• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GS-mies järkytti punaisia päin ajanutta autoilijaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Turku
Olin ajamassa Turun keskustassa, kun satuin pysähtymään liikennevaloihin samanlaisen GSA moottoripyörän perään. Kuljettaja oli pukeutunut t-paitaan ja shortseihin, eikä kyydissä olleella naisella näyttänyt olevan päällään myöskään turvallisuudesta vastuuta kantavien motoristien suosittelemia ajovarusteita. Risteävä liikenne virtasi poikittain Martinsillalta päin. Ihailin GS-miehen jämäkän näköistä pyörää, hieno merkki totesin mielessäni. Valot vaihtuivat meille vihreäksi. GS-mies lähti matkaan sen kummempia kiihdyttämättä. Samassa säikähdin, kun näin miten valkoinen auto rynnisti risteykseen Martinsillalta törkeästi punaisia päin. Onnekseen GS-mieskin huomasi sen ja jarrutti kaikin voimin. Valkoinen auto jarrutti myös, mutta se ehti luisua GS-miehen eteen. GSA:n keula laski hiukan kun se pysähtyi, mutta kun telelever nytkähti takaisin, pyörä horjahti sivulle ja koko komeus meni nurin. Tai ainakin melkein, sillä GS-mies näytti lukinneen katseensa säikähtäneen oloiseen autoilijaan ja hän pomppasi kaatuvan pyörän päältä sen oloisena, että kohta tapahtuu jotakin todella äkkipikaista. Pysäytin oman pyöräni ja näin miten kyydissä ollut nainen selvisi omille jaloilleen, mutta komea GSA kävi kyljellään tyhjäkäynnillä. Sillä välin GS-mies käveli vauhdikkaasti valkoista autoa kohti ja näytti siltä, että hän hakee vauhtia potkaistaakseen auton etuoven tai ikkunan tuusan nuusaksi. Mutta ei, GS-mies pysähtyi auton viereen ja alkoi kuulua raivokasta huutoa. GS-mies hakkasi nyrkillä apukuskin puoleista sivuikkunaa ja huusi kaikkia mahdollisia haukkumasanoja mitkä kapteeni Haddock on koskaan sanonut ja vaikutti olevan rajumman puoleisen adrenaliinimyrskyn kourissa. Näin miten hätääntynyt noin 40-vuotias naiskuljettaja kelasi sivuikkunaa auki ja hoki selvästi paniikin vallassa; anteeksi, anteeksi, mutta se peittyi raivostuneen GS-miehen huudon alle; sinunlaistesi kusipäiden takia motoristit kuolevat. Täysinäinen risteys seurasi näytelmää, jossa haisi oman käden oikeus ja GS-miehen ankara kosto. En kuullut mitä muuta GS-mies huusi, tuskinpa hän itsekään, sillä niin pyhää vihaa ilmoille syljettiin. Nainen näytti pelkäävän oikein tosissaan. Sitten GS-mies osoitti sormellaan tien suuntaan ja käski painua naisen helvettiin, ettei valkoisen auton peltitöitä laitettaisi uuteen uskoon. Nainen kaasutti tiehensä suu auki. GS-miehen nainen seisoi edelleen kyljellään käyvän pyörän vieressä. Yritin näyttää GS-miehelle peukkua, mutta tämä vain käveli pitkin askelein vasen sääri hiukan verta vuotaen isolle pyörälleen, tempaisi sen yhdellä nykäyksellä ylös ja katosi horisonttiin (pyörä tosin sammui, kun takarengas osui maahan, mutta äkkiäkös tuo näytti käynnistyvän). GSA ei näyttänyt ottaneen siipeensä, laatupyörä kun on ja niin ruuhkautunut risteys pääsi vihdoin purkautumaan.

Itseäni huolestuttaa tämänkaltainen liikennekäyttäytyminen, että ajellaan punaisia päin noinkin röyhkeästi. Onneksi motoristien joukosta löytyy vielä reippaita ihmisiä.

Muistihan GS-miäs ottaa naisen mukaansa? Vai käytitkö hässäkkää hyväksesi ja tarjosit daamille kyydit
062802moto_prv.gif

Woima O(lkoo)n Kanssasi... adrenaliinin muodossa...
wink.gif

Muija valkeassa autossa kattelee semafooria jatkossa tod.näk tosi tarkkaan. Ja kaikkia kaksipyöräisiä kans.

Kesää riittää. Ajetaan.

-jami

Aivan oikeaa toimintaa.

Itsellä kävi pari vuotta sitten melkein samoin, samoin reagoin ja ilmoitin vielä poliisille, kun oikein kunnolla vitutti>naistaksikuski kun lähti vielä karkuun...
Lopputulos oli, että poliisi taputti häntä päähän ja minä olin ollut pahis, joka huutaa naisille.

Näin meillä
mad.gif

Just
buttrock.gif
.

Tolla kohtaa ei tosiaan jaksa iloita siitä, ettei lopulta itse päätynyt vastaajaksi käräjille.
buttrock.gif
buttrock.gif

Normisettiä. Vähempikin riittää road-rageen, varsinkin jos siellä mustassa olympiawolkkarissa istuu merkonomi puhelimessa.

Turussa monta vuotta autoilleena tiedän,että täällä on muutenki aikast huono liikenne käyttäytyminen tilaa ei anneta kirveelläkään ja MP on monelle autoilialle sellainen punainenvaate täytyy kiilata eteen tai ajaa perseessä kiinni jne..
Itsellä aika kivasti menny,kun kortin sain kesäkuussa tosin pari kertaa kääntyny auto eteen ja provokaatiota tullu sportti autoilta,mutta kyllä eniten pelotta just noi punasia päin ajavat ja toinen on toi perään ajo niihin ei voi oiken vaikuttaa.
Noh kyl se siit sitte pikku hiljaa
sport05.gif

Jaha keskustelu olikin lähteny keulii hippasen taas
tounge.gif

Meikäläisen mopoilukilometrit on vielä edessäpäin mutta tuosta kaupunkien liikennekulttuurista täytyy sanoa, et nyt kun Tampereella oon asunut reilu viis vuotta niin missään ei mun mielestä ajeta niin paljon päin punasia kun täällä. Jokapäiväistä tietentahtoista puuhaa ja todellakin ei "vanhoilla vihreillä" vaan ihan reilusti jo päin punaisia. Ihmettelen miten paikalliset uskaltaa lapsensa täällä päästää liikenteeseen. Täällä olis kans jonkinlaisen raivokkaan tai muutoin vaan kolahtavan valistustyön tilaus olemassa.

Turussa monta vuotta autoilleena tiedän,että täällä on muutenki aikast huono liikenne käyttäytyminen tilaa ei anneta kirveelläkään ja MP on monelle autoilialle sellainen punainenvaate täytyy kiilata eteen tai ajaa perseessä kiinni jne..
Itsellä aika kivasti menny,kun kortin sain kesäkuussa tosin pari kertaa kääntyny auto eteen ja provokaatiota tullu sportti autoilta,mutta kyllä eniten pelotta just noi punasia päin ajavat ja toinen on toi perään ajo niihin ei voi oiken vaikuttaa.
Noh kyl se siit sitte pikku hiljaa
sport05.gif

Jaha keskustelu olikin lähteny keulii hippasen taas
tounge.gif
+1

Onko muuten ketään nähnyt viimeaikoina, poliisin tarkkailevan liikennevalo käyttäytymistä? Itse en muista kertaakaan 15v aikana poliisin puutuvan punaisia päin ajamiseen
nixweiss.gif

Onko muuten ketään nähnyt viimeaikoina, poliisin tarkkailevan liikennevalo käyttäytymistä? Itse en muista kertaakaan 15v aikana poliisin puutuvan punaisia päin ajamiseen  
nixweiss.gif
Itse huomasin noin seitsemän vuotta sitten poliisin puuttuvan punaisia päin ajamiseen, kun olin risteysalueella noin 2 sekuntia liian aikaisin. Kellohan oli noin kolmen aikaan yöllä eikä ketään näkynyt missään. Tästä ennakoinnista "muistutuksena" oli 32 päiväsakkoa
kaboom.gif

Eikö tuossa olisi GS-mies voinu ottaa autoilijalta yhteystiedot jos pyörälle kuitenkin jotain kävi. Naarmuja tankissa, vääntyneitä katteita jne?

En oikein tunne henkilökohtaisesti tätä "kolari"-käytäntöä. Mutta eikö ole aika selvää, että autoilija aiheutti toiminnallaan vaaratilanteen, missä onneksi kävi näinkin onnekkaasti. Ja varmasti olisi tunnustanut virheensä. Eli vaikka ei pellit halanneetkaan, niin eikö voisi silti vaatia syyllistä osapuolta korvaamaan mahdolliset vauriot?
Tietenkin GS-mies oli niin niiteissä tapahtuneesta, että ei varmaankaan tullut heti mieleen alkaa pyytämään mitään tietoja.

nixweiss.gif
Kerran olen nähnyt poliisien liikennevaloratsian, taisi olla vuosi sitten Tampereella Sammon valtatien ja Kekkosentien risteyksessä. Oli niillä aika paljon asiakkaita
smile_org.gif

Onhan niitäkin kertoja kun ei ehdi omis vihreis mennä kun tulee sivuilta päi punaisia ajelevia,sit joutuu itekkin mennä punaisia päin ettei jää koko päiväksi odottelee kesken risteyksen
omg.gif

Turku on tosiaan punaista päin ajavien mekka!!!
En mä pahemmin pyörällä kyllä änge,mutt pakulla kyllä menen jos mulla on vihree valo ja tulee niit punaisia päin ajavia,aikas usein saan sormen tai nyrkin heilutusta kun ne kun tulee punaisest läpi hermostuu kun paku "änkee" suoraan niitten ajolinjoille
biggrin.gif

Onhan se paku 10 vuotta vanha jo et sais vaihdettua ......
tounge.gif

Eikö tuossa olisi GS-mies voinu ottaa autoilijalta yhteystiedot jos pyörälle kuitenkin jotain kävi. Naarmuja tankissa, vääntyneitä katteita jne?
BMW:n GS Adventure-moottoripyörissä on kuulemma herkästi vaurioituvaa osaa. Olen lukenut suomi24:stä, että tosiaan tankki, alasivukatteet, ketjusuoja ja jäähdytin vaurioituvat helposti jo pienemmänkin kaadon yhteydessä.

Muutamassa tapauksessa kolmos- ja nelospytyn sytytyspuolen kanssa on ollut ongelmia, mutta nämä ilmeisesti kovemmasta vauhdista kipatessa. Ovat olleet kai etukautta ylimenneitä stoppieita yms...

enhän tiedä kuinka teidän kylillä mutta meidän kylillä ainakin valvovat säännöllisesti, ja syytäkin on, ei ole edes autokoulun perusopit iskostuneet läheskään kaikille ´kiireisille´ kajuuttaan. Tuollaisesta joutaa saadakin kunnon rapsut.

huomaa että alasivukatteet, ketjunsuoja ja jäähdytinkin löytyy ainoastaan tosi tuuninkiterojen gessuista
wink.gif

Back