• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Goreihin polvilaahauspalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei kun ihan oikeasti, oletteko ikinä nähneet millaista jälkeä syntyy kun kuski kippaa goret päällä. En suosittele, on se sen verran kamalaa se jauhelihan näköinen kökkö mihin palaa Gore-Tex kiinni...

Monella on kuitenkin radalla jollain tavalla sellainen ajomeininki, että kaikki irti otetaan. Silloin niitä vahinkoja sattuu ja nurin mennään.

Nahat vaan suoraan ja säästää voi sitten vaikka jossain vähemmän oleellisessa.
Juurikin näinnii.. Ehdottomasti nahat.

Ei kun ihan oikeasti, oletteko ikinä nähneet millaista jälkeä syntyy kun kuski kippaa goret päällä. En suosittele, on se sen verran kamalaa se jauhelihan näköinen kökkö mihin palaa Gore-Tex kiinni...

Monella on kuitenkin radalla jollain tavalla sellainen ajomeininki, että kaikki irti otetaan. Silloin niitä vahinkoja sattuu ja nurin mennään.

Nahat vaan suoraan ja säästää voi sitten vaikka jossain vähemmän oleellisessa.
kumma juttu...kerrankin jyrin kanssa samaa mieltä jostakin...

Mun mielestä tuon rataharjoittelun suhteen , meni sinne vaikka vain kerran, kannattaa ostaa ne nahkat..ja pitää niitä päällä kun ajaa kadullakin.

minulla on nahkat kjäytännössä aina, paitsi talvella/syksyllä ja alkukeväästä. Sade jos yllättää vetäsen sadepuvun..ja silloinkin saa sataa aika he*vetisti.

joskus olen ajanut vappuna kaatosateessa alastaroon  nahkat päällä...ja takaisinkin olisin ajanut ellei kaimani olisi ylipuhunut..ja tarjonnut lämmintä autokyytiä...

Jossain toisessa threadissä mainittiin että Dainesen pukuihin tulee +20% jos tekee mittojen mukaan... Eipä se loppujen lopuks kauhean kallista ole. Kaatuessa nahka kuitenkin suojaa gorea paremmin...

Ja onhan ne nahkat paljon tyylikkäämmät ku jotkut goret
cool.gif
Onko kukaan nähnyt mekanikia nahoissa
tounge.gif
Miten tää nyt sit liittyy aiheeseen?
Liittyy noihin kommentteihin nahkapuku ja pikkumaha
biggrin.gif
seksikästä
062802moto_prv.gif

Jossain toisessa threadissä mainittiin että Dainesen pukuihin tulee +20% jos tekee mittojen mukaan... Eipä se loppujen lopuks kauhean kallista ole. Kaatuessa nahka kuitenkin suojaa gorea paremmin...

Ja onhan ne nahkat paljon tyylikkäämmät ku jotkut goret  
cool.gif
Onko kukaan nähnyt mekanikia nahoissa
tounge.gif
Miten tää nyt sit liittyy aiheeseen?
Liittyy noihin kommentteihin nahkapuku ja pikkumaha
biggrin.gif
seksikästä
062802moto_prv.gif
tota jos jättäsitte nuo erotiikkakeskustelut , mikä on kenenkin mielestä seksikästä tai ei, johinkin muualle...heh...

Ei sellasia polvilaahareita välttämättä tarvitse ollenkaan (vaikka itse tykkään laahata)! Esimerkkinä mm-sarjassa paljon ja  erittäin paljon ajanut Boet Van Dulmen:

Dulmen_81_03.jpg

Ja ko. herrahan on ajanut mm-sarjaa takuulla enemmän kuin kukaan täällä kirjoittava. Huomaa poikkeuksellinen ajoasento, hemmo nousi pystyyn ja pyörä kallistui.  
biggrin.gif

Goreen ei siis todellakaan tarvita laahareita, ei mistään syystä.

Sen kyllä huomaa. Rojut maassa.

Varmaan halvempaa ostaa uusia polvipaloja ku uusia alakatteita ajopeliin joka ratareissun jälkeen... tai sitten ajopeli on liian matkasohva.

Juu, gorehousuihin ei laahareita tarvita, ja ilmastointiteipillä paikkaa näppärästi polveen syntyneen reiän
wink.gif

Epäilen tuota polvipalan käytettävyyttä gorehousuissa. Lienee niin, että gorehousut niin väljät, että pala voi luiskahtaa pois polven ja asvaltin välistä, ja tarjoapa siinä sitten polvea maahan
crazy.gif

Yleisesti ottaen ei mielestäni ole hyvä neuvo harjoitella ajamista pystyssä, ilman roikkumista. Olen ollut mutkapätkillä huomaavinani, että pienikin painon siirto sisäkurviin tekee ihmeitä pyörän kääntymiselle ja varmuudelle jolla mutkan voi ajaa läpi. Ts parantaa ilmeisesti tuntumaa pyörään, kun suoritusvarmuus tuntuu nousevan kohisten.

Ei muuta kun nahkaa ostamaan, se on kaikin puolin perusteltua.

Juu, gorehousuihin ei laahareita tarvita, ja ilmastointiteipillä paikkaa näppärästi polveen syntyneen reiän
wink.gif

Ei muuta kun nahkaa ostamaan, se on kaikin puolin perusteltua.
Jos tosiaan on tarkoitus vain pari kertaa käydä radalla niin mitä helkkarin järkeä edes miettiä mitään polven laittamista siihen rataan?!
omg.gif
Ei se ole itsetarkoitus. Joskus näkee kuskeja jotka ajavat mutkat WannaBe-kisakuskin tyyliin=pyörä melkein pystyssä, mutta kuski roikkuu hullunlailla YRITTÄEN saada sitä polvea maahan..todella epävakaan ja vaarallisen näköistä
talktohand.gif
Jos ehdottomasti nyt kuitenkin haluaa sen polven maahan eikä nahkoja suostu ostamaan niin kannattaa vaikka kovat rullaluistinsuojat teipata helvetillisellä kerroksella kiinni gorehousuihin.
idea3.gif
..näin olen minäkin tehnyt _kerran_,mutta totesin että mitä sitä turhaa polvea maahan yrittämään kun oli sadekelikin..
confused_orig.gif
ja oli kyllä samalla viimeinen kerta kun radalla ajan goreissa! Ihan niinkin perusjutut kuin pyörän päällä liikkuminen ym. ohjausliikkeet on niin paljon tunnokkaampia ja varmemman(?) tuntuisia. Nahat päällä sitä pysyy paikallaan jarrutuksissa ja mutkissa vs tixtexien kanssa sitä liukuu miten sattuu ja tuntuu ku olis purje päällä suorilla ja loivissa kaarteissa.
033102ass_1_prv.gif

Juu siis en todellakaan kannusta ajamaan kuin mr. Dulmen. Kuva on vain esimerkkinä siitä, ettei niitä polvipaloja tarvita. ei vaikka siirtäisi painoa oikeaoppisesti (siis ei noin kuin kuvassa).

Taisi olla niin että ,kilpaharjoittelupäivillä ei pääse ajamaan muuta kuin nahkoilla.Ja onhan ne myös paremman näköiset kuin Goret.

Rullaluistelupolvisuojat toimii yllättävän hyvin. Kulutuskestävyys on tosin heikko, mutta joku (tee-se-itse) suutari varmaan askartelee niistä vaihdettaville polvipaloille sopivat aihiot. Itselläni rullaluistelusuojat kestivät paikallaankin mainiosti ilman teippailuakin. Tosin itse en tykkää roikottaa jalkaa vaan pidän sen kiinni katteessa joten asfalttikontaktit olivat pieniä.

Kaksi kertaa tuollaisia suojia kokeiltuani ostin kyllä nahkapuvun, mutta en näe mitään syytä miksei tuollaiset toimisi. Onhan se hienoa ajaa radalla goreissa nahkapukuisten ohi
wink.gif

Onhan se hienoa ajaa radalla goreissa nahkapukuisten ohi
wink.gif
Onhan se ikävää keräillä kaveria radalta kun Gore on palanut p**rsiiseen tiukasti kiinni. Oikein "laminoitu", vedenpitävä pe*se 5 vuoden takuulla.

tounge.gif

Ainoa kudottu ajoasun materiaali, joka sinänsä kestää samalla lailla laahautumista asvaltilla, on tietääkseni Dainesen D-Stone. Siinäkin on omat ongelmansa mm. lämmönsiirron suhteen josta syystä siitä ei tehdä kisapukuja.

Hmmnnn...suutarilla teettää? Ei luulisi maksavan hirvittävästi joku velcron palanen ommella polviin.
Jep,

suutarille vaan irtonaisten palikoiden kans niin se kyl saa ne kiinni tuulipukuun. Ootko kyselly saako selkään irrotettavaa kyhmyä? Se ois vidun siisti!

Niin...Ron Jeremyhän kysyi, että mistä voisi saada polvipalat Gore-housuihin. Siihen vastasin. Jeremy ei kysynyt, että onko ajatus hyvä vai huono. Vastasin tosin epäsuorasti siihenkin.

Minulla ei ole Goreja. En siis tarvi Gore-housuihin polvipaloja, enkä irroitettavaa kyttyrää.

Anteeksi, että meni aiheen ohi....

Jos joku tahtoo polvipalat gorehousuihin niin voi varmaan tehdä J Saariset ja teipata vaan jotkut palat housuin ja se on siinä! Komeeta ja halpaa!

Kait sitä pitäis laihduttaa tää kaljamaha pois niin mahtuis nahat päälle. Tai sit mä teen Saariset leikkaa, liimaa, teippaa, hitsaa, ompele metodilla jotkut vitun lankunpätkät polviin niin että variksetkin nauraa ja sitte en kehtaa savuvisiiriä avata kertaakaan
bawling.gif

Nykyään kun tehdään kaikenmaailman ihonalaisia implatteja niin ei oo kukaan vielä asennuttanut laahauspaloja polviin niin että ruuveilla kiinni ja menoks. Voi sen jälkeen ajaa shortseilla polvi maassa. On muuten tosi katu-uskottavaa
buttrock.gif

Väsynyttä läppää
sad_orig.gif

Ehkä sun ei olis alunperinkään pitäny kysyä mitään, vaan tehdä niinkuin ite haluut
tounge.gif

Tuntuu nimittäin näitä neuvoja olevan sen verran, että alkaa itteäkin huimata.
biggrin.gif

Älä nyt jauha paskaa vaan mun kysymys oli että onko valmiina jollain systeemillä kiinnitettäviä paloja kun käyn radalla sen 2krt kesässä ja nahat ei mahdu päälle?

Back