No niin. Eilen sitten soitin BMW road serviceen suomessa ( kiitos FIN_GSer :lle numeron kuvasta). Tyttö sitten palvelemaan auliisti asiakasta ongelman kanssa. No kaikki oli selvää ja paikallisen "korjaajan" luvattiin tulevan hetimiten paikalle (siis meidän kotipihalle)
. 15 minuutin kuluttua tyttö soittaa uudestaan ja ilmoittaa ettei voi palvella minua, koska pyörä on unkarin rekisterissä, mutta voi kyllä antaa unkarilaisen bmw road servicen numeron.??? No siinä vaiheessa alkaa jo tulla prrkk - leitä.. OK, kiitän ja soitan pustan serviisinumeroon. Kas kummaa paikallinen tyttö puhuu hyvää englantia ja lupaa auton tulevan noutamaan pyörän kello 0730 seuraavana aamuna. Minä alan siinä jo kehumaan unkarilaista palvelua vaimolle
Aamulla tulee sitten "Laslo" paikallisella hinausliikkeen kuormurilla 30 min myöhässä paikalle ja alkaa hämmästelemään pyörää ??
En ymmärrä juurikaan mitään, mitä herra puhelee, mutta ilmeestä näkee että joku on nyt huonosti. "Laslo" soittelee jonnekin ja ihmettelee miten pyörän saa hinurin lavalle kiinni. Tässä vaiheessa alkaa taas vituttamaan, että meneekö tää siihen että mun pitää kiinnittää pyörä lavalle. Eli kuskille ei varmaan taas ollut kukaan sanonut että täällä on moottoripyörä, mikä tarvitsee siirtoa.
"Laslo" sitten ottaa esille liinat ja alkaa surraamaan pyörää kiinni lavaan. Mestari kiskoo hampaat irvessä räikkää kireemmälle, liinat kiristyy yksi toisensa jälkeen. Minä revin hiuksia päästä ja huidon käsillä, että älä hyvä mies vedä nyt runkoa kieroon ja renkaita irti sillä "perkeleellisellä" kiristämisellä
.
No onneksi ymmärsi lopettaa.. kuittaan paperit ja pyörän matka paikalliselle bmw diilerin huoltoon alkaa.
Minä sitten innolla ajamaan autolla töihin ja odottamaan soittoa huollosta, että pyörä on täällä kunnossa ja tervetuloa hakemaan se pois.
No kello oli jotain 1800 kun tulin kotiin ja vaimo kyseli että joko ovat soittaneet pyörän olen valmis. Minä siihen vastaamaan, että taitaa mennä aamuun ennen kuin ilmoittavat pyörän olevan valmis haettavaksi.
Kello 1900 soittaa sama tyttö bmw road servicestä ja alkaa iloissaan kysymään että onko kaikki ok ja haettiinko pyörä aamulla niin kuin oli sovittu
Minä siihen kuittaamaan, että muuten ihan ok, mutta eivät ole vielä soittaneet huollosta, jotta tervetuloa hakemaan pyörää??
Likka siihen vastaamaan, että "teidän pitää itse tilata nyt huoltoaika korjaamolta" EI SSAAT..NA. Bmw road service hoitaa vain kuljetuksen korjaamolle, toteaa tyttö
Hän voi kyllä antaa numeron huoltoon josta voi tilata huoltoajan
.. jumalauta mitä touhua..
Huomenna pitää sitten aloittaa jaagaamaan huoltoaikaa pyörälle. Jos tämäkin olisi kerrottu heti, niin olisin tilannut ajan huoltoon etukäteen ja pyytänyt korjaamoa hakemaan pyörän.
Eli summa summarum, unkarin bmw road servicen touhu on aivan joutavaa, saman saa kun soittaa mihin tahansa hinausliikkeeseen..Miksi tätä kutsutaan BMW:n road service:ksi?
Eli tää on tätä "länsi-balkanin" palvelua