• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gallup, Oulun seudun moottoripyöräliikkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gallup, Oulun seudun moottoripyörä liikkeistä - Anna äänesi mielestäsi parhaalle...

• Euro Motor Center

Ääniä: 15 26,8%
  • Hirvonen Taisto Oy

Ääniä: 2 3,6%
  • J. Kärkkäinen, Oulu,

Ääniä: 0 0,0%
  • J. Kärkkäinen, Ylivieska

• Motokeskus, Vojakkala

• Motorman

Ääniä: 19 33,9%
  • Raahen Motocafe

Ääniä: 1 1,8%
  • Tatun Tarvike, Tornio

Ääniä: 3 5,4%
  • Spare Wheel

Ääniä: 7 12,5%
  • Muu, Mikä?

Ääniä: 9 16,1%

• Ääniä yhteensä
    56
Yksi ääni Moottorimiehelle. Hyvää palvelua olen saanut niin Motor-Manilta, EMC:ltä kuin Varapyörästä... loput tuleekin sitten jossain takana.
EMC:n kellarissa oleva jono on aika tuskaa, mutta palikoita löytyi hyllystä ja yläkerran jannu laski rensseleihin valmiiksi kunnon alennukset. Varapyörästä saa melkein mitä vain ylihuomiseksi, mutta Motor-Manilla on tullut asioitua eniten, ehkä siksi kun jamahalla ajelen.
Katotaan nyt kenellä menee reisille ensimmäisenä.
tounge.gif

Pisteet laski EMC:lta, kaaduin Bemarilla. Heiltä meni melkein kaksi viikkoa pyörän arviointiin ja sekin tehtiin vasta sitten kun menin paikan päälle odottelemaan. Seuraavana päivänä mainitsi, että pari tuntia oli hommassa mennyt, tosi vaikeeta.

Kaadoin pyöräni uudelleen pari viikon päästä (ei kiitos kuittailua, vieläkin arka aihe) kolari oli lähes samanlainen.
Soitin Mototripiin kysyäkseni katteen väriä, koodin perusteella.
Kaveri kertoi samalla kaikkien korjattavien osien hinnat 15 minuutissa. Olin ihan ymmälläni!?! Jos oisin vienyt pyörän arvioitavaksi EMC:lle olisi edessä ollut taas kahden viikon odotus. ... osaamisessa on eroja.

kaupahan nykyään perustuu voimakaasti palveluun. Ne jotka ei palvelua kaipaa tilaa netistä. Näin ainakin itse. Kun siis menen liikeeseen odotan että minua palvellaan tai saan tarvittavia neuvoja.

Siksipä ääneni Raahen MotoCafelle. Tuonne viitsii mennä toistekkin ja saa apua tarpeeseen.

EMC:lle en mene vaikka käsiraudoissa vietäisiin. Samoiten Motorman:lle - ei kiitos. Näistä on erinäiset tarinat kaveripiiristä.

SpareWheelsiltä ei ole kokemusta joten siitä ei sen enempää. Kuulemma pyörittävät kumit vanteille halvalla.

Saapa nähdä milloin oikeasti alkaa viikate viuhumaan noiden paksaa palvelevien firmojen yllä. Luulisi että niitä kiinnostaa se että asiakas tulee toistekkin. Monella muulla alalla tämä ollaan jo huomattu - pyörä busineksessa vaan amatöörit rehottaa.

Yksi palvelun merkki on se kun menee hakemaan jotain erikoisempaa osaa pyörään. Jos ei ole runko numeroa niin ei edes viitsitä vaivautua. Itse yritin hakea puslaa pyöräni taka vanteelle. Vaihdoin nääs toisen merkkisestä pyörästä leveämmän vanteen. Vaikka kiikutin vanteen liikkeeseen niin ei vaan puslaa ruettu etsimään. Vanteen iän ja pyörämallinkin tiesin, mutta kun ei. Ei amatöörit osaa katsoa kuin luettelosta ja sekin homma monessa liikkeessä ontuu. No loppujen lopuksi sain puslat, mutta nekin romikselta. Siellä tunnuttiin tieävän mistä on kyse kun vain lähetti kuvat.

Eli netin kautta hoidin senkin puslakaupan.

olenkin tässä koettanut metsästää tietoa Hirvosen huoltopuolesta. Jos jollain on kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä...ennenkuin on liian myöhäistä.
Kaveri vei oliko se vuosi sitten toukokuussa kamppeen korjattavaksi Hirvoselle. OK, ruuhkia luonnollisesti oli, mutta kyllä 5 viikkoa huollossa oli kohtuutonta. Vika oli sähköpuolella ja oli pakko jo uskoa, ettei homma natsannu. Seuraavalla kerralla kun vastaavia ongelmia tuli, oli Kärkkäisen huollon vuoro kokeilla ja sillon homma toimi. Kärkkiksen huoltomies oli sitä mieltä, ettei eka huoltokeikka ollut löytänyt vian perimmäistä syytä (ehkä näin, tiedä sitten...)

Spare Wheelissä on ollu erittäin hyvä palvelu joka kerta kun olen siellä käyny. Pitää yrittää sponssata poikia, kun ovat tuolle alalle lähteneet. Tilasin pyörään telineet ja toimitus oli nopea ja hinta kohillaan(piti alunperin tilata .orgista. sori Italowesternille, kun juoksutin turhaan).

Tulipa sitten tilattua uusi pyörä Ylivieskan kärkkäiseltä ja täytynee sit vastapainoksi hieman kehua sitä. Kaupan teko onnistu loistavasti. Kaupat hoitui puhelimitse loistavasti kun taas muutamassa muussa paikassa ei ollut kiinnostusta myydä edes moisella tavalla.

Sinäänsä jäin vain ihmettelemään että miksi minun olisi pitänyt mennä edes paikanpäälle keskusteleen kun kyseistä pyörää ei ole vielä kellään edes esitteillä?!!?

Joulu viikon maanantaina tilasin Spare Wheelistä jarruletkut ja yllätys yllätys seuraavana päivänä viesti "tilaamanne tavarat ovat noudettavissa". Siis nyt oli kyse Joulu viikosta... Pojat tekee tosissaan hommia siellä..

En äänestänyt vielä mitään, mutta tässä muutama kokemus:

- Spare wheel : hyvä palvelu, ostettiin miehen kanssa molemmille ajotakit sieltä, vaikka ei oikeasti edes ollut rahaa, mutta kun se palvelu  
thumbs-up.gif

- Motorman : olen käynyt liikkeessä varmaan lähes kymmenen kertaa, enkä ole tainut kertaakaan saada palvelua, en vaikka olen istuskellut pyörien päällä sen näköisenä, että saattaisin vaikka ostaakin. Ollaan ostettu ajokengät motormanilta, mutta silloinkaan ei saatu palvelua, onneksi tiedettiin itse, mitä haluttiin. Kypäränkin ostin joskus vuonna kivi ja kirves, silloin joku myyjä kävi muutaman minuutin näyttämässä, että mistä malleista heillä oli mun kokoa vielä jäljellä, mutta sen tarkemmin ei kypäriä esitellyt. Löysinpä kuitenkin omani sieltä noin puolen tunnin sovittelun jälkeen. Kokonaisuudessaan hieman negatiivinen mielikuva.
confused_orig.gif

- Kärkkäinen Oulu : en ole tainut koskaan saada palvelua, kerran olen katsellut sieltä ajokamppeita ja pyöriä useampaankin otteeseen, eivät ilmeisesti ole halukkaita myymään (ehkä näytän niin köyhältä, että ovat päätelleet, ettei mulla olis kuitenkaan rahaa ostaa  
tounge.gif
)  
nixweiss.gif

Spare Wheel sai minun ääneni... Selvästi Oulun paras palvelu ainakin omalla kohdalla.  
thumbs-up.gif

EMC:ltä saa varaosapuolelta kohtuullista palvelua, mutta yläkerrasta ei senkään vertaa.  
confused_orig.gif

Motormanista saa palvelua hyvin satunnaisesti... Viimeksi eilen käytiin kypäriä kokeilemassa vaan ei myyjät meille mitään halunneet myydä.  
nixweiss.gif

jos kunnollista huolto ja korjaus palvelua haetta niin oulunseudun ylivoimaisesti paras on pienkonekorjaamo sauli sirniö.homma toimii ja hinnat ok tasolla ja kaveri vielä itse kiinnostunut työstään joten sinne vaan mut kiireinen mies eli aikavaraukset ajoissa

Huom huono palvelu
Pakko laittaa vaikka liikeessä ei pyöriä ollutkaan kuin neljä.. eli autoliike enempi.. RINTA JOUPPI Kempele

kaveri oli autoa ostamassa ja itse vaan uteliaisuuttani paikalla..autossa oli selvä käynti häiriä... myyjä kyllä koitti väittää muuta.. lupas vielä uudet tulpatkin jos heti tulee kaupat.. no kysyttiin sitten entisen omistajan puh numero että soitetaan sille ja kysellään autosta niin äänen korkeus alkaa myyjällä nousta " että nyt heti tuonne koppiin tekeen niitä kauppoja"

toivottavasti ei kukaan joudu "vahingossa" niitä kauppoja tekeen ainakaan tuon myyjän takia

:jpstyle:Kärkkäinen Ylivieskassa on aika hyvä liike pyörän vaihtoon. Espoosta jouduin ajeleen pyörän vaihtoon. Vaihdokin hyvityshinnassa oli tommonen 2500e lisä etelä-suomen liikkeisiin verrattuna. Ja palvelu oli muutenkin kiitoksen arvoista.  
062802moto_prv.gif
bowdown.gif

noh tuota, ylivieskan kärkkäisellä saattaa myyjä lähteä kotio syömään, vaikka asiakkaita olisi...  ihmetystähän se herätti kyllä
omg.gif

niin ja ei se oo ihme jos sielä seisoo fzr 600 2 vuotta jos tekevät "hyviä" kauppoja...
tounge.gif

T. Hirvonen OY
thumbs-up.gif

En ole paikkakuntalainen, mutta pistäydyinpä ko. liikkeessä tässä pääsiäisen kunniaksi. Kokeiltiin mm. kypäriä äijän ja veljen kanssa; kolmisen minuuttia ja kolme myyjää kävi kysymässä "voinko olla avuksi"
062802jumpie_prv.gif
Oltiin kaikki kolome (toim huom sawoa), notta "mitä ihimettä?!" Oli kolmannelle pakko sanoa, että onpa hyvää palvelua. Oman kaupunkini eräässä liikkeessä kun voi vaikka kävellä kamppeet päällä ulos liikkeestä, niin
033102ass_1_prv.gif
on täällä päin palvelu ja asiakkaan huomioiminen
veryangry.gif

Mutta Hirvosesta jäi hyvä maku. Ehkäpä ensi kerralla ostan jotain - hyvästä palvelusta kun nauttii isit ja pojat ja vähän äiditkin!
buttrock.gif

EMC sai minunkin ääneni, uuden pyörän hankinnassa palvelu pelasi loistavasti.

Huollon kanssa EMC saakin risuja... Ekan huollon kanssa en saanut aikaa johtuen 'tietokoneongelmasta' ja vieläpä kahteen eri kertaan... Veinpä sitten XX:n huoltoon Portaankorvan Esalle Haukiputaalle, voin suositella lämpimästi. Seuraava huoltokin on pomminvarmasti siellä...
smile_org.gif
Jouni kehuikin jo Saulia huollon suhteen, sitäkin voin suositella varauksetta.

Jones
CBR 1100 XX
CBR 600 F

Sata metriä kiitosta Oulun Euro motor centterille!
Viikon alussa hajosi pyörä pohjanmaan reisulla ja koska liikkeeseen oli 3:n viikon jono, pojat neuvo puhelimessa blondille, miten tulee korjaus tehdä!
Erittäin reilua ja ystävällistä palvelua!
bowdown.gif

(Jäi kyllä vähän ihmetyttään, että minkä vuosimallia kysyttiin..
wink.gif
)

Samalla tässä menköön kiitos myös kaikille niille ystävällisille ihmisille, jotka auttoivat neitoa pulassa!
Hieno huomata, että herras-miehiä löytyy vielä tänäkin päivänä! Olen sanaton..
inlove.gif

Ääneni annoin Raahem Motocafelle syystä että vaihtaessani prätkäni uuteen väliraha oli 3500€ halvempi kuin emc:llä vai asioinko vain väärän ihmisen kanssa!
smile_org.gif
onneksi kilpailuttaminen ei maksa mitään ja pienellä vaivalla säästi kelpo tukun rahaa!!
smile_org.gif

Taisto Hirvoselta tuli pyörä uutena hankittua ja ensihuollossa käytettyä (1000km). Viikon jonoilla, aamulla pyörä huoltoon ja töiden jälkeen oli valmis. Ei moitittavaa huollosta, vaikken hirveästi pyörän tekniikasta ymmärräkään. Hinta vaa oli suolainen, 280 euroa, 50e per työtunti. Huh.

Back