• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gixxer 750 versus 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markus81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse en ole mikään huippukuski (yhden kesän kusiaiskokemus) ja joskus tulee pieniä lipsahduksia kaasun kanssa..Ja kovaa tykkään ajella, joten tonninen taitaa olla mulle liian rankka peli? Koeajollahan se selviäis millanen se on vetää..
No voi jumalauta vekara ! jos tossa on tää homman ydin, niin älä mene ittees silpuksi pistä, ajele sillä 6r:llä tarpeeksi kauan että tiedät taitosi ja mitä oikeesti haluat. Elikkäs älä höntsäile, ajele rauhassa ja elä.

Uudessa '07 1000cc gixxerissä on nappi ohjaustangossa josta voi pyörän tuottamaa tehoa säätää lennossa. 120hp - 150hp - 186hp. Yksinkertaistettuna osta vaan 1000cc ja ajelet sitten ensin 120hp ja sitten kohta nostat 150... ja kohta täysillä tehoilla.... =DD Voi olla, että et kovin pitkään viihdy tuolla alemmilla tasoilla
Toihan vaikuttaa hyvältä systeemiltä ainakin meikäläisen tarpeisiin. Esim. apparalla vois availla rennommin tuolla 120hp asetuksella ilman, että on pelko persiissä koko ajan.
Mun mielestä kuulostaa melko turhalta koko nappi
smile_org.gif
Ainoo pointti mielestäni on just noi ratahommat, eipä lähe ihan niin helposti avauksissa tumpusta
biggrin.gif
Katuajossa ainakin itelleni riittää ihan ranteella tapahtuva tehojen säätely. Lisää mahollisesti rikkuvia osia tuollainen systeemi tuo mukanaan.

Itsellä kaikki rata-ajokokemukset ovat tapahtuneet ihan alusta asti tonnisella supersportilla. Jos sillä muutenkin (kadulla) osaa ajaa, niin ei se sen kummempaa ole radalla kun tuntee pyörän tehoreservit. Mutta mä nyt ajankin tosi hiljaa radalla
biggrin.gif
..

Itsellä kaikki rata-ajokokemukset ovat tapahtuneet ihan alusta asti tonnisella supersportilla. Jos sillä muutenkin (kadulla) osaa ajaa, niin ei se sen kummempaa ole radalla kun tuntee pyörän tehoreservit. Mutta mä nyt ajankin tosi hiljaa radalla
biggrin.gif
..
Juu-u. Vähä varmaa riippuu, mitä sieltä radalta hakee. Suuri osa tuntemistani "amatöörikuskeista" vaan ajelee parempia aikoja kusiaisella kun kilosella
smile_org.gif

biggrin.gif
..
Juu-u. Vähä varmaa riippuu, mitä sieltä radalta hakee. Suuri osa tuntemistani "amatöörikuskeista" vaan ajelee parempia aikoja kusiaisella kun kilosella
smile_org.gif
Niin...ajeleehan sitä toiset kusiaisilla tonnisten ohi...
wink.gif

Veikkaisin et toi kooseiskan nappi ei tee juur muuta kuin rajoita huipputehoja. Toisin sanoen keskikierrosalueen vääntö lienee samaa luokkaa kuin täysteho asennolla.

Tonnisten kanssa eniten ongelmia radalla uskoisin olevan juurikin avauksissa, joissa ei mennä teholla punarajan tuntumassa vaan avaus tapahtuu ennemminkin väännöllä hitaammasta mutkasta.

(Ei sitten mitään vääntöä tehon väännön samaisuudesta kierrosten kautta. Kaikki varmaan ymmärsi mitä tarkoitin.)
Itseasiassa se nappi rajoittaa koko kierrosalueella, näin olen lukenut useasta lähteestä. Tuo 120HP on ns "WET" asetus eli märälle kelille tehty. Ei sudi yms niin helposti.

Osta vaan se K7 1000 ja ajele vaikka tuolla 120HP moodilla jos tuntuu siltä, että tehoa on liikaa. 600 ja 1000 tuntuvat lähes samoilta pyöriltä noin muilta ominaisuuksiltaan. Tonnisessa on sitä löylyä vaan pirusti enemmän.

Pakko jo puuttua tuohon nappi judanssiin  
tounge.gif

Ilmeisesti kaikki täällä on niin kovia kuskeja että tuollaiset naurattaa mutta kuinka moni on ajanut huonoilla renkailla kaatosateessa tai räntäsateessa? Tai vaihtoehtoisesti on ollut pakotettua ajamaan pidempää siirtymää esim soratiellä?

Itse voin ainakin rehellisesti sanoa että kyllä tuo tietyissä tilanteissa on 100%varmuudella parempi kuin täystehoinen ilman rajoitus mahdollisuutta. Tosin... Ei minulle tuo K7 ole vasta kuin toinen tonninen gikseri että kai mä en vain osaa...

Pakko jo puuttua tuohon nappi judanssiin
tounge.gif

Ilmeisesti kaikki täällä on niin kovia kuskeja että tuollaiset naurattaa mutta kuinka moni on ajanut huonoilla renkailla kaatosateessa tai räntäsateessa? Tai vaihtoehtoisesti on ollut pakotettua ajamaan pidempää siirtymää esim soratiellä?
En mä sitä sano, etteikö tollanen nappi kiva ois, mut en sellasta kaivannutkaan ole. Ei ole sorapätkillä ollu ongelmia ajamisen kans. En tosin oo joutunut kauheesti hiekkatietä ajamaankaan. Ei yksinkertaisesti kiinnosta katupyörällä ja pakko ei ole ollut
smile_org.gif

Okei, voititte
wink.gif
..vaihdan ens kesänä 750kuutioiseen ja harjoittelen sillä ens kesän. Uutena joutuu ostaa,kun noita mustia hopealla tarralla ei liikaa ole markkinoilla myytävänä.

Kyllä on miehellä erikoiset pyörän osto kriteerit. Renkaan leveys, tarrat ja väri jne. Ei toki tässäkään mitään väärää ole, jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee mutta pisti silmään vain.

Osta nyt ihmeessä se tonninen hyvä mies.. Seiskapätkä on lähes identtinen ulkomuodoltaan ja muilta mitoiltaan. On se mukavampi ajella kadullakin, kun kone on kunnolla vääntävää sorttia yms. Ja jos tuntuu siltä, että tehoa on liikaa niin tehonapista vaan pienempää asetusta pykälään. Säästyt myöskin siltä, että ajelet puoli kesää 750:llä ja kohta alat ajattelemaan "millanenhan se tonninen ois ollu" "voishan tätä tehoa ehkä ollakkin vähän lisää".

Mielestäni tuo Suzukin "tehonappi" idea on todella käytännöllinen. Itse en varmasti paljoa käyttäisi noita pienempiä asetuksia(vaikka ehkä olisi syytä) mutta omalla pyörälläni ajaa myös muita perheenjäseniä joten voisi aina vaivihkaa laittaa vaikka emännälle "LIUKKAANKELIN asetuksen"...
biggrin.gif

Mutta kuten sanoin, jokainen tyylillään.

Uudessa '07 1000cc gixxerissä on nappi ohjaustangossa josta voi pyörän tuottamaa tehoa säätää lennossa. 120hp - 150hp - 186hp. Yksinkertaistettuna osta vaan 1000cc ja ajelet sitten ensin 120hp ja sitten kohta nostat 150... ja kohta täysillä tehoilla.... =DD Voi olla, että et kovin pitkään viihdy tuolla alemmilla tasoilla
Toihan vaikuttaa hyvältä systeemiltä ainakin meikäläisen tarpeisiin. Esim. apparalla vois availla rennommin tuolla 120hp asetuksella ilman, että on pelko persiissä koko ajan.
Miks ihmeessä sitten ostaa 1000cc pyörä, jos tehoja ruvetaan ottaan 120 radalla ja "186" maantiellä. Eiks se olis jotenkin loogisempaa toisinpäin.

Kadulla ei tee mitään noilla 180 kaakilla. Pyörä ja sen jokainen hevosvoima on suunniteltu radalle. Sateella nappi voi kieltämättä olla käytännöllinen...

Miks ihmeessä sitten ostaa 1000cc pyörä, jos tehoja ruvetaan ottaan 120 radalla ja "186" maantiellä. Eiks se olis jotenkin loogisempaa toisinpäin.  

Kadulla ei tee mitään noilla 180 kaakilla. Pyörä ja sen jokainen hevosvoima on suunniteltu radalle. Sateella nappi voi kieltämättä olla käytännöllinen...
Haiskahtaa siltä, että sulla on "paljonkin" rata-ajoa takana uusilla tonnisilla sekä pienemmillä pyörillä... NOT.

Back