• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gsx 1100 r w -93

No niin...

Hommasin siis otsikon mukaisen mopon... Ollut suomessa jo koko viime kesän (siis kesän 2005). Tuotu saksasta, ja nyt kun rupesin tutkailemaan reksiteri otetta, niin tehojen kohdalla heiluu 72 kw!? vota fak?

Ai niin, ne sakujen tehorajat...

Mistäköhän minä nyt saan tietää että onko kyseessä joku kuristettu vehe vai mikä? Ja miten ne kuristukset saa pois jos ne on? Ja paljonko se maksaa?

Kannattaiskohan mun nyt ottaa se pohjolan uus vakuutus tehopainosuhde on edullisempi... =)

Jotenkin tuli tunne että kysyn nyt jotain minkä kaikki tietää, mutta jos näin on niin opastakaa tietämätöntä, pliis!!

Ja jos joku nyt ihmettelee miksen kysynyt myyjältä näitä hommia, niin myyjänä oli autoliike joka oli saanut pyörän vaihdossa autoon eikä kyseinen jobbari osannut kertoa paljoakaan pyörästä. Joutu vaan luottamaan omaan ammattitaitoon pyörää tutkiessa...

edit: Rek.ote:
"istumapaikkoja 1". Siis eikö muka 2??
"huomautuksia:
teho-omamassa-suhde:0.288 (KW/KG)"

Minulla vastaava Saksan tuonti, siinä tehot rekisteri otteessa 110 kw ja Teho-omamassa-suhde: 0.440 (KW/KG). Noilla rekisteriotteen tiedoilla saat edulliset vakuutukset, Pohjolan sivuilla on laskuri millä selviää summa... Otat tehopainosuhde vakuutuksen ja sitten kyselet jostain korjaamolta miten kuristukset saa pois, tulee vakuutusten suhteen edullinen pyörä ajaa. Minullakin lukee istumapaikkojen suhteen 1. Ymmärtäisin että tarkoittaa `kuskin lisäksi`.

Minulla vastaava Saksan tuonti, siinä tehot rekisteri otteessa 110 kw ja Teho-omamassa-suhde: 0.440 (KW/KG). Noilla rekisteriotteen tiedoilla saat edulliset vakuutukset, Pohjolan sivuilla on laskuri millä selviää summa... Otat tehopainosuhde vakuutuksen ja sitten kyselet jostain korjaamolta miten kuristukset saa pois, tulee vakuutusten suhteen edullinen pyörä ajaa. Minullakin lukee istumapaikkojen suhteen 1. Ymmärtäisin että tarkoittaa `kuskin lisäksi`.
No joo...

Sen verran kysäisin katsastusinssiltä että istumapaikkojen suhteen lukema tarkoittaa sitä kuinka monta immeistä pyörän päällä istuu. 1=kuski 2=kuski&matkustaja

Jos haluaa 2 näkyvän otteessa, pitää muutoskatsastaa, 29 euroa.

No joo...

Sen verran kysäisin katsastusinssiltä että istumapaikkojen suhteen lukema tarkoittaa sitä kuinka monta immeistä pyörän päällä istuu. 1=kuski 2=kuski&matkustaja

Jos haluaa 2 näkyvän otteessa, pitää muutoskatsastaa, 29 euroa.
No höh, pitää varmaan käydä inssin luona pyörän kanssa sitten, vai riittääkö pelkkä rekisteriote? Tulee kumminkin ajeltua kaksi päällä silloin tällöin... Tuo slaiderin linkki olikin hyvä, itse etsin tuota kun muistan sen aiemmin nähneeni tuosta kuristamisesta. Minulla ei ainakaan tuollaisia lisäkappaleita ole kaasareissa, olivat nimittäin viime kesänä auki ja ovat nytkin pajalla laitettavina.

confused_orig.gif
Mulla sama juttu, 1100 gsxr, istumapaikkoja 1 . Kysyin pohjolasta vakuutushinnoittelusta, ainakaan mulla ei hinta olis laskenut teho/ paino suhteutetulla laskentatavalla. Otteessa 100 hv.

Ei tuota rekisteriotteen henkilömäärää kannata niin kauheasti kunnioittaa. Jos tienpäällä pysäytetään, niin kyllä se tinanappi sen verran ymmärtää. Jos on vaan penkki matkustajalle, ja jalkatapit, niin voilá, no hätä. Siitä oli keskustelu täällä jossain. Jos konstaapelille rupeaa kettuilemaan, niin voihan se sitten tarttua asiaan, mutta muuten on kyllä erittäin epätodennäköistä.

Toin Saksasta GSX 1100 G mallin , jossa on periaatteessa R:n kone ja samoin otteessa 72 kW. Tehoa on rajoitettu ainakin estämällä kaasarin luistin nousemista täysin ylös jolloin kurkku ei aukea kokonaan. Rajoitin omassani on luistin kalvon kannessa, johon on liimattu muoviprikkoja ja niin hyvin ettei irti saa. VX 800 oli luistin yläpuolella putki joka rajoitti liikettä. Helppo homma tarkastaa asia. Kerro mitä löytyi.
Lisäksi nokka-akselit G:ssä ovat hieman erillaiset kun R:ssä, jossa tehoa on noin 40 hv enemmän. Toisaalta G:ssä taas on alakierroksilla vääntöä enemmän.

G-man

confused_orig.gif
Mulla sama juttu, 1100 gsxr, istumapaikkoja 1 . Kysyin pohjolasta vakuutushinnoittelusta, ainakaan mulla ei hinta olis laskenut teho/ paino suhteutetulla laskentatavalla. Otteessa 100 hv.
Jaa, mulla on pohjolasta vakuutus juuri tuolla tehopaino suhteella. n.660 euroa/vuosi. Siis liikenne+täyskasko.
En tiiä onko sitte muuten hyvä juttu halpa on ja tiedot rekisteriotteesta.

Back