• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX 1.4 rakentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Apua kanssa motoristit!
moponi suzuki gsx 1400 05 alkanut oireilla ajo km takana 37tkm ohjaus tuntuu oudolle jarruttaessa lonksuu ja tärittää hivenen jarrutuksen jälkeen ohjaus tuntuu tahmaiselta jäykältä
mistä päättelin sherloc holmsina et kiristä etupäätä noh auttoi hivenen mutta ei poistunut täysin lonksetta saati takkuilua
tiukkasin puoli kiekkaa silti lonksaa ja ohajus todella nihkeä kun olisi ohjaus iskari ja se tiukimmilla.... voisiko se olla että olisi laakereis vikaa kun se lonksannut jo pidempään aina enenemis määrin kiristinkö liikä myöhään .. ent jos joku vaihtanut ni mistä tilata netist en tollona löytänyt ku etu ja takarenkaan laakereit myynnis..
ja niin ei johdu kyl jarrulevyist tärinä ne uudet ajettu joku 1000km .. paljonkohan tuo ohajuksen laakeriremppa maksaa ...jos jollain hajua .... suven kolme parasta ekana  
062802moto_prv.gif
tokana  
033102beer_1_prv.gif
kolmatta ei viitsi .. XXX:D
Tuikkaseppa iibeihin hakusanat "steering bearings, gsx1400", siellä ne laakerit on muutamalla kympillä, virallinen suitsamyyjä varmaan toimittaa myös, ehkä tuplahintaan, kysyvä ei tieltä eksy...

Onkos joku laskenut keulaa ja kuinka paljon? Eikös tuo keulan lasku olisi parempi vaihtoehto, painopistekin tulisi hiukkasen alemmas? (...ja tapit ottaa maahan hiukka aiemmin...)
Moro.

Saahan silläkin ton mopon kääntymään vikkelämmin, eihän siinä mut tosiaan tuo maavara tippuu samalla, ja tapit raapii entistäkin enemmän. Mulla on säädettävät tapit nytten, edessä jäykemmät progressiiviset jouset ja takaa korotettu sen 3,5cm - tän jälkeen seuraavana maahan osuva kappale on vasemmalla sivuseisontatuki (joka on saanut rälläkkää ja muotoiltu pikkasen erilaiseks - osuu assuun edelleen) ja oikealla puolella moottorin etupään runkokiinniikkeen etummainen kuusiokolopultti.

Kaikkihan on kiinni siitä miten sitä vehjettä ajaa ja mistä tykkää. Mitä tuo Thunderpants kirjoitti että tuntuu kuin runko eläisi - joo, kyllä se elää ihan oikeestikkin, on aika letku ajaa rajoilla, mut eipä tota siihen oo tehtykkään. Mut sillä se onkin tuplasti hauskempaa ;)

GSX1400: Helsinginssä Mäkelänkadulla on Kumiaitta Oy, sieltä saa laakerit sopuhintaan, jannu on itekkin motoristi... ...kannattaa kysästä...

Äskeiseen viitaten....

Esim. Puigin kaatumatappien kanssa, jos sellaiset sattuu hommaamaan, kannattaa ottaa TOSIIIII rauhallisesti.
Ne lanaa maita jo samaan aikaan kun normi jalkatapit.

Saattaa jossain "hyvässä vedossa" kun vauhtia on riittävästi
käydä äkkiä vanhanaikaisesti
biggrin.gif
.

Kovin usein tulee tuolla nykykuntoisilla teillä aika häijyjä
tilanteita kun vauhti nousee..... ja alusta käy sen myötä
"yllättävän pehmeäksi".

Eihän siinä mitään, jos peli on laitettu kanttauskuntoon....
ja ratahommat on sitten oma lukunsa.

...Esim. Puigin kaatumatappien kanssa, jos sellaiset sattuu hommaamaan, kannattaa ottaa TOSIIIII rauhallisesti.
Ne lanaa maita jo samaan aikaan kun normi jalkatapit.

Saattaa jossain "hyvässä vedossa" kun vauhtia on riittävästi
käydä äkkiä vanhanaikaisesti  
biggrin.gif
...
Mulla on LSL:n kaatumatatit mopossa kiinni ja kovin nekin näyttää raapineen assua. Sinällään hassu fiilis kun polvi on maassa ja vielä vähän vois vauhtia kirrata mutta pyörä "stoppaa" siihen maksimikulmaan minkä ne tatit antaa periks. Nyttenhän se kulma on pikkasen enemmän kun ne tatit on kuluneet mutta silti. Oikeestaan ihan hyväkin varoke - tietää ettei tän lujempaa enää hirveesti kannata, loppuu ne kallistusvarat ihan oikeesti kohta
biggrin.gif

Ja nyt vois sitten alottaa kirjotuksen vaikka sanoin "voi pers*"...

...mä oon jo hetken (6kk+) odottanut sitä mun 1700 settiä ruotsin suunnalta, on ollut mäntien kanssa ongelmia saada niitä ja sitten kiertokankia jnejne... ...no nyt oli spostin tullut viesti että sun kittis ois nyt valmis, se 1550 kuutioinen.
mad.gif
JUMA*AUTA, mä oon hommannu kaiken maailman sälää sitä 1700 kuutiota varten mitä ei tohon pienempään settiin välttämättä ees tartte (suuttimet, pa-pumppu, muuttuvapaineinen bensansäädin jnejne) ja ne on väsänny mulle väärän kitin, -ttu kun ottaa päähän. Laitoin viestiä takaisin päin että oli liian pieni, saas nähdä mitä ne vastaa. Ne veivit on hieman turhat tollaseen kittiin nekin - ok, kevyemmät mut maksaa aivan tuskassa siihen nähden että vakiotkin riittää.

Ja toiset 6 kuukautta sen seuraavan kitin odotteluun?
mad.gif

Saa*ana...

Tarjoot sitte näköjään Väyryselle bisset tavatessanne......

Maa friiend..... Still Alive..... vaikka futaa täysii päin helvettii
sad_orig.gif
.

Asiasta toiseen...millaisissa olosuhteissa teidän pyörästänne lähtee se öljynjäähdyttimen puhallin käyntiin,ihmettelen josko se toimii ollenkaan.Tulin juuri italian kierrokselta enkä huomannut että se olisi pyörinyt edes niissä lämpötiloissa mitä siellä oli...

Asiasta toiseen...millaisissa olosuhteissa teidän pyörästänne lähtee se öljynjäähdyttimen puhallin käyntiin,ihmettelen josko se toimii ollenkaan.Tulin juuri italian kierrokselta enkä huomannut että se olisi pyörinyt edes niissä lämpötiloissa mitä siellä oli...
Mun mopossa se on ainakin niin hiljainen kapistus ettei sen kuule olevan päällä. Kyllä se toimii kun on tarpeeks kuuma kone mutta toiminnan joutuu tarkastamaan visuaalisesti ;)

Jahas jahas, tuli ruotsista tieto että se mun sylinteri/mäntä/veivipaketti ois valmiina kuutioita sen 1691
smile_org.gif
Oli ollut painovirhe sen ryhmän tiedoissa. Tooosin sen saaminen suomeen venähtää vähintäänkin elokuun loppupuolelle jollei myöhempään, vähän painaa lomat päälle jnejne, mutta kuitenkin. Joten toisinsanoen täytyy ruveta pikkuhiljaa kaivelemaan mopoa pressun alta esiin ja etsimään siihen hommattuja osia, kyllä ne jossain sielä tallilla on laatikoissa.

Ja sitten alkaakin se arpominen ja laskeskelu ja rahan poltto. Alkaa pikkasen jännittämään taas että mitenhän mahtaa käydä? No, onhan tuossa taas talvi aikaa askarrella  
062802jumpie_prv.gif

E: Tuolta naapurifoorumilta voi tiirailla rojektin edistymistä, sinne yritän raapia sepustuksia kasaan sitämukaa kun jotain saan aikaa. Hiljakseen hyvä tulee kait... ;)

Vastatkaas viisaammat: miten ruiskurunkojen toisioläppien poisto tapahtuu noin niinkun elävässä elämässä? Lähinnä tuota elektroniikkapuolta - miten ecu käsittelee puuttuvat tiedot toisioläppien moottorilta ja anturilta / miten ne ohitetaan?

_smaller.jpg

Orkkikset yllä toistaiseksi vielä nipussa, uudet irrallaan alempana.

Mahtuuko sen alkuperäisen moottorin asentamaan sinne jonnekin johdon nokassa? Jos siihen asentaa myös potikan kiinni, että ecu luulisi tekevänsä jotain...
Olispa mahtava saada hajapusan tai gikserin ecu kiinni. Pystyisi varmaan nuokin jollain konstilla ohjelmoimaan. Menisi suunnilleen koko johtosarja uusiksi. Anturointiakin ehkä :/

-Jarno

Mahtuuko sen alkuperäisen moottorin asentamaan sinne jonnekin johdon nokassa? Jos siihen asentaa myös potikan kiinni, että ecu luulisi tekevänsä jotain...
Olispa mahtava saada hajapusan tai gikserin ecu kiinni. Pystyisi varmaan nuokin jollain konstilla ohjelmoimaan. Menisi suunnilleen koko johtosarja uusiksi. Anturointiakin ehkä :/

-Jarno
No siis joo ja ei. Molempien ruiskupattereiden moottorien liittimet on samanlaiset mutta itse moottoreissa on eroja koon, kiinnityksen ja sijoittelun puolesta. Samaten GSXR:n patterissa potikka tulee toisioläppien moottoriin kiinni GSX:n tulee yhteen rungon päähän (vai oliko juuri toisin päin, en nyt muista). Ja sijoittelukin on aivan "väärä" möhkössä kun vaijerit tulee keskelle patteristoa, GSXR:ssä patteriston päähän...

Kyyyllähän sen bussin ecun sais kiinni varmasti, onhan noita bussin ecuja laitettu zetoriinkin. Mutta siinä tulisi taas yksi aika iso (ja työläs) muuttuja lisää tähän projektiin kun ei ole muutenkaan varmaa että kuinka tässä käy :;)

Toisaalta voisihan tuotakin ihmetellä vaikka veikkaan ettei se ihan heittämällä kiinni mene. Oiskos kellään lainata busan sähkökaaviota...?
biggrin.gif

Ei tietenkään kannata sitä GSX-R:n moottoria sinne yrittää. Et varmaan ole laittamassa läppiä paikoilleen ollenkaan?

Surffasin joskus bussin ja muutaman muunkin sähkökaavion. Ne on vanhalla koneella jossain. Pitää viikonlopun aikana tonkaista ne ja lähettää.

-Jarno

Kuuluuko tuosta suzukin koneesta kuulua pieni "säkätys/naputus"? Mielestäni kuuluu enemmän koneen oikealta puolelta. 34tkm ajettu. Öljynvaihdon jälkeen kävin kuuntelemaan
omg.gif

Häiritseekö tuulen rempominen +130km/h vauhdeissa ?

Ainakin ilman pleksiä tuntuu aikalailla rempovan noissa vauhdeissa mutta eipä sitä niin kovaa saa ajaakaan
smile_org.gif
.

Kuuluuko tuosta suzukin koneesta kuulua pieni "säkätys/naputus"? Mielestäni kuuluu enemmän koneen oikealta puolelta. 34tkm ajettu. Öljynvaihdon jälkeen kävin kuuntelemaan  
omg.gif
Se vähän riippuu minkälaista ääntä pitää äänenä? Mun kone oli ainakin aika hiljainen. Tai no oli ja oli, nyt se ei pidä kyllä mitään ääntä.. Mitkäs öljyt laitoit, onko samaa kamaa kun aikaisemmin, viskositeetti eri? Vaikuttaa tuo öljykin aika lailla siihen minkälaista ääntä sieltä koneesta kuuluu.

Back