Hei, ostin tossa pariviikkoa sitten vanhan fzr 600:sen
Huomasin tämän foorumin ja olen uusi täällä.
Pyörä pelannut hienosti, pientä huoltoa lukuunottamatta:
-Kaasuvaijerit vaihdoin, koska palautusvaijeri puuttui kokonaan.
-Öljyt vaihdettu.
-Ohjauslaakeri kiristetty/rasvattu
-Jäähdytysnesteet vaihdettu
-Uusi takarengas odottaa asennusta, väkästelin juuri pukin pyörälle että saan fillarin irti. Tuli muuten aika pätevä rungosta nostava pukki.
Pyörä pelaa hienosti, lukuunottamatta outoa räminää kierroksien ollessa n.5000
Suuremman räminän aiheuttaja samoilla kiekoilla löytyi takajalkatapeista (ajossa oli nekin vaikea paikallistaa)
Nyt olen etsinyt tota pienempää räminää tuloksetta joka paikasta, joten jos jollain fzr:n omistajalla olisi kokemuksia mistä nuo useimmiten resonoi?
Voihan tuo ääni tulla koneestakin, mutta jännä että juuri tuo tietty kierrosluku aiheuttaa äänen, yli tai alle n.5000rpm ääni häviää.
Tosin suurin tärinä esim. kahvoissa tuntuu juuri tuon n.5000rpm kohdilla
Huomasin tämän foorumin ja olen uusi täällä.
Pyörä pelannut hienosti, pientä huoltoa lukuunottamatta:
-Kaasuvaijerit vaihdoin, koska palautusvaijeri puuttui kokonaan.
-Öljyt vaihdettu.
-Ohjauslaakeri kiristetty/rasvattu
-Jäähdytysnesteet vaihdettu
-Uusi takarengas odottaa asennusta, väkästelin juuri pukin pyörälle että saan fillarin irti. Tuli muuten aika pätevä rungosta nostava pukki.
Pyörä pelaa hienosti, lukuunottamatta outoa räminää kierroksien ollessa n.5000
Suuremman räminän aiheuttaja samoilla kiekoilla löytyi takajalkatapeista (ajossa oli nekin vaikea paikallistaa)
Nyt olen etsinyt tota pienempää räminää tuloksetta joka paikasta, joten jos jollain fzr:n omistajalla olisi kokemuksia mistä nuo useimmiten resonoi?
Voihan tuo ääni tulla koneestakin, mutta jännä että juuri tuo tietty kierrosluku aiheuttaa äänen, yli tai alle n.5000rpm ääni häviää.
Tosin suurin tärinä esim. kahvoissa tuntuu juuri tuon n.5000rpm kohdilla