• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GoPro - kamera

thumbs-up.gif

teippiä mäkin olen käyttäny (tosin yleensä äänet otan erikseen).
mikäs quick shift sulla on?

pitkästä aikaa hyvä helmetcam-pätkä jossa vauhdin tuntua.
Mulla on PK-Power shifteri -linkki-, Dynojetin kopio ja maksoi määrämittaisella vaihdetangolla 110e posteineen.
smile_org.gif

Pitää alkaa pitämään kameraa kypärässä kun ajaa radalla, pääsee paremmin oikeuksiin laajakulmalinssi verrattuna esim. tossa yläkolmion päällä ollessaan. Ja ei tossa nyt ihan hirveätä kyytiä mennä. Päivän vika setti ja ajolinjat ihan viturallaan
biggrin.gif
, parhaillaan tossa menee 1:19.2

kuis noitten videoitten toistaminen läppärissä?

meinaan ku oon kopsannut videonpätkän koneelle niin kaikki toistuu silleen hidastettuna?

missä vika vai läppäris..eli hyytyykö näytönohjain?

Onneksi mun ei tartte ostaa mitään HD kameroita kun tää mun turbo-13v-vanha kone ei kyl pyöritä yhtää mitään. 10min menee käynnistyä. Onneks toi pelti on sen verran järee et se kestää satunnaiset raivokohtaukset.
crazy.gif

Parin viikon reissulla voi muistikortti käydä vähän pieneksi, joten ajattelin hankkia miniläppärin reissuun mukaan. Onko kellään kokemusta riittääkö kohtuuhintaisissa (alle 500,-) 10'' miniläppäreissä puhti videokuvan pyörittämiseen vai pitääkö vaan sokkona tallentaa kaikki ja hämmästellä sitten himassa reissun jälkeen mitä tuli kuvattua?
Ja kamera on siis HD Motorsport Hero.

Parin viikon reissulla voi muistikortti käydä vähän pieneksi, joten ajattelin hankkia miniläppärin reissuun mukaan. Onko kellään kokemusta riittääkö kohtuuhintaisissa (alle 500,-) 10'' miniläppäreissä puhti videokuvan pyörittämiseen vai pitääkö vaan sokkona tallentaa kaikki ja hämmästellä sitten himassa reissun jälkeen mitä tuli kuvattua?
Ja kamera on siis HD Motorsport Hero.
Halvemmalla selviit kun tilaat isomman muistikortin ja Tommosen suuntauskin on helpompaa.

Varovasti sen goproon kanssa, voi tulla 5 vuotta linnaa jenkeissä youtube  
tounge.gif

"4/14/2010: I turned myself in and spent the night in jail. I was charged with "wiretapping." Felony- 5years $10k max fine. Bail set at $15k"

TEE SE ITSE VINKKI, kaikille GoPro kameran omistajille:

Osta saarioisen salaattikastikepullo tms. (jossa punainen korkki).
Korkista saa 1min säädöllä täydellisen linssinsuojuksen kameran suojakotelon linssille
biggrin.gif

Liimasin 3M kiinnikkeen keulaan ja tulee ihan mukavaa kuvaa.
Alastarolla 30.7.2011

Avoin takakansi jessellä teipattu umpeen. Sanokaas millä ohjelmalla saisi tuon RC:n datan samaan tahtiin videoiden kanssa. Kovin pitkää settiä ei voi laittaa kun menee synkkaus vtuiks...

Sanokaas millä ohjelmalla saisi tuon RC:n datan samaan tahtiin videoiden kanssa. Kovin pitkää settiä ei voi laittaa kun menee synkkaus vtuiks...
Dashwarella olen ite rendannut ja toiminut ihan OK.

http://www.dashware.net/

Esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=FNeivvD5xR0
Sellain kokeilin, että tallennan Vegasilla RC videon 30fps versioksi ja vasta sitten yhdistän videot. Näin tulee parempi, mutta silti menee synkkaus ketuilleen.
Pitäisköhän sitä ostaa toi Dashware, vaikuttaa ihan pätevältä softalta.

Sanokaas millä ohjelmalla saisi tuon RC:n datan samaan tahtiin videoiden kanssa. Kovin pitkää settiä ei voi laittaa kun menee synkkaus vtuiks...
Dashwarella olen ite rendannut ja toiminut ihan OK.

http://www.dashware.net/

Esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=FNeivvD5xR0
Sellain kokeilin, että tallennan Vegasilla RC videon 30fps versioksi ja vasta sitten yhdistän videot. Näin tulee parempi, mutta silti menee synkkaus ketuilleen.
Pitäisköhän sitä ostaa toi Dashware, vaikuttaa ihan pätevältä softalta.
Miten paljon synkkays heittää?
DashWarella saa (imo) nätimpää jälkeä mutta synkkays on (taas imo) hankalampaa.

Edit: siis muutitko rc 10fps->30fps jälkikäteen? Miksi? Meniskö siinä pieleen...

^Joo, jälkikäteen muutin kun suoraan laittamalla se on vielä pahempi. Keväällä sain sen muutettua jollain softalla, mutta en kyllä muista millä
smile_org.gif

Ei se mahdottamasti heitä, mutta häiritsevästi jos pätkä alkaa olemaan yli 5min...

kumma juttu, enpä osaa sanoa...

tietty voit pätkiä sen rc2avi:n 2-3:n osaan vegasissa ja synkata välissä uudestaan. mut koklaa ihmeessä tota absumin suosittelemaa dashwarea, se on aika monipuolinen eikä edes kallis. itekkin innostuin sen tossa keväällä ostamaan. en tosin sillä tehnyt sitten kuin yhden pätkän kokeeksi  
tounge.gif
*testi*
jostain syystä racechronon gps data on mulla välillä kuraa (sektoreita puuttuu) vaikka mokkula olis missä (kypäräänkin olen sen kokeeksi teipannut)... liekö puhelimessa jotain vikaa tms.

Back