• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

garmin nuvi 500, hyvä kauppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oiskohan käynyt niin, että mulla ois voinut olla tuo saatavilla sen 60 päivän karttatakuun aikana, mutta jotenkin hoidin asian päin persettä. Syyskuussa ton laitteen ostin ja muistan myös heti päivittäneeni sen kartat. Ja kerranhan tuon vain saa tehdä. Garminin sivujen mukaan...
bawling.gif
Kenen valmistajan teline sulla on tuohon? Tuo viissatanen houkuttelis hieman mut arvon vielä Ram mountin ja orkkis skode/mp-telineen välillä. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että kestääkö se skodeteline jos sinulla sellainen on; näyttää meinaan aika heppoiselta.

Kenen valmistajan teline sulla on tuohon? Tuo viissatanen houkuttelis hieman mut arvon vielä Ram mountin ja orkkis skode/mp-telineen välillä. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että kestääkö se skodeteline jos sinulla sellainen on; näyttää meinaan aika heppoiselta.
Garminin oma yleisteline on ainakin toistaiseksi kestänyt kottaraisen tärinät ja tutinat...

Muutenkin tuntuu navi istuvan tuossa kohtuu tiukasti.
Myös latausjohto on tuoettu eikä pääse varisemaan irti.

Universal mounting cradle w/power cable (bare wires)

cf-lg.jpg

Ja tuleehan siinä tuo ylimääräinen ilmeisesti ulkokäyttöä kohtuudella kestävä laturikin samassa paketissa.

Oiskohan käynyt niin, että mulla ois voinut olla tuo saatavilla sen 60 päivän karttatakuun aikana, mutta jotenkin hoidin asian päin persettä. Syyskuussa ton laitteen ostin ja muistan myös heti päivittäneeni sen kartat. Ja kerranhan tuon vain saa tehdä. Garminin sivujen mukaan...
bawling.gif
Huomasin tän vasta nyt. Sori. Mulla on siis RAM-Mountsin teline. Tilasin sen täältä. Hintaa tuli postikuluineen noin 80-90€ ja toimitus oli nopea, vaikka joutuivat tilaamaan tuon Nuvi 500:sen mallikohtaisen kiinnikkeen...hmmm...jostain. Hyvää tuossa myös se, että Ram:in valikoimista löytyy erimittaisia palikoita ja erilaisia kiinnikkeitä, joista valkkaamalla saa varmasti omaan käyttöön sopivimman.

Gigantista hain tänään Nuvi 550. Hintaa 169€, ei paha. Teline tarvittis jostain vielä hommata.

Tampereella Gigantissa 550:nen 149,-

Itse suunnittelen tuota tomtomin(automalli) tilalle, Teline löytyy amerikan e-baysta.

No nyt oon minäkin sitten innostunut tästä GPS laitteesta ja mahdollisesta asennuksesta GSXR-600 pyörään. Olen näitä keskusteluja selannut läpi ja tullut siihen tulokseen että Garmin Nuvi 550 vois olla sopivan edullinen laite ja kestää vesisadettakin vaikkakin suunniteltu autokäyttöön (ties vaikka autossakin voisin sitä myös käyttää). En tarvii ääniä kypärään, eli tollanen tavallinen vempele kelpaa hyvin.

Anyway, mietityttää tuo kiinnittäminen ja eniten tuo sähkönsyöttö. Olettekos käyttäneet valmiita mp-piuhoja ja kytkeneet nuo piuhat kiinni akkuun ja siitä sitten toinen pää (tupakansytyttimen/usb liitin) sopivaan paikkaan navitelineen viereen jotta ylettyy naviin? Ja onnistuuko piuhojen veto ihan omatoimisesti ?
Ja nähtävästi paras kiinnitys voisi olla tollainen yleisteline + RAM-Mount pallukka ja siihen sopiva varsi. Pitää tota hieman tutkia tarkemiin kun saan pyörän talvisäilöstä ja pääsee mittailemaan sopivaa paikkaa ja kiinnityskohtaa. Tiedä sitten miten mahtuu tollaseen pikku kikseriin mutta ei se laitekaan kovin iso ole joten saa luvan sopia johonkin koloon.

Mutta siis jos jollakin selvät speksit tohon piuhojen vetoon niin saa laittaa rautalankaohjeet mullekin. Tänks.

Itsekin miettinyt jo pitkään navia, josko tämän kesän aikana.. Giksuttimessa hyviä paikkoja ei liikaa ole, mutta ehkä ohjaus"tangon" keskellä olevaan reikään kiinnitettävä ram-mount teline?

..tai 3M dual lock tarranauhalla
biggrin.gif

Nuvi500.jpg

Eli tuplakuplan keskellä ja kiinnitys tehty peilien väliin tulevalla raudalla, virta tupakansytkärijohdolla jos en parempaa jaksa tehdä.

Itse suunnittelen tuota tomtomin(automalli) tilalle, Teline löytyy amerikan e-baysta.
Kävin poimimassa Lielahden Gigantista kahdeksanneksi viimeisen yksilön eli 7 jäi vielä hyllyyn; Kalevasta olivat jo loppuneet....

Nämä ovat kuulemma jotain loppuerää ja lisää ei ole tulossa.

Ihan hyvältä värkiltä vaikuttaa etenkin kun katsoo hintaa.

--M--

Kävin poimimassa Lielahden Gigantista kahdeksanneksi viimeisen yksilön eli 7 jäi vielä hyllyyn; Kalevasta olivat jo loppuneet....

Nämä ovat kuulemma jotain loppuerää ja lisää ei ole tulossa.

Ihan hyvältä värkiltä vaikuttaa etenkin kun katsoo hintaa.

--M--
Kyllä se varmaan tohon hintaan ihan soivapeli on. Itse sitä eilen testasin. Kiinnityksen laitoin juuri 3M dual lock tarranauhalla. Hyvin pysyi kyydissä. Kuviakin olisin voinut laittaa, mutta vaatii vissiin jonkin paikan mihin ne kuvat ensin laittaa ja sitten vasta linkittää?
nixweiss.gif

Kävin tänään Tampereella Gigantissa ostamassa 550:n itselleni. Ostin siinä samalla toisenkin, koska niitä ei tältä seudulta tuollaiseen hintaan tuntunut saavan mistään. Tarkoituksena oli siis tehdä joku toinenkin tyytyväiseksi ostokseen: Paketti on minulla nyt Helsingissä ja lunastettavissa samaan hintaan mitä kuitissa lukee = 149 euroa. Bensakuluihin saa osallistua jos tahtoo, mutta itse navigaattorilla en aio tehdä sen enempää voittoa kuin tappiotakaan.

Eli YV:llä yhteystietoja jos kiinnostaa avaamaton paketti ja takuukuitti tietysti mukaan (vain käteisellä ja vain nouto Lauttasaaresta). Nopein voittaa.

EDIT2: Myyty.

Itse gepsin kävin hakemassa pari viikkoa takaperin ja tänään tuli ison rapakon takaa teline ja Ram Mountsin varsipaloja sekä tankokiinnike pyörään. Ihan hyvältä vaikuttaa tuo Garminin teline. Meikäläisen telineessä on vielä tuosta aikaisemmasta kuvasta poiketen paikka, johon virtajohdon usb-liittimen voi törkätä kun navi ei ole paikoillaan, joten säästyy liittimen suojaamiselta ja sitomiselta.

Osaisko joku kertoo onnistuuko tohon Garmittimeen lataamaan pc:llä (esim Google Maps) tehdyt reitit?
Laite olis know how puuttuu.
Jos tuo reittien lataaminen ja purkaminen käy helposti voisko joku vääntää rautalangasta?
nixweiss.gif

Käyttöä olis

Gigantin nettikaupasta ei ainakaan löytynyt.

Voikohan Tampereelta tilata postin kautta vai pitääkö mennä tiskille ostaan?

Hieman on matkaa täältä Oulun kupeesta, voisiko joku ystävällinen hakea mulle ja lähettää, maksan kyllä etukäteen rahat tilille?

Eivät lähetä myymälöistä, mutta gigantin puhelinpalvelun kautta onnistui varaaminen silloin ennen Tampereelle ajelua. Tosin nyt näyttäisi nettitietojen perusteella, että Tampereellakaan ei enää olisi noita tarjouslaitteita: Ne 149 euron nüvit olivat silloin gigantti outletin listalla, vaan eivät ole enää.

Garminin omalla softalla tehty GPX muotoinen reitti muistaakseni piti tallettaa laitteen muisttin, olisiko ollut GPX nimiseen hakemistoon.

Siitä kelpaako muun merkkisen softan tekemä GPX-tiedosto ei ole hajuakaan.

Softia eri formaattien välillä muunteluun löytyy netistä...

Olen saanut GoogleMaps kartat naviin seuraavilla "mummo-ohjeilla". Alkuperäiset ohjeet löytyi http://www.poi-factory.com/node/9542 jonka perusteella sitten harjoittelu-erehdys periaatteella tein oheisen muistilistan. Ja oon käyttänyt FireFoxia.

Reitin teko:
-------------
1. Tee kartta GoogleMaps:llä
2. Tallenna kartta
3. Kopsaa http-linkki webbisivulle "http://www.takitwithme.com/" --> Load MyMap
4. Laita navi kiinni PC:hen (ekalla kerralla asensin ajurin)
5. Paina "Upload to Garmin GPS" webbisivulla
- reitti tallentuu naville Suosikit (sydän ikoni)
- jokainen välipysäkki on omana rivinään
6. Rakenna lopullinen reitti navilla käyttäen "Mukautettu reitti"
- valitse ensin päätepisteet, ja sitten plussalla välipysäkit (löytyy Suosikit, sydän ikoni)

Sen verran mainintaa että GoogleMaps välillä bugittaa ja jättää välipisteitä tallentamatta (step-2) ja siihen en ole muuta keksinyt kun kokeilla uudelleen tai "korjailla" karttaa kunnes kaikki näkyy niinkun haluan. Lisävinkkejä otetaan vastaan  
blush.gif

Back