• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Grex ja X-Lite -kypärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos arvostat päätäsi, niin pysy erossa GREX:stä ja muista halpis potista, vaikka markkinamiehet kuin sanos, että ne täyttää kaikki kansainväliset standardit. Tämän stanu kommentin jälkeen samat myyntimiehet sitten vielä vilkuilee sivuilleen, alentaa ääntään ja kuiskaa, että ne halpis potat on oikeasti ihan samoja pottia kuin tuo Arai
wink.gif
Shoei
wink.gif
X-lite
wink.gif
ja vaikka Nolan
wink.gif
.

Tämä kaikkihan tapahtuu tietenkin sen jälkeen, kun edellä mainitut myyntimiehet ovat kehuneet merkki pottia maasta taivaaseen ja olet ilmoittanut, että et aio sijoittaa pottaan 100 egeä enempää
biggrin.gif

Viime kesän ajelin avattava X-lite päässä. En oo tyytyväinen.
Sateessa tuli vesi pesään ja vielä vittumaisesti siten, että tiputti pisaran silloin tällöin suoraan nenän päälle. On myös melko äänekäs mutta niinhän nuo avattavat tuppaa olemaan.
Kypärä menee vaihtoon, uusi Arai tilattu.

Toi, että samalla valmistajalla on eri merkkejä ikäänkuin laatuluokkien mukaan, ei ole Nolanin yksinoikeus. Esim AGV.lta löytyy halpis merkki MDS.

Grexistä en tiedä. Itse olen jatkanut X-liten kanssa. Yhden kokeilun olen muualle tehnyt ja nyt se makaa lähes käyttämättömänä tuossa hyllyssä.

Mulla on ongelma. Koitin vaihtaa Grexiini tumman visiirin. No hohhoijaa.. en mä vaan uskalla repiä sitä kirkasta siitä pois. En siis saa vaihdettua jotakin hemmetin visiiriä..
confused_orig.gif

Onko vinkkejä miten saan sen kirkkaan visiirin pois etten hajota koko p*skaa..?
omg.gif

Ohhoh,vai on x-lite ja grex samaa konsernia nolanin kanssa...!Just ostettiin avopuoliskolle kypärä,ja myyjä kehui ainakin tota grexiä oikein hyväksi kypäräksi,nimittäin jos ajaa moposkootteria
smile_org.gif

X-lite 601 ja perkuleen hyvä kypärä ainakin mun kuupaan. Riittävän hiljanen, ei huurru (pinlock). Itse olen ollut tosi tyytyväinen.

Mulla on ollut kaksi kesää X-liten 801R ja olen ollut tyytyväinen. Istuu hyvin, visiiriä on helppo vaihtaa ja irrotettava (ja myöskin takaisin menevä
smile_org.gif
) sisustus on hyvä. Todellinen plussa on pin lock. Ei huurru visiiri, ikinä!

Aino miinus ehkä kypärän leveys, omani on isointa kokoa vielä
smile_org.gif
Vastaavan kokoinen vanha AGV Quasar on huomattavasti kapeampi.

x-801 perusmalli käytössä ja hyväksi todettu. Poskipalat tosin joutui vaihtamaan ohuempiin kun omaa leveän lantun muodon.

Itselläni X-801 ja on paaaljon parempi kuin edellinen Shoei Raid....eikä huurru vaikka vettä tulisi kaatamalla....

Täällä kans X-801R. Aivan loistava kyrpärä! Mun päähän kaikista sopivin useamman testikypäränjälkeen. Sopivan hiljainen.

Täällä kans x-801 kypärä, kyllä oli paras mitä ostettaessa vertailin. Visiirikin on todella tukeva jos vertaa muihin laatukypäriin. Seuraava kypärä on tuosta uudempi versio.

Hain tänään mustan x-lite 701:sen. Pakettihintaan 385€ kypärä + peilivisiiri. Kypärän ovh 359€. Päähän istuu hyvin ja silmälasitkin saa ilman väkivaltaa nenän päälle. Toinen ja oikeastaan ainut vaihtoehto olisi ollut arain condor.
Ainut miinus mitä 701:selle keksin, on leuan ja kypärän välinen etäisyys. Päähän vedettäessä ja kaupunkivauhdeissa ajettaessa väliä on n.2cm, mutta maantie nopeuksissa kun kovasti leukailee niin ottaa se kiinni.

Back