• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GreatestRoad iPhonelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NOx

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Espoo
Löysin Appstoresta otsikon mukaisen ilmaisen ohjelman moottoripyöräilijöille. Idea on se vanha eli käyttäjät voivat lähettää palveluun hyviä reittejä, joita muut sitten voivat ajaa ja arvostella. Reitin suunnittelu on älyttömän helppoa, mutta rajoittunutta. Ohjelma ei yritä olla kaikenkattava navisofta (eikä myöskään kykene itse navigoimaan), joten pidemmät reitit pitää tehdä "pätkissä" ja jokainen pätkä kuvailla erikseen. Tässä on se järki, että joka pätkästä kerrotaan ajetaanko päällysteellä vai ei, tien kunto, mutkaisuus jne.

Sopivan reitin löytymisen jälkeen napsautetaan "aja" ja reitti siirtyy iPhonen omaan Kartat-sovellukseen. Jos ei satu olemaan varsinaisen kohdereitin alussa, alkuun muodostuu automaattisesti valitulle pätkälle johtava reitin osuus ja ohjeet.

Etelä-Suomen pätkiä on jo jonkun verran ja muuta maailmaa vielä enemmän. Tein itse pari reittiä kokeeksi tähän PK-seudun ympäristöön.

Itse olen tuota nyt vuoden verran käytellyt ja tehnyt reittejä niin kotimaahan kuin Norjaankin. Käytettävyydessä pientä kulmikkuutta, mutta ihan hauska softa silti.

Back