• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Fzr:n omistajat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jo-oo-pa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei, ostin tossa pariviikkoa sitten vanhan fzr 600:sen
Huomasin tämän foorumin ja olen uusi täällä.

Pyörä pelannut hienosti, pientä huoltoa lukuunottamatta:

-Kaasuvaijerit vaihdoin, koska palautusvaijeri puuttui kokonaan.
-Öljyt vaihdettu.
-Ohjauslaakeri kiristetty/rasvattu
-Jäähdytysnesteet vaihdettu
-Uusi takarengas odottaa asennusta, väkästelin juuri pukin pyörälle että saan fillarin irti. Tuli muuten aika pätevä rungosta nostava pukki.

Pyörä pelaa hienosti, lukuunottamatta outoa räminää kierroksien ollessa n.5000
Suuremman räminän aiheuttaja samoilla kiekoilla löytyi takajalkatapeista (ajossa oli nekin vaikea paikallistaa)

Nyt olen etsinyt tota pienempää räminää tuloksetta joka paikasta, joten jos jollain fzr:n omistajalla olisi kokemuksia mistä nuo useimmiten resonoi?
Voihan tuo ääni tulla koneestakin, mutta jännä että juuri tuo tietty kierrosluku aiheuttaa äänen, yli tai alle n.5000rpm ääni häviää.
Tosin suurin tärinä esim. kahvoissa tuntuu juuri tuon n.5000rpm kohdilla

tervetulloo kerhoon
smile_org.gif

vois olla äänenvaimentimen reikäputki irrallaan..mulla oli omassa ja piti aikamoista mekkalaa,mut vaan tietyillä kierroksilla.
kiva et joku muukin ajelee vielä näillä "museopyörillä"
biggrin.gif

Mikä museopyörä? Eivät myöntäneet mun Genesikselle kaskoa, kuulemma liian vanha
033102beer_1_prv.gif

Pyörittelin tuossa jopa ajatusta, että jos ostaisi syssymmällä toisen Genesiksen, jotta voi toisen purkaa. Kaikinpuolin hyvä laite, hyvä ajettava, puhtia löytyy ja näyttää omaan silmään hyvältä(kaksi pyöreää lamppua). No jos miinuspuolia pitää löytyä, niin perse rupeaa puutumaan parin kolmensadan kilometrin jälkeen, mutta silloinhan tuo rupeaa jo tankkauskin olemaan ajankohtaista. Lisäksi ketjuihin ja rattaisiin kohtalaisen rasittava päästä kunnolla käsiksi.

Kannattaa kattella Alfameriltä korjausopasta, omaani löytyi Haynesin opas ja oli parin päivän päästä kädessä. Erinomainen kirja, jos englanti taipuu.

Niijoo, ei mua nuo pienemmät kiinnosta. Ehkä se johtuu mielikuvasta, että isompi kone kestää paremmin käyttöä. Tai sitten se on se teho
062802moto_prv.gif

Paljon mahdollista et olis vaimentimen sisuksis joku irti, kuuluu veinaa paikallaa kaasutelles sieltä sisältä sellanen sirinä, joka lakkaa ku laittaa käden putkenpään eteen vähän irti putkesta.

Tota ei vissiin pysty avaa muutaku niittaukset auki poraamalla, toi vaimennin ei taida olla ihan alkuperäinen.
Moriwaki kilpi kyljessä kiinni.

Tässä lueskellut kaiken sorttisista räminöistä, ja mieleen tuli toi nokkaketjun kiristin, voisiko ääni johtua siitä?

Tossa pikaisesti vilkaisin kiristäjää ja ainakin näyttäs olevan väärinpäin, eli merkintä "up" on alaspäin.
Tiedä sitten onko merkitystä..?

Kyllä se räminä on varmaan siitä äänenvaimentimesta. Kiristin toimii varmasti noinkin, mutta kannattaisi se kääntää niin päin miten se on suunniteltu.

Avasin vaimentimen ja kiinnitin reikäputken, ei tullut räminä siitä.
Käänsin myös kiristimen, eikä auttanut sekään.

Flektin lämpökytkintä tutkiessani huomasin, että sytytyspuolien kiinnitysrauta oli katkennut, laitoin halkeeman väliin pienen o-renkaan ja kappas, räminä hävinnyt!

Nyt on rauta irroitettu ja hitsattu kuntoon.

Missähän kohti fzr:ssä lähtee flekti pyörii siis lämpömittaria?
Manuskassa on et 105 olis kytkentälämpötila, mutta missä kohti mittari on silloin?

Mulla toi flektin kytkin on rikki kun mittasin laser-mittarilla kotelon päältä 110 asti ja ei lähtenyt vieläkään.
Mut tarvii hommata uusi.

Back