• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gallup: Olisikohan aika sivuston päivitykselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gallup: Olisikohan aika sivuston päivitykselle? - Tärkeä! Anna äänesi!

• Kyllä, sivuston käyttäjänä yli 5 vuotta

Ääniä: 0 0,0%
  • Kyllä, sivuston käyttäjänä 3-5 vuotta

• Kyllä, sivuston käyttäjänä 1-3 vuotta

• Kyllä, sivuston käyttäjäna alle vuoden

• Ei, sivuston käyttäjäna alle vuoden

• Ei, sivuston käyttäjänä 1-3 vuotta

• Ei, sivuston käyttäjänä 3-5 vuotta

• Ei, sivuston käyttäjänä yli 5 vuotta

• Kyllä tai Ei, ihan sama

• Ääniä yhteensä
    0
Vastataanpa nyt "ajoissa" tähän aiheeseen.

Itse käytän sivustolta käytännössä vain foorumia ja 95% kerroista "uusia viestejä"-linkin kautta. Haluan foorumilta kahta asiaa:
1. Löytää tekstejä ja aiheita, jotka kiinnostavat minua ja
2. luoda viestejä, joista joku toinen mahdollisesti kostuu jotain

Tulee mieleen pari pari toiminnallisuutta, joilla nämä paranisivat:
- Käyttäjäkohtaisesti määriteltävä "uusia viestejä" -linkki
- Mahdollisuus blokata jonkin käyttäjän viestit
- Haun parantaminen noin yleisesti
- Kuvien lisääminen viestiin suoraan omalta koneelta kirjoittaessa niin, että kuvat kutistuvat automaattisesti johonkin sovittuun kokoon leveyden mukaan. Esim. sellaiseen, joka näkyy hyvin vaikka 1024 näytöltä.

Kaksi ensimmäistä kohtaa uskoakseni vähentäisivät myös moderoinnin tarvetta ja siitä johtuvaa rutinaa, kun porukka pysyisi enemmän poissa niiltä osioilta, joihin ei ole mitään mielenkiintoa ja aiheellista lisättävää. Käyttäjiä foorumilla uskoakseni riittäisi suoltamaan tarpeeksi tekstiä vaikka tällainen muutos viestien määrää toki hieman vähentäisi. Ainakaan minä en halua viettää foorumilla ns. turhaa aikaa, vaan keskittyä itselleni olennaiseen.

Rss-feedit sun muut on sitten sitä karkkia mitä voi haluttaessa lisätä, mutta se on toisarvoista. Ensisijaista on luettavuus, käytettävyys ja mahdollisuus laadukkaaseen kommunikaatioon. Pääsääntöisesti yksinkertainen on kaunista, mutta yksinkertaisetkin asiat voi toteuttaa tyylillä. Mitään blingblinggiä, fläshiä ja vilkettä en todellakaan kaipaa. Jos sivuille jotain lisää, niin kannattaa tarkkaan harkita antaako se jotain todellista lisäarvoa riittävän suurelle osalle lukijoista/kayttäjistä.

Pitkään olen tällä foorumilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti pyörinyt ja pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen. Äänestin päivityksen puolesta sillä ehdolla, että se tehdään vanhaa "kunnioittaen" oli softa yms ratkaisut sitten mitä tahansa.

Onpa hauskat vaihtoehdot.
Miten voit valita Kyllä, Ei tai Evvk.
Valinta on epäreilu ja vaikea...

Kyllähän tämän foorumin ulkoasua voisi rukata hieman modernimmaksi.
Mutta enemmän mua häiritsee asiavirheet, joita sivustolla ilmenee.
Esim. talvisäilytys -osio puhuu vuodesta 2007 jolloin se suljetaan talvella
Ja gallupit myymälöistä, joista osa on muuttanut ja lopettanut (tästä olen maininnut aiemminkin) tähän puuttuva konekiväärihymiö.
biggrin.gif

Koska mainintaani ei näköjään ole huomioitu noinkaan selvässä asiassa (myymälät), niin uskoisin, että uudistusta ei tule tapahtumaan foorumin ulkonäössäkään.
Kuhan ylläpito uudistuskysymyksellään loksuttaa vain leukojaan. Jotenkin tuntuu, että into kehittämiseen on kadonnut.
En seuraa aktiivisesti tätä ketjua, joten toivottavasti tässä viestissä ei ollut toistoa.

Kuhan ylläpito uudistuskysymyksellään loksuttaa vain leukojaan. Jotenkin tuntuu, että into kehittämiseen on kadonnut.
Noin 10 kuukautta sitten alkanut ketju on poikinut mitä uudituksia?

Lainaus omasta viestistäni n 4 kk taaksepäin kertonee kuinka foorumi kehittyy vauhdilla eteenpäin... Eli lainattu mielipiteeni ei ainakaan ole muuttumassa lähiaikoina.

Tässkin ketjussa on terveitä ehdotelmia foorumin toimintaan... Muutoksia odotellessa en pidätä hengitysä

Homman taustatyöt on aloitettu viime keväänä ja niissä on päästy kivasti eteenpäin. Seuraavat vaiheet ovat jo työn alla, mutta toteutuksiin mennään vasta sitten kun projekti on siinä vaiheessa.

aika monesti nykyään tuntuu nuo uudistukset menevän päin v*ttua, liekö siitä johtuen, että ammattitaito ei riitä?
Näkisin että ongelmia on muutamia :

- Testataan tuotannossa: koodaajat tekevät raakileen joka oksennetaan sitten käyttäjille, palautteen perusteella sitten vikoja pyritään korjaamaan tai huomataan koko tuote pahimmillaan fiaskoksi. Tätä on nähty ihan pörssiyhtiöiden kokoisilla toimijoillakin,

- Suuryritys/valtiosyndrooma: kun suuri yritys tai valtio pyytää tarjousta jostain projektista saavat he noin 10x hinnan verrattuna vastaavasti johonkin toiseen kyselijään samasta työstä. Sitten vielä kun koitetaan tehdä tuo suuri voitto mahdollisimman pienellä työllä niin alkaa olemaan jo katastrofin ainekset valmiina. Taas ne testit jäävät yleensä kovin vähäiselle.

... ja itse en ole siis tässä Orgin uudistamisprojektissa mukana, joten mun on helppo täältä takaa huudella
biggrin.gif

Tuntuu kyllä ihan toimivan olonen sivusto olevan. Eipä kai siinä pahemmin päivityksen tarvista oo.
nixweiss.gif

Mikä siinä on ku kaikkea täytyy muuttaa?
Taustatekniikka muuttuu, laitteet muuttuu, protokollat ja muotoilu- sekä esitysstandardit muuttuu.

Minä olen huomannut että .org on aika vaikeasti luettava millä tahansa pieninäyttöisellä mobiililaitteella (240x320 tai VGA). Olisihan tätä mukava lukea tylsissä palavereissa pienellä windowsmobilella/iphonella/symbianilla/N900-maemolla ilman että muut huomaisi, ja matkallakin jopa miniläppäriä näppärämpi. Ei ilmeisesti ole saatavilla moottoripyörä.mobi -tyyppistä pelkistettyä käyttöliittymää. Vertailuna esim. http://www.yle.fi/ vs. http://fi.yle.mobi/w/etusivu (jälkimmäinen ei ehkä toimi IE:llä). Tai sitten en vaan osaa, edes FAQ:n luettuani ja hakua käytettyäni.

Oman CSS:n tekemällä tosin saa ehkä tästäkin aika paljon haluamansa näköisen, mutta sekään ei aina mobiiliselaimella ole vaihtoehto.

/MarcusB

Ulkoasua vois ehkä vähän uusia mun mielestä. Oon jo jokusen vuoden ehtiny lukea foorumia ja pieni päivitys vois tehdä terää.

Muuten kyllä tosi toimiva sivusto.  
bowdown.gif

Edittinä vielä, että toimii lukuunottamatta hakua.  
biggrin.gif

Muutama kk takana ja uudistus oilisi pop. Haku tuntuu jotenkin hankalalta mutta voipi johtua myös siintä että ei tyhmä osaa hakea...
nixweiss.gif

Tähän kun on niin hyvin jo tottunut, niin suoranaista tarvetta muutokselle ei ole. Mikäli koodi vaatii muutosta en vastaankaan ole pistämässä, mutta kunhan vain ei tule mitään vilkkuvaloja jne. prosessoritehoa, kaistaa ja näytönohjainta haittaamaan. Nyt pyörii melkein mistä vaan käytettynä, mikä on positiivinen asia.

Keep up the good work
smile_org.gif

Kuten tekniikassakin yleensä Murphyn lakien mukaan... jos se toimii, älä koske, korjaa tai muuta.

No semmosta kaipaisin, että olis tuolla Viimeisin viesti-sarakkeessa linkki siihen viimeiseen viestiin.
Nyt siellä on linkki viimeisen viestin kirjoittajaan, ihan OK, mutta helpottaisi topikkien seuraamista aikalailla jos siihen topikin loppuun pääsisi suoraan.

Back