• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZ6S Akkuun käsiksi?

Pitääkö purkaa yläkate ennen kuin pääsee akkuun käsiksi??
omg.gif

Ei tarvitse. Riittää, kun irrotat tankista sekä etummaiset kaksi pulttia sekä penkin alla olevan pultin. Tämän jälkeen saat siirrettyä tankkia hieman taaksepäin, jolloin etuosa mahtuu nousemaan katteen reunan ohi.

Itse olen tässä vaiheessa laskenut tankin takaosan takaisin paikallensa ja saranoinut sen sillä pitkällä pultilla. Tankin etuosan olen sitonut köydellä takakahvoihin kiinni niin, että tankki jää hieman koholleen.

Letkuissa on myös sen verran löysää että irtonaisen tankin pystyy pyöräyttämään poikittain rungon päälle. Pitää vaan varoa ettei paljon töni..

Miksiköhan tankin takakiinnityspultti pitää poistaa??
Ainaskin N-mallissa (kuten hyvin monessa muussakin merkissä ja mallissa) se toimii saranana. Etupultit vaan auki, penkki irti ja tankki käännetään pystyyn tukien n. 40 cm kepillä.

Miksiköhan tankin takakiinnityspultti pitää poistaa??
Ainaskin N-mallissa (kuten hyvin monessa muussakin merkissä ja mallissa) se toimii saranana. Etupultit vaan auki, penkki irti ja tankki käännetään pystyyn tukien n. 40 cm kepillä.
S mallissa kate ottaa kiinni ja tankkia ei saa nostettua suoraan ylös niinkuin N mallissa. Muuten systeemi on ihan sama.

Joskus miettinyt Jammun akkua irrottaessa että onkohan toi FZ6:nen alunperin suunniteltu nakuksi ja vasta myöhemmin päätetty tehdä puolikateversio. Jotenkin niin hankalalta tuntuu toi tankki-homma että ihan alusta asti sitä ei suunnittelussa ole huomioon otettu
nixweiss.gif

Joskus miettinyt Jammun akkua irrottaessa että onkohan toi FZ6:nen alunperin suunniteltu nakuksi ja vasta myöhemmin päätetty tehdä puolikateversio. Jotenkin niin hankalalta tuntuu toi tankki-homma että ihan alusta asti sitä ei suunnittelussa ole huomioon otettu  
nixweiss.gif
Muutenkin akun sijainti tankin alla on ihan perseestä. Onkohan syynä penkin allaolevat pakoputket, että akkua ei ole voitu sijoittaa penkin alle.

Heips!

Jopa tällaiselle uunolle aloittelijalle selvisi tästä threadista suurinpiirtein, että miten tuon akun pyörästä löytää.. mutta kertokaas, kun ei täällä töissä ole mitään ohjekirjojakaan mukana, että minkäslaisen avaimen mä tarviin tohon fz6s:n tankin irrotukseen? Niin ja sit mun pitäis vielä keksiä, että millä ja miten mä saan sen akun ladattua, kun kaikesta päätellen se on mennyt ihan tyhjäksi...  
withstupid.gif

Kuten tästä voi huomata niin tämänhetkinen tietotaito rajoittuu lähinnä ajamiseen, tankkaamiseen ja öljyjen tarkistukseen  
nixweiss.gif

jos oikein muistan niin tankin etuosa oli kuusiokokoilla ja saranapultti 14mm..
10€ ylöspäin löytyy halppiskaupoista automaattilatureita, kovin kummosta se ei vaadi, pitää vaan antaa olla vuorokauden latauksessa..
minkä takia/missä olosuhteissa akku on tyhjentynyt? olisko akku tullut tiensä päähän?

Tais olla jäänyt fazuun parkit päälle vahingossa.
withstupid.gif
 Luulisin, että akku vielä herää, kunhan vaan saan sen ladattua. Mutta oikeestiko se tarvitsee vuorokauden olla latauksessa, toiveena kun oli huomisaamuna päästä tolla liikenteeseen... pahus...

Kun nyt laitat lataukseen niin pääset kyllä aamulla liikenteeseen jos akku on kunnossa ja ottaa latausta vastaan.

jake

Tais olla jäänyt fazuun parkit päälle vahingossa.
withstupid.gif
 Luulisin, että akku vielä herää, kunhan vaan saan sen ladattua. Mutta oikeestiko se tarvitsee vuorokauden olla latauksessa, toiveena kun oli huomisaamuna päästä tolla liikenteeseen... pahus...
pääsee sillä liikkeelle, mutta täyteen asti se kannattaa ladata, heti kun mahollista.. eli ajele kun siltä tuntuu ja heti kun joutaa niin pitemmäksi aikaa lataukseen, näin sanovat akun kestävän pidempään..

Heips!

Jopa tällaiselle uunolle aloittelijalle selvisi tästä threadista suurinpiirtein, että miten tuon akun pyörästä löytää.. mutta kertokaas, kun ei täällä töissä ole mitään ohjekirjojakaan mukana, että minkäslaisen avaimen mä tarviin tohon fz6s:n tankin irrotukseen? Niin ja sit mun pitäis vielä keksiä, että millä ja miten mä saan sen akun ladattua, kun kaikesta päätellen se on mennyt ihan tyhjäksi...  
withstupid.gif

Kuten tästä voi huomata niin tämänhetkinen tietotaito rajoittuu lähinnä ajamiseen, tankkaamiseen ja öljyjen tarkistukseen  
nixweiss.gif
5 mm kuusiokolo avain käy niiden 2 etummaisen ruuvin aukaisuun ja 10mm lenkki tai hylsy tai kiintoavain käy sen takimmmaisen pultin aukaisuun.
Jos pyörän omat avaimet (istuimen alla pussissa) on vielä tallessa, niin sieltäkin nuo käypäset pitäisi löytyä.
Jos akku tosiaan mennyt ihan tyhjälksi, niin saattaa olla, että ei enää ota kunnolla vastaa virtaa, vaikka sen lataisikin.

Laturiksi hommaisin esim. Ctek automaattisen, jossa on valmiina mukana liitosjohto jonka voi liittää kiinteästi suoraan akkuun ja toisessa päässä on liitin joka käy suoraan laturiin , ( toivottavasti saat jonkun sen kiinnittämään oikeaoppisesti,jos yhtään epäilet omia taitoja , Punainen + ja musta - ) niin on helppo ladata seuraavalla kerralla, tökkää vaan liittimen jonka jätät näkyvälle ja helpolle paikalle suoraan laturiin kiinni ,(sitä ei väärin voi kytkeä) eikä tarvitse tankkia nostella, jos lataustarvetta tulee myöhemmin.

Toivottavasti tää viesti ei nyt tule kahteen kertaan, kun äsken tähän jo yritin vastata, mutta tökkivä nettiyhteys kadotti sen bittiavaruuteen.

Mutta siis kiitos vaan kovasti neuvoista, josko se näillä ohjeilla jo alkaisi onnistumaan. Katselin tuossa, että ainakin clas ohlsonilla olis myynnissä CTEKin zafir 45 akkulaturia, joten sellainen täytynee käydä hakemassa kotimatkalla. Tuohon oli ihan hyvät käyttöohjeetkin ainakin netissä. Ja sitten vaan toivotaan, että akku vielä heräisi henkiin ja jos ei niin täytyy varmaankin kysellä sitten huomenna, että minkäslainen akku mun kannattaisi käydä siihen ostamassa
smile_org.gif

Jos yksin sitä tankkia irrottelet, niin ole tosi varovainen kun nostat sitä.

Tankista lähtevät letkut on kyllä "melko" pitkiä, muttei hirveästi anna periksi.

Eli jos onnistut nykäisemään letkun irti, niin voipi olla lätäkkö lattialla...

Ja tietyst jos tankki on täynnä, ei sen käsittely yhtään helpotu.

Kun latailu on valmis, ole tarkkana letkujen kanssa kun asettelet tankin paikoilleen, etteivät jää puristuksiin tai taitoksille.

Tarkista myös, että letkujen kiinnittimet on paikoillaan.
(mulla oli sen isoimman letkun panta valmiiksi irti kun itse ekan kerran tankin irrotin, onneksi letkut melko tiiviitä..)

Huom !
Ennen kun aloitat, niin katso pyörän oikealla puolella alhaalla olevien pikkuletkujen paikat.

Niissä on pienet valkoiset merkit, jotka osoittaa miten pitkällä alhaalla niiden pitää olla.

Eli kun tankkia taas paikoilleen laitat, niin tarkistat ja tarvittaessa hiukan ohjailet paikoilleen.

Tekemällä oppii, eli ei ole vaikea homma, kunhan varaat vain sopivasti aikaa ja hermoja mukaan.

062802moto_prv.gif

Back