• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Garmin Zumo 396 "MP navigaattori"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja I_Le
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos menee nimimerkille Kaitsu matkaendurot.netissä. Garminin supportista sain vihjeen tuosta java-jotain ohjelmasta, mutta jos oikein muistan, se ei toiminut. Tämä Kaitsun listaus oli kerralla kohdallaan. Olen kovasti kiitollinen minäkin. Laitteessa olevat valmiit teemat olin jo kahlannut läpi. Mitä siihen näytön kirkkaus-asetukseen tulee, niin kyllä se on tiedossa ja 100% on ollut käytössä.
595LM ongelma on myös akun kesto, kuten netissäkin paljon valitetaan. Eli kun otat pois telineestä, virtaa ei riitä siihen, että kahvilassa selaat ilman virtalähdettä. Vaikuttaa siltä, että sain apua lataamalla ensin kotona tehokkaammalla laturilla, eli 2,1 A laturilla. Verkkiksestä löytyi tällainen pieni, joka tuntuu toimivalta ja nyt laite pysyy hengissä olohuoneen tuolissakin räplätessä ja ihmetellessä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31594/gdcqx/TinyCharge-230-V-USB-seinalaturi-10-5-W
Noita myydään myös 1A tehoisena, katso kumman saat. 2A:ssa on sellainen retuliininen (?) pahvipakkaus.
Taistelu BaseCampin kanssa jatkuu. Hyviä ajokelejä itse kullekin.

Näyttää nyt kuitenkin tuon teholatauksen jälkeen valittavan vähemmän alhaista latausta. Tuo liitinjippo tuli vastaan, mutta en vielä ruvennut aukomaan.
Off topic, mutta miten voi tietää onko mopon akku menossa vaihtoon, ennen kuin se lopahtaa ?

Tokmanni.fi näyttää olevan 395 LM tarjouksessa, tossa ei ole näytön näkymisessä ongelmaa, ainakaan mulla. Kolmas kesä sen kanssa menossa nytte. Onko tässä 396:ssa eri näyttö, kummallista, jos ovat huonompaan vaihtaneet[emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk

senex52 sanoi:
Näyttää nyt kuitenkin tuon teholatauksen jälkeen valittavan vähemmän alhaista latausta. Tuo liitinjippo tuli vastaan, mutta en vielä ruvennut aukomaan.
Off topic, mutta miten voi tietää onko mopon akku menossa vaihtoon, ennen kuin se lopahtaa ?
Akkuliikkeessä voisivat mitata virranantokyvyn. Toinen mitä voi kokeilla on kuormittaa vaikka lampulla muutaman Ah:n ja kattoo laskeeko jännite. On kyllä sattunu pari kertaa että akku on "kuollut laakista" ilman varoitusoireita.

Sukke sanoi:
Tokmanni.fi näyttää olevan 395 LM tarjouksessa, tossa ei ole näytön näkymisessä ongelmaa, ainakaan mulla. Kolmas kesä sen kanssa menossa nytte. Onko tässä 396:ssa eri näyttö, kummallista, jos ovat huonompaan vaihtaneet[emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samaan aikaan sekä uusi Garmin, että muutaman vuoden vanha Tomtom tangossa.
Garministä ei vaan näe.
Tomia voi seurata melko vaivattomasti - eikä kirkkaus ollut edes "tapissa".

Ohessa aika realistinen näkymä garminin näytöstä.
https://www.gps-forums.com/threads/zumo-595lm-brightness.46379/
Se pelaa kartan väreillä tms, kuka haluaa, mutta itse palautin laitteen, koska vertailuna on laite minkä näkee - semmoisiakin on.

Viimeksi muokattu:
Tomtomista oli paljon valitusta että sateella ottaa vedet sisään ja jotain muuta, oliko näytön kääntymiseen liittyvää ongelmaa. Kummassak8n on puutteensa. Ei pitäisi näillä hinnoilla kyllä olla.

I_Le sanoi:
Samaan aikaan sekä uusi Garmin, että muutaman vuoden vanha Tomtom tangossa.
Garministä ei vaan näe.
Tomia voi seurata melko vaivattomasti - eikä kirkkaus ollut edes "tapissa".

Ohessa aika realistinen näkymä garminin näytöstä.
https://www.gps-forums.com/threads/zumo-595lm-brightness.46379/
Se pelaa kartan väreillä tms, kuka haluaa, mutta itse palautin laitteen, koska vertailuna on laite minkä näkee - semmoisiakin on.

On kyllä ihan käsittämätöntä ettei 600 eken laitteeseen ole varaa laittaa vähän kirkkaampia taustavaloledejä. Hyvä että palautit.

senex52 sanoi:
Tomtomista oli paljon valitusta että sateella ottaa vedet sisään ja jotain muuta, oliko näytön kääntymiseen liittyvää ongelmaa. Kummassak8n on puutteensa. Ei pitäisi näillä hinnoilla kyllä olla.

Ei kyllä ole toistaiseksi moisia esiintynyt. Toisaalta, kannattaa miettiä mihin tuollaisen värkin sijoittaa. Jos se on sellaisessa paikassa että vesi osuu siihen suoraan 140 km/h, niin sellaisia saumoja ei ole vielä muoviin tehtykään jotka eivät siinä vettä sisään päästä. On meinaan melkoinen paine siinä sauman kohdassa johon pisara tuolla nopeudella tulee. Jos taas se on vähänkään katteen tai muun katveessa, niin kyllä ne saumat pitää sitten.

Back