• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX 1.4 rakentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kauheesti tekis mieli tommosta mutta Karpela ei korottanut opintotukea niin jää ostamatta
wink.gif

Plexi
Tuon kuvan perusteella näyttäisi että kyseessä melkoisen "terävä" pystymalli jonka aikaansaamien pyörteiden takia vain pahentaa tilannetta...

Naku on  
buttrock.gif

Mulla on omassa tommonen pleksin tynkä. Linkki on tuolla lopussa kun kämmäsin kättelyssä väärän kuvan.
Pienemmissä nopeuksissa <100kmh, ei mun mielestä kauheesti pyörteile. Tosin en vielä ole kerennyt pahemmin ajeleen moottoritie nopeuksissa. No jos alkaa häiritteen niin nakkaan sen pois...
sport05.gif
"tuulilasi"

Tuolla vakuutusvertailu keskustelussa eräs jamppa mainitsi saaneensa tosihalvan vakuutuksen möhköönsä pohjolasta ja mainitsi siinä ilmoittamakseen painoksi pyörälle 257kg.

Eikös 1.4:n paino, siis nimenomaan se, joka lukee rekisteriotteessa ja jota käytetään, kun vakuutusta pyörälle lasketaan, ole 226 - 228kg ?

Että miten on?

Tuolla vakuutusvertailu keskustelussa eräs jamppa mainitsi saaneensa tosihalvan vakuutuksen möhköönsä pohjolasta ja mainitsi siinä ilmoittamakseen painoksi pyörälle 257kg.

Eikös 1.4:n paino, siis nimenomaan se, joka lukee rekisteriotteessa ja jota käytetään, kun vakuutusta pyörälle lasketaan, ole 226 - 228kg ?

Että miten on?
Mulla taitaa lukea lapussa 257 kg
biggrin.gif
. Eli eli jos ne tarkistaa sitten mitä siel lapussa on... tuskinpa luottavat siihen mitä sinne kirjoittaa pyörän painoksi
nixweiss.gif

Hmh, pitääköhän munkin nyt siirtyä tämän threadin lukijaksi...?
tounge.gif

1400
Jarim juu tänne vaan kirjoittelemaan, sulla kyllä on se R siel viel mutta taitaa olla pyöräkin vähän enemmän racing malli
062802moto_prv.gif

Että miten on?
Mulla taitaa lukea lapussa 257 kg
biggrin.gif
. Eli eli jos ne tarkistaa sitten mitä siel lapussa on... tuskinpa luottavat siihen mitä sinne kirjoittaa pyörän painoksi
nixweiss.gif
Eli tuleeko oman pyöräni -07 rekisteriotteeseen lukema 257kg? ...ja vakuutuksen tehopainosuhteeseen kanssa? Jos joo, niin hallelujah. Meni tarjoukilpailu uusiksi ja hinta alaspäin. Mikäs se 228kg sitten on, mikä kaikkialla ilmoitetaan sen mopon painoksi?

BTW: Milläs vaihteella muilla on penkitetty/säädetty GSeX 1400
confused_orig.gif
?
Itsellä penkiteettin kutosella sillä seurauksella että nopeus rajottajaan (225) pysähtyi, 7800 kierroksen kohdalla.
Veto loppui kuin seinään. Olisi pitänyt vitosella.
033102ass_1_prv.gif

Penkin ulkopuolella kokeillessa kyllä vetoa lyötyy tasaisen hyvin yli punarajan, yhtään puutumatta vaihteella 1-5.
Kutosella en ole vielä päässyt kokeilemaan rajottajaan asti... luonnollisesti
062802moto_prv.gif
... Tuntuu että pää lähtee irti +190kmt.

Talven puuhatelu:
Sliparit x2
K&N
TRE-mod
Maalaukset
Kiillotukset
Bellyban
033102beer_1_prv.gif

penkityksetä muute kysymys
yhes mestas "penkki" 120€ mut toises 260€ ja toisen paikan kaveri sano et ajaa sekin softa kartan vaik 90llä mut kunnon säätö on ton 260 ku vaatii 4 vetoa et saa ees likelle vaik väitti et full hormil ja kn suotimel ei suikan omaa boxia saa iha timmix muka 8000 kohil vähä jokeltaa pitäs muka ostaa komentaja siitä en ala maksaan mut puhuko joutavia noist et pitää ajaa 4 vetoa et saa kunnol kuosiin vai onko se vain syy ottaa asiakkaalta 140€ lisää

Slipareilla+ muilla hilppeillä riitti ainakin vielä oma boksi säätöihin.
Gsx1400.org sivuilla on puhetta ettei enään riitä säädöt koko rännillä kuin powercommanderissa.
nixweiss.gif

Itsellä riitti kolme ajoa ja 120€ ,,,,

Kertokaas nyt oikein vielä kerran, että onko 1.4:n rekisteriotteessa merkitty painoksi 257kg? ...Siis tosiaan se, minkä mukaan se vakuutuksen teho/painosuhde lasketaan. Vuosimallillahan ei tässä pitäisi olla mitään väliä.

Pitäisi saada tietää, kun vakuutusta pitäisi hommailla ihkauuteen pyörään ja rekkariote ei ole vielä saapunut hanskaan...

Dänks...

Mulla on otteessa omamassan kohdalla 254 kg. Malli on K6 yhdellä savustuspöntöllä, kaipa se on sen takia kevyempiä kuin vanhemmat mallit.
baaa.gif

Kertokaas nyt oikein vielä kerran, että onko 1.4:n rekisteriotteessa merkitty painoksi 257kg? ...Siis tosiaan se, minkä mukaan se vakuutuksen teho/painosuhde lasketaan. Vuosimallillahan ei tässä pitäisi olla mitään väliä.

Pitäisi saada tietää, kun vakuutusta pitäisi hommailla ihkauuteen pyörään ja rekkariote ei ole vielä saapunut hanskaan...

Dänks...
Minun K6:n rekkarissa omamassa on 254 kg ja teho-omamassa -suhde 0,307 (KW/KG). Joitakin kiloja sinne tänne näkyy olevan eroja eri vuosimalleissa.

K2 258kg ilmoitettu .
Kävin eilen kyselemässä vakuutuksia Fennia 1038e/Vuosi . Pölhölä 760e/Vuosi.
Laskettu 30% bonareilla.
Fennian kausivakuutus mahdollisuus tulisi 1.4 voimaan.

Itse olen juuri kanssa tehnyt tarjouskierroksen vakuutuslafkoissa, tosin tarjoukset ovat väärällä "omapainolla" laskettuna, niinkuin ylläolevasta keskustelusta voi päätellä.

Kuitenkin tulokset ovat ovat suuntaa-antavia. Tälle pyörälle täyskaskoa pienimmällä omavastuulla ilman mitään muita etuja huomioiden, 20% ja 60% bonareilla, halvimmasta kalleimpaan...

1. Pohjola
2. Lähivakuutus
3. Tapiola

Nuo kolme jokainen olivat noin satasen päässä seuraavasta. Tuossa järjestyksessä. Fenniasta ja Turvasta en ole tarjousta saanut vaikka olen pari kertaa sitä jo tiedustellut bittiavaruudesta käsin.

Kertokaa ihmeessä, jos on kekkaatte pohjolaa halvemman lafkan tälle rotiskolle...

...Niin siis iffiä en edes viitsinyt mainita tuossa. Heidän tarjouksensa aihetti minussa lähinnä spontaanin naurunpurkauksen. Hulluja ovat siellä saatana...

Kun kävin  päivällä ensimmäisellä pidemmällä lenkillä tuolla 14: satasella. Tuli vaan mieleen että jotain pitäisi tehdä. Nimittäin tuohon on edellinen omistaja laittanut kohtuu ison pleksin. Aiheutti aivan käsittämätöntä jyrinää ja huminaa kypärään.

crazy.gif

Tuo pleksistä ei taida olla kuin haittaa, ohjaa ilman suoraan kypärään. Ennemmin ilman, kun tuo tekele.
veryangry.gif

Onko kellään tiedossa kunnollista pleksiä, joka ottaa painetta rinnalta mutta antaa kypärän olla rauhassa. Onko noilla mikro plekseillä vaikutusta.
Minulla on omassa 1400 suzukissa givin roadstar plexi,leveys 36 cm ja korkeus 30.Tulee jotain 12 cm mittareiden yläpuolelle.Suosittelen,ottaa painetta pois rinnan tasalta mutta ei aiheuta pyörteitä kypärään.Malli sopii tähän pyörään kuin valettu.Itsekin kokeilin viime kesänä käytettyä hopeanväristä isoa suznaa jossa oli korkea plexi,muutama kilometri ja hirveästä metelistä ja pyörteilystä sai tarpeekseen.Siis,pikku plexi kiinni,keventää tuulen painetta mutta ei tuo mitään haittavaikutuksia
sport05.gif

Back