• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZS1000 -02 ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nikopi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo kävin ajamassa pienen lenkin (1300km, 16h) ja loppu matkasta alkoi pienet ongelmat. Kiihdyttäessä alkaa ketjuista tai vaihteista kuulu pauketta. Siis ääni ei ole jatkuvaa, eikä mieletömän kova, mutta kuuluva kuitenkin. Enemmänkin ääni on sellainen naksahtelu. Ääni kuuluu vain kun vaihde on päällä ja antaa kaasua, mutta ei esimerkiksi moottorijarrutuksessa eikä kaasuttaessa silloin kun takarengas on ilmassa... Ketjut/rattaat ei ole erityisen kuluneet, mielestäni vielä OK. Ääni voisi lähteä venyneistä ketjuista? Muuten pyörä liikkuu ok. Vaihteet menee päälle, eikä pidä meteliä normaalia enempää. Viittaa enemmänkin ketju/ratas osastolle, jotka ajattelin vaihtaa kokeeksi. Takapyörä on suorassa, mutta jos esim hajoamassa oleva takapyörän laakeri antaa periksi kiihdyttäessä?? Onko kellään ollut vastaavaa?

Onhan sulla se tukirengas akselin päässä? Kun ja jos se jää pois, laakeri menee ensin ja sitten ...

Pura ja varmista. Oletko tehnyt renkaan vaihdon itse?

Joo pitää koittaa em. keinoa ketjujen kanssa, vaikkakin olen melko säännöllisesti (n. 300km välein) rasvaillut ketjuja. Vois oikeestaan pestä ketjut ja koittaa sitte rasvata. Olen hieman newbie näitten mopo tekniikkojen kanssa.

Ai joo renkaita en ole vaihtanut itse. Viime lenkillä kyllä takarengas meni, joten vaihtaa pitäis. Tuskin sitä kuitenkaan itse alan nysväämään...

Joo tämä alkaa on ketju ongelma. Ketjut venyneet siten, että takarengasta pyörittäessä joissain kohdin ketjut kireällä toisaalla löysemmät. Pistän ketjut ja rattaat talvella vaihtoon ja katson sitte ens keväänä toimiiko. Alkaa olla töiden takia ajot tältä vuodelta ajettu...

Back