• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Geelisatula?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ttuttu

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Helsinki/Etelä-Savo
Moro

Matkustustamisen mukavuuden lisäämiseksi täällä on keskusteltu geelisatuloista ja Topsaddlery:n nimisen firman satuloista! Saako noita Suomesta suoraan ja jos saa niin mistä? Onko kokemuksia? Erityisen positiivisia tai negatiivisia? Kertokaa ihmeessä!

Corbin satuloita sais ameriikasta, mutta ne ei oo ihan ilmasia ja siihen vielä verot ja tullit päälle. Ne on ainakin hyviä perssiille. Mulla oli yks ja jos enstalvena on rahnaa niin tulee toinen SV:hen.

Rovaniemellä on pulju joka tekee sen geeli penkin omasta penkistäsi. Nyt en vain saa mieleen yhtään että mikä lie oli mutta voin koittaa selvittää...

Rovaniemellä on pulju joka tekee sen geeli penkin omasta penkistäsi. Nyt en vain saa mieleen yhtään että mikä lie oli mutta voin koittaa selvittää...
Jos saat selville niin pistä tänne viestiä. Luulisi että muitakin kiinnostaa!
wink.gif

Jos saat selville niin pistä tänne viestiä. Luulisi että muitakin kiinnostaa!
wink.gif
Rovaniemellä Autovi tekee kai geelejä penkkeihin.

Itse ostin Corbinin reilu vuosi sitten Saksasta, www.corbin.de, mutta voihan olla ettei enää myy Suomeen. Maksoi 400e, kesti 3 kk:tta, kova oli persiille. Ja pyörä oli Fasu. En usko että esittämääni Bläkkäriperseongelmaan Corbin on ratkaisu.

Kuten R2-D2 mainitsikin niin yritys jota etsin oli todellakin tuo Autovi.

Kaverilla oli edellisessä pyörässä tuo Autovin tekemä penkki ja nykyiseen oli laittanut kokeilumielessä Corbin penkin ja tykkäs että Autovin penkki oli parempi istua.

hmm.. onko tietoo missä hinta luokassa noi autovi:n teetetyt penkit pyörii?
sport05.gif

Laitatin juuri autovi systemissä geelit penkkiin ja hinta ei ollut kuin 100 juroa(corbin n400). Se geeli pala maksoi 50€ + tunti töitä. Tosin itselle ei tehty mitään kummenpia muutoksia, eli vanhaa penkkiä vain pyöristettiin reunoilta ja lisättiin geelipala. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen tulokseen, mutta alkuperäinen olikin tosi huono.

Isommalla sijoituksella saa varmaan vaikka oman pehvan mallisen jos haluaa
biggrin.gif

ps. firman pojat on tämä kuun lomilla.

Eikös geeli toimi kuin Kylmä-Kalle? Varastoi kylmän tai kuuman. Luulisi munien paistuvan, jos pyörä jää aurinkoon kaffepaussilla. Ainakin polkupyörän satuloissa näin käy.

Itse hommasin tälle kesälle Topsaddleryn satulan ja on se jumalaisen hyvä, erityisesti verratuna 1200 Zetorin alkuperäiseen penkkiin, jonka on varmaan suunnitellut inkvisitiolaitos.

Maksaahan se satula, mutta jos meinaa reissusta nauttia niin on hintansa väärtti. Paikoillaan se näyttää tältä.

Laitatin juuri autovi systemissä geelit penkkiin ja hinta ei ollut kuin 100 juroa(corbin n400). Se geeli pala maksoi 50€ + tunti töitä. Tosin itselle ei tehty mitään kummenpia muutoksia, eli vanhaa penkkiä vain pyöristettiin reunoilta ja lisättiin geelipala. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen tulokseen, mutta alkuperäinen olikin tosi huono.

Isommalla sijoituksella saa varmaan vaikka oman pehvan mallisen jos haluaa  
biggrin.gif

ps. firman pojat on tämä kuun lomilla.
oon tosa miettiny et auttaako toi geelipenkki silloinki ku alkuperäinen penkki(k6 1000 gsx-r) on liian pehmee, ja siksi ahteri puutuu..? ku oon ymmärtäny et porukka laittaa geeliä kovapenkkisiin mopoihin (esim. 600rr cebari)
tounge.gif

...
Itse hommasin tälle kesälle Topsaddleryn satulan ja on se jumalaisen hyvä, erityisesti verratuna 1200 Zetorin alkuperäiseen penkkiin, jonka on varmaan suunnitellut inkvisitiolaitos.

Maksaahan se satula, mutta jos meinaa reissusta nauttia niin on hintansa väärtti. Paikoillaan se näyttää tältä.

Oman pyörän satula ehkä kaipaa modifiointia ja kuvan perusteella ZZR:n istuin voisi olla vahtoehto. Mistäs noita Topsaddler istuimia voi tiedustella ?

Kuinkas muuten tuo etupleksinjatke toimii ZZR:ssä ?

Oman pyörän satula ehkä kaipaa modifiointia ja kuvan perusteella ZZR:n istuin voisi olla vahtoehto. Mistäs noita Topsaddler istuimia voi tiedustella ?

Kuinkas muuten tuo etupleksinjatke toimii ZZR:ssä ?
Satulat tilataan netin kautta osoitteesta http://www.topsaddlery.com
Kukin satula tehdään tilausten mukaan, sillä tilausvaiheessa voit määritellä materiaaleja, värejä, tekstiä ja tekstityyppiä (mulla "ZZR"). Lisäksi voit tilata satulan korotettuna/madallettuna ja kuskin paikan pidennettynä/lyhennettynä.
Noita vaihtoehtoja kannattaa plarailla ennen varsinaista tilausta.

Mulla zetorin alkuperäinen pleksi ohjasi tuulen juuri kypärän leukaosan alle ja tuntui, että kypärä repii pään irti. Oli kaksi vaihtoehtoa: touring pleksi tai MRA:n Vario-pleksi. Otin Vario-pleksin ja toimii hyvin; ohjaa tuulen kypärän yläosaan.
Suomestakin pleksiä ehkä saa, mutta itse tilasin Polosta.

Back