• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gpz 500 s -92 ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gpz-Nikke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Gpz-Nikke

Guest
Menin sitten ostamaan moisen "neiti"pyörän ja jos jollain on jotain asiallista kerrottavaa pyörästä ( joo mä tiedän et se ei keuli eikä lähe mihinkään ;) ) niin kaikki info otetaan vastaan. Pyöristä ei ole juuri muuta kokemusta kuin 10 vuotta sitten pari kesää ollut 650 zeta ja sit tietty mökillä on vanha piikkinen kx. Kawasaki anycase!
smile_org.gif

Tuommonen, tosin vm. -88, mulla oli ekana pyöränä. Hyvä pyörä! Kevyenä laitteena kulkee 60 hepallakin ihan mukavasti! Ketterä ja kevyt käsitellä kaupungissa ja matkallakin ihan ok. Konehan on kait vieläkin, tai ainakin viime vuoteen asti oli, käytössä ER5:ssa, eli jo siitä voi olettaa moottorin olevan kestävä. Vikoja mun GPZ:ssa ei ollut, mutta kaasarit työllistivät jonkin verran. Jouduin irrottamaan ne pariin otteeseen ja putsaamaan. Isolle äijälle tai kahdelle ihmiselle tietysti hieman ahdas, mutta muuten kiva kawa!
smile_org.gif

Ekana mopona kanssa aikoinaan oli tommonen. Kyllästyin kahdessa viikossa hengettömyyteen
sad_orig.gif
Ja keulii se kun kytkintä antaa.

Varma peli ajaa ja käyttää, venttiilien säätöväli muistaakseni melko lyhyt mutta nopea säätää kun on ruuvisäätöiset.

Onneksi olkoon
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Vaimokkeelle tuollainen viime keväänä hommattiin ja mainiosti on pelannut ja mukava peli ajella. Helppo huollettava ja varaosia löytyy helposti.

Kaikenkaikkiaan loistopeli!!!
062802moto_prv.gif

Ostin itsekin vaimokkeelle tollasen -94 gpz 500sen reilu kuukausi sitten. lyhyelle naiselle erinomainen alottelumopo,eikä ollut hintakaan paha,2200€ 22tkm ajetusta. ajelee sillä aikansa ja sitten vaihtaa isompaan kun siltä alkaa tuntua...
062802moto_prv.gif

Kyllähän tommonen viishunttinen pyörä tuntuu vähän pieneltä jo nyt, mut oli sen verran edullinen kans, et pakkohan se oli pois ostaa...
Sain siihen kaupan päälle Laserin tehoputken ja Factoryn suutinsarjan, onko kellään kokemusta asennuksesta / vaikutuksesta
tehoon / tehokäyrään?
Pitäskö yrittää asentaa itse vai viedä suosiolla liikkeeseen? Kaasareitten säädöt ym??
Muutenhan porukka tuntuu tota laitetta kehuvan, ilmeisen luotettava peli siis!
smile_org.gif

Tuon Kawan tyyppivikoihinhan kuuluu, että nokkaketjun kiristäjä tulee vaihtaa. Asiasta löytyy paljon juttua myös täältä org.in keskusteluista. Aivan "sata varma" en ole, mutta muistaakseni tuossa -92 mallissa on vielä se vanhan mallinen kiristin joka kannattaa kyllä vaihtaa ongelmien välttämiseksi.

Noiden putkien ja suutinsarjojen vaihdolla ei ole kovinkaan suurta merkitystä pyörän käyttäytymiseen, tosin jos tuo saamasi putki on 2-1 putki normaalin 2-2 sijaan niin muuttuuhan siinä ainakin ääni ja ulkonäkö
smile_org.gif

Toki kannattaa itse vaihtaa ne paikallaan ja viedä sitten sellaiseen liikkeeseen jossa dyno ja kaasun analysaattorit, jotta saat säädöt kohilleen. Venttiilit kannattaa säätää/säädättää 6000km välein ja synkronoida kaasarit samalla. Pienellä harjoittelulla tuon onnistuu kyllä tekemään itsekkin. Sitten vaan keväällä
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Joo, tosta kiristäjähommasta oon täältä jo lukenukkin, kuten myös venojen suht helposta säädettävyydestä. Ens vklna olis tarkotus mennä tallille syventyyn pyörään vähän enemmän ja jos ekaks hakis alfamerilta korjausoppaan, niin luulen et elämä helpottuu huomattavasti.
Kiitoksia vaan infoista, kesään ei oo enää pitkä aika!!
sport05.gif

Back