemmän.
Kävin ajamassa uudempaa vastaavaa, pyörä oli mielestäni hyvin samanlainen ajettavuudeltaan, ehkä hieman vakaampi johtuen omani kilometreistä. Teho ero ei ollut suuri mutta huomioitava, vanhassa mallissa tuntuu olevan ruutia mukavasti enemmän vaikka kilsoja on taitettu jokunen. Johtuiskohan tästä vanhojen suhteellisen kova hinta? no väliäkö sillä kunhan kulkee.
Kova hinku olisi vaihtaa isompaan ja tuoreempaan mutta tätä kun on tottunut rassaamaan niin se on jäänyt toteuttamatta. Kehuvat jonkun ajaneen Hondan mp:llä yli 400tkm ilman suurempia murheita mutta tuskin ilman säännöllistä huoltoa.