• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-F 750 huolto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja linski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GSXF:n mittariin on kertynyt 24tkm ja huoltokirjan mukaan pitäisi tarkistaa kaasarit ja venat. vuosimalli on -03. Kannaattaako jo näillä kilometreillä/vuosilla käyttää tarkastuksessa? vai onko kone niin varma että ei kannata venakoppaa avata ennen 50tkm?

kyllä noilla kilometreillä kannattaa jo venttilivälykset tarkistaa, jos ei ole aikaisemmin tarkistettu.
tarkastusväli on 12tkm.

eli huoltoon vaan jos et itse aio operaatiota suorittaa

Omalla ajettu 34 000 ja kolme kertaa on kyseiset toimenpiteet tehty. Kannattaa mielestäni mennä huolto-ohjelman mukaan.

Kannattaa. Itse säädin -04:n venttiilit ja synkkasin kaasarit täyden syyshuollon tehdessä. Käy nyt todella nätisti. Kilsoja taulussa 37k, oli välpät alle alarajojen.

Kannattaa. Ittellä mittaris 13tkm ja saman vuotinen ku sulla, viimeviikolla huollossa tarkastettiin ja pieniä säätöjä piti tehdä. 1pako ja 1imu ei ollu ohjearvoissa.

Kannattaa. Ittellä mittaris 13tkm ja saman vuotinen ku sulla, viimeviikolla huollossa tarkastettiin ja pieniä säätöjä piti tehdä. 1pako ja 1imu ei ollu ohjearvoissa.
Käytitkö pyörääs jokiniemellä vai jossan pienemmällä pajalla? Tehtiinkö siihen koko 12tkm:n huolto? ja mitä tuli suunnilleen hintaa?
Tekisköhän ne huoltoo valmiiksi "riisutulle" pyörälle niin ettei tarttis maksaa katteiden irrotuksesta ja takasi laitosta täyttä tunti taksaa.

Käytitkö pyörääs jokiniemellä vai jossan pienemmällä pajalla? Tehtiinkö siihen koko 12tkm:n huolto? ja mitä tuli suunnilleen hintaa?
Tekisköhän ne huoltoo valmiiksi "riisutulle" pyörälle niin ettei tarttis maksaa katteiden irrotuksesta ja takasi laitosta täyttä tunti taksaa.
Itse olen aina vieny pyörät ilman katteita huoltoon, eikä ole vielä siitä valituksia tullu.

Enemmän on ollu palaute positiivisti, kun ei ole tarvinnu muovien kanssa pulailla.

aikanaan kyseisen kamppeen esi-isiä piti säädellä 5000km välein ja aina tuon 12000km kohdilla tahtoo olla säädettävää...

aika yleinen syy millä ilma/öljy koneen saa rikki on jättää venat säätämättä...alkaa käymään huonosti ja palaa vena...

Siihen tehtiin se iso 12t huolto, huollon oikeasta hinnasta en tiedä kun tuttu mekaanikko teki huollon. vein ja hain pyörän täysissä katteissa, työt(sis.koko pyörän tarkistus), öjlyt, suodatin, takajarrupalat, stabilointi aineet, yms= 150€. osat on nettohinnoilla. Omien laskujen mukaan työ ei tainnu maksaa mitään eli ollaan yhtä palvelusta köyhempiä
bowdown.gif

gsx 750-f -03 mitkä olis venttiilinvälykset kylmänä? Imu ja pako? kun ei saa tosta haynesin oppaasta huonolla kielipäällä selvää SUURET KIITOKSET ETUKÄTEEN
bowdown.gif
sport05.gif

Ei kyllä pitäisi alle 50000km venojen välys muuttua missään tapauksessa, äffässä on vielä prikoilla säädettävät venat eikä ne voi kuin kulumalla muuttua tai sitten on jotain muuta vikaa motissa.
Näin kuulin alan ammattilaiselta.

Se on pelkkä vastuunsiirto ja rahastus juttu mikä lukee huoltovihossa, jos et vie liikkeeseen niin takuu raukeaa vaikka myöhemmin tulisi ongelmia esim. valmistevirheestä.

Kaasareiden synkkaus = kiinnityksen tarkastus merkkihuollossa!!!

Elikkä kannattaa viedä huoltoon jos on takuu voimassa muuten ei kannata maksaa isoja rahoja ainakaan merkkiliikkeeseen, vanhanliiton korjaajat sanovat sinulle korvakuulolla tarviiko venttiileitä säätää, äskeinen KOSKEE ÄFFÄN ILMAÖLJYKONETTA!!!!

Ei kyllä pitäisi alle 50000km venojen välys muuttua missään tapauksessa, äffässä on vielä prikoilla säädettävät venat eikä ne voi kuin kulumalla muuttua tai sitten on jotain muuta vikaa motissa.
Näin kuulin alan ammattilaiselta.

Se on pelkkä vastuunsiirto ja rahastus juttu mikä lukee huoltovihossa, jos et vie liikkeeseen niin takuu raukeaa vaikka myöhemmin tulisi ongelmia esim. valmistevirheestä.

Kaasareiden synkkaus = kiinnityksen tarkastus merkkihuollossa!!!
Esson baarin juttuja tai provo, mutta vastaan silti

750F:ssä on ruuvisäätöiset venttiilit. Ihan itse olen säätänyt. Vaativat varmasti säätöä ennen 50 tkm. Kun venttiileitä säädetään, muuttuu kaasareiden synkkauskin. Eli aina venttiilien säädön yhteydessä tarvii synkata kaasarit. Synkkaus tarkoittaa ihan muuta kuin kiinnitysten tarkastusta. Synkkaus sinänsä ei ole iso homma, kunhan on mittarit. Ensimmäiset kerrat voivat olla vähän opettelua, mutta kyllä sen oppii  
thumbs-up.gif

Kyllä noista huolloista kannattaa pitää kiinni. Jos ei itse osaa/halua, niin liikkeeseen vaan. Kyllä se on kuitenkin mukavaa ja pidemmän päälle palkitsevaa, kun mopo toimii matkoilla niikuin pitääkin.
062802jumpie_prv.gif

Omasta säädettiin juuri venttiilit ja synkattiin kaasarit + laitettiin LeoVince slipari. Koko paketti 499 euroa, ei paha. Kevättä odotellessa...
062802moto_prv.gif

kiitokset salmon tieto piti just paikkansa :respect:EI aina kannata uskoa mitä täällä kirjoitetaan. Iö koneessa muuten ruuvi säätöiset venat
033102ass_1_prv.gif

Back