• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSXman1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-06 kesäkuulla tuli vaihdettua Kawa GSX 1,4:een enkä ole katunut,
Itse olen tässä arponut GSX:n ja ZRX:n välillä, niin kerrohan, mikä Suizassa on parempaa kuin Kawassa. Mikä taas toisinpäin?
Vaikka et minulta kysykkään, vastaan kuitenkin  
smile_org.gif

a -ulkonäkö Suskun hyväksi

b -hv.Kavan hyväksi 122 hepoa, Suskussa 106 hepoa

c - Vääntö 126 Nm Suskun hyväksi, Kavassa 112 Nm

d - Konetilavuus 1 402 Suskulle, Kavassa 1 164 kuutiosenttimetriä

e - Hinta 11 490 € Suskulle, Kavassa 11 900 €

f - Tässä nämä tärkeämmät kriteerit, Suskun omistavana Suskun hyväksi tietysti  
tounge.gif

Kertokoot muut vielä lisää  
talktohand.gif
No noi mä kyllä tiesin jo etukäteen, paitsi kohta e) on mun kyselyjen perusteella kääntynyt Kawalle.

Kyselisin lähinnä käyttökokemuksia, jos on ajanut molempia. Miten käyttäytyy mutkissa, pitkällä matkalla, kaks päällä jne.

en tie onko perää ,mut kuulin huhun et gsx:stä olis tulossa -09 päivitetty versio .
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?

-06 kesäkuulla tuli vaihdettua Kawa GSX 1,4:een enkä ole katunut,
Itse olen tässä arponut GSX:n ja ZRX:n välillä, niin kerrohan, mikä Suizassa on parempaa kuin Kawassa. Mikä taas toisinpäin?
Kawa on huomattavasti sporttisempi peli, vääntöä on todellisuudessa yli 120Nm ja 127hp. Kawassa siis kaasarit kuten tämän tyyppisessa old school pyörässä olla pitää. Ulkonäkö ei henkilökohtaisesti oikein iske mutta toki täysin makuasia, monet pitää kovasti.

Suizassa tyylikäs ulkonäkö tietyillä värityksillä ja musta kone kiiltävillä yksityiskohdilla on ainoa oikean koneen väritys. Ruiskupeli joka tietysti häpeällistä tälläisessä pyörässä mutta jos olet tuunaaja-Tero ja/tai muu katuhaukka niin selvä etu. Vakiona laiskin isoista nakuista, liian möhkö. Huono penkki.

Kawa on huomattavasti sporttisempi peli, vääntöä on todellisuudessa yli 120Nm ja 127hp.[/QUOTE]
En missään tapauksessa halua tehdä tästä mitään dynokäppyrävääntöä mutta eikös tuo nyt ole aika mutu-tietoa. Eiköhän Kawassa ole vakiona noin suurinpiirtein tasan se lukema vääntöä ja koneja minkä tehdas sille on ilmoittanut. Ei ainakaan kovin paljon enempää. Ehkä olen väärässä, ehkä en. Faktoja kehiin.

Et varmasti pety. Voimaakin saat hyvin lisää kun vaihdat putken + säädätät ruiskun.
Siinä vaihessa kun omalla isolohkolla olet ajelut ja menet kawan päälle istumaan huomaat eron oikeaan moottoripyörään.
Zrx tuntuu jo aika hepposelta mopolta.

En minä ainakaan ole pettynyt...sain juuri sellaisen mitä halusin.Tuli tosiaan testattua toistakymmentä eri mallia 3 kk aikana ja kilometrejäkin kertyi tuossa mukavassa hommassa melkein tuhat...Jos päädyt putkiston vaihtoon voin suositella ainakin yoshimuran rööriä.On kevyt,voimaa tulee ja keskituenkin voi jättää paikoilleen.Ääni on sopivan juureva,sanoisinko vakuuttava olematta silti häiritsevän kova.Alkuperäisen putkiston käyräthän ovat sisäreiältään melkoisen ahtaat ja koko tuuba painava.Dynosta tuli seuraavat arvot 1000 km ajetulle pyörälle:vääntöä 130 nm jo 3000 rpm ja 135.82 nm 5000 rpm.Tehoa 115.79 hp 7000 rpm.Nämä siis uudenkarhealle pyörälle takapyörältä.Tulis vaan kesä aikaisin!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

En minä ainakaan ole pettynyt...sain juuri sellaisen mitä halusin.Tuli tosiaan testattua toistakymmentä eri mallia 3 kk aikana ja kilometrejäkin kertyi tuossa mukavassa hommassa melkein tuhat...Jos päädyt putkiston vaihtoon voin suositella ainakin yoshimuran rööriä.On kevyt,voimaa tulee ja keskituenkin voi jättää paikoilleen.Ääni on sopivan juureva,sanoisinko vakuuttava olematta silti häiritsevän kova.Alkuperäisen putkiston käyräthän ovat sisäreiältään melkoisen ahtaat ja koko tuuba painava.Dynosta tuli seuraavat arvot 1000 km ajetulle pyörälle:vääntöä 130 nm jo 3000 rpm ja 135.82 nm 5000 rpm.Tehoa 115.79 hp 7000 rpm.Nämä siis uudenkarhealle pyörälle takapyörältä.Tulis vaan kesä aikaisin!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Teitkös muuta kuin vaihdoit putken??
Jos ostat tuplaputkisen isolohkon valinnanvara putkissa on aika pieni ellet sovittele itse muista pyöristä sopivia.
Itsellä on tuplaputket pyörässä mitkä vaihdoin myös vapaammin hengittäviin kannuihin. Punnitsin pelkkien vaimentaja parin painoksi 12kg niin painoa saa kyllä hyvin helposti pois.

Ostin viime kesänä yksipiippuisen mustan uutena korpiahon erkalta,hän sitten tonnin huollon yhteydessä laittoikin yoshin putkiston kiinni ja sääti penkissä.Erkka myi muuten minulle samalla hyvin edullisesti uuden yamaha pw 80 harjoittelu mopon;tytöt, joita minulle on ilmaantunut peräti 4 harjoittelevat paikallisessa moottoriurheilukeskuksessa.Aika hyvä vai mitä.

Kyllä,juu olisi ja olisi,mutta vanhemmat tytöt(8-v ja10-v)ensin kokeilevat josko mopot jaksaa kiinnostaa,ja nuoremmat 4 ja2 v sitten myöhemmin,toivon mukaan yammu laatukoneena kestää rääkkiä pitempään.Jos tytöille tarvitsee isompaakin kalustoa hankkia kasvamisen myötä,pääsee isäkin varmaan jo seuraavaa kokoluokkaa välillä kokeilemaan,vaikkapa hiki pintaan pikku maastolenkillä sillä aikaa kun sauna lämpiää.

Nonniin.. Nyt sitä ollaan 14:sen onnellinen omistaja. Tuli tehtyä toista tuhannen kilometrin lenkki, ennen kun tuo oli pihassa. Mutta tuntuu vielä ainakin että kannatti.
inlove.gif

Saisi tulla jo kevät että pääsisi
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Onnee vaan uuden mopon johdosta
smile_org.gif

Itekkin hiukan mieluilen moista kakkosmopoks.. eihän sitä ikinä tiiä vaikka saiskin moisen
tounge.gif

Mitenkäs onnistuu matkanteko eukon kanssa kyseisellä fillarilla? Voimaa/vääntö varmaan riittää, mutta se matkustusmukavuus?

Harvassa pyörässä on niin tilava penkki takana kuin gsx1400.
Takana viihtyy kuulemma todella hyvin .kuski kohtuu pystyssä, leveä ja tilava penkki takana.kunnollinen "kauhu"kahva ei ainakaan haittaa tee myöskään.

Back