• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZ6-N vai z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonzeee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää  
cool.gif
Kawassa on muuten öljynvaihto väli ainakin vanhemmissa 12tkm ja 6tkm huolto on lähinnä tarkistelua joka ei sisällä edes öljynvaihtoa.

Itse kyllä en harkitsisi hetkeäkään mitään 600cc, jos tarkoituksena on ottaa joku sinne takapenkille istumaan.
No tuotakin on jauhettu ja mielestäni höpö höpöä. Kusiaisella pärjää kaksipäällä(kin) ihan hyvin.

FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.

Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää
cool.gif
Kawassa on muuten öljynvaihto väli ainakin vanhemmissa 12tkm ja 6tkm huolto on lähinnä tarkistelua joka ei sisällä edes öljynvaihtoa.
Saattaapi olla totta, mutta mulla ollut z750 -06 piti käyttää ainakin "maksullisessa" tarkastuksessa 6 tonnin välein. Yamahassa riitti se 10 tuhatta. Sopivasti kesän ajokilometrit ja sai syksyllä ajaa suoraan huollosta talviteloille.

Nyt on Honda CB600F Hornet ja FZ6:sta se katettu malli eli S2 käyty hieman testaa. Tulos on että Yamahasta en tykännyt kun oli jotenkin vaisu. Honda muuten puolin hyvä paitsi, että vaihteet oli vähän jännän oloset, mutta ei kuitenkaan huonot.

Vielä pitäs päästä z750 testaamaan
blush.gif

Noista kahdesta vaihtoehdosta ilman muuta zeta - ei tarvii vaihtaa huomenna, ylihuomenna, viikon, kuukauden eikä ehkä seuraavalla tai sitä seuraavalla ajokaudella - vai miten se meni
biggrin.gif
. No mutta tosissaan Z on noista paljon erittäin bueno ja 'hauskuuskerroin' parempi - ja tiedän mistä puhun
tounge.gif

Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
So what?

Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
Jos niitä rundeja haluaa käyttää niin nimenomaan silloin ostetaan isompi mopo. Jos pienempi teho riittää niin silloin ei yleense hirveänä kaahata.

Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
So what?

Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
Tarkoitin, että kawassa on enemmän potkua lähes koko kierrosalueella. Huippukierroksilla tehot on lähimmillään, johtuen todennäköisesti siitä, että jammu kiertää enemmän. Itsellä ainakin tulee suhteessa vähän ajeltua kierrokset yli kymppitonnissa.

Mitä tulee rivineloseen, niin voin omalla mopollani kiihdyttää kutosella puhtaasti 40 - 250 km/h. Ei taida monella V2:lla onnistua?

Joku muu saa kaivaa käppyröitä lauantai-illan piristykseksi.  
buttrock.gif

Hmm... miettimään pistää nämä kommentit. Osaako joku asiantunteva sanoa minkäslaiset on erot Hornetin ja z750 välillä?

So what?

Jos niitä rundeja haluaa käyttää niin nimenomaan silloin ostetaan isompi mopo. Jos pienempi teho riittää niin silloin ei yleense hirveänä kaahata.
Hmm, ymmärsinkö jotain nyt pienessä sievässä väärin, mutta jos niitä rundeja halutaan OIKEASTI käyttää, niin itse ostaisin juurikin pienemmän ja kiertävän mopon. Kun näitä isompia ajelee, niin mukava vetää välillä väännöillä menemään. Jos esim. omaani kierrätän kunnolla, ensimmäiset 3 vaihdetta läpi, niin huhheijjaa kun onkin vauhtia kertynyt jo ihan jees ja rundeja ei silti ole kuin 2/3 osaa nykykusiaisten kierroista..

Noh, nyt ei ollut vissiin äärikyykyistä puhe, ja muutenkin tuntuu että ymmärsin jotain väärin
biggrin.gif

- P

En ottaisi kumpaakaan, molemmat jää suht nopeasti pieneksi. Mutta Yammussa etuina kestävyys ja pidemmät huoltovälit. Kolmella kaverilla on Z750 ja jokaisessa on ollut enemmän ja vähemmän vikaa, itselläni ei mitään. Osta tonninen.

En ottaisi kumpaakaan, molemmat jää suht nopeasti pieneksi. Mutta Yammussa etuina kestävyys ja pidemmät huoltovälit. Kolmella kaverilla on Z750 ja jokaisessa on ollut enemmän ja vähemmän vikaa, itselläni ei mitään. Osta tonninen.
Kerrotko lisää ongelmista, niin opitaan samalla? Mä oon pitänyt vissiin tyhmyyttäni tuota z750/z1000 - konstruktiota aika kestävänä ja kohtuu mataviritteinen muutenkin = pitäs kestää edes jotain?

- P

Kerrotko lisää ongelmista, niin opitaan samalla? Mä oon pitänyt vissiin tyhmyyttäni tuota z750/z1000 - konstruktiota aika kestävänä ja kohtuu mataviritteinen muutenkin = pitäs kestää edes jotain?

- P
Lähinnä osia tippunut/hajonnut kuten peilejä, vilkkuja yms. pien tavaroita, mutta yhdestä meni kytkinlevyt myös.

Lähinnä osia tippunut/hajonnut kuten peilejä, vilkkuja yms. pien tavaroita, mutta yhdestä meni kytkinlevyt myös.
Siis vilkut ja peilit putoilee z-kawoista? Jotenkin aika vaikea uskoa, itse en ole ainakaan koskaan kuullut että mistään moposta olisi esim. vilkut putoilleet... Jos ne pysyy harleyn tärinöissä niin luulisi pysyvän käytännössä tärinättömissä rivinelkussakin
biggrin.gif

Ja mitä pien tavaroita niistä on hajonnut?

Vai oliko kyseessä kenties jotain omia rakennelmia?

Siis vilkut ja peilit putoilee z-kawoista? Jotenkin aika vaikea uskoa, itse en ole ainakaan koskaan kuullut että mistään moposta olisi esim. vilkut putoilleet... Jos ne pysyy harleyn tärinöissä niin luulisi pysyvän käytännössä tärinättömissä rivinelkussakin  
biggrin.gif

Ainakin vakiopeilit hajosi kaverin '04 Zetasta. Meni vain kerran tiellä varresta katki naks vain. Ja takavilkkuja on kummasti hajonnut. Yhdestä tippunut lasi, ja kaksi muuta kuollut muuten vain. Vakiovilkkuja siis, ei tarvike. Ja sitten Zetan omat kaatumatapit eivät pysyneet kiinni toisella puolella, vaan ruuvi löystyi kokoajan, samoin sellainen pieni sivukate mitä Zetaan saa tipahti Helsingin reissulla.

biggrin.gif

Ainakin vakiopeilit hajosi kaverin '04 Zetasta. Meni vain kerran tiellä varresta katki naks vain. Ja takavilkkuja on kummasti hajonnut. Yhdestä tippunut lasi, ja kaksi muuta kuollut muuten vain. Vakiovilkkuja siis, ei tarvike. Ja sitten Zetan omat kaatumatapit eivät pysyneet kiinni toisella puolella, vaan ruuvi löystyi kokoajan, samoin sellainen pieni sivukate mitä Zetaan saa tipahti Helsingin reissulla.
No kylläpäs on kawoissa ollut sitte kovasti vikaa...
biggrin.gif
. Ei näillä zetoilla varmaan sitten tee yhtään itään, kun vilkut ja peilit tippuilee tai hajoilee. Itsellä takana vajaa 6tkm eikä ainuttakaan vikaa ole ollut mopottimessa, ei ole edes tippunut peilit tai vilkun lasit ja kytkinkin vielä toimii.  
033102bebe_1_prv.gif
Voin kyllä suositella zetaa, mukavan väännökäs kone eikä tarvitse huudattaa kuten 600 cc -kamppeita
buttrock.gif

Mä jo tuolla aiemmin kerrroin kaverin mielipiteet Hornet vs. Z750, sen mielestä Hornet oli mukavampi ja ketterämpi.
Huomasin kyllä
blush.gif
ja kalastelin vaan lisää kommenteja. Näiden perusteella pitää kyllä vielä koeajaa z750, vaikka sitä aika paljon kehutaankin, koska Honda ei todellakaan ollu pahan olonen.

Itsellä takana vajaa 6tkm eikä ainuttakaan vikaa ole ollut mopottimessa, ei ole edes tippunut peilit tai vilkun lasit ja kytkinkin vielä toimii.
Itse olen aina pitänyt Z750 laadukkaana pelinä, ja tämä todistus vahvistaa mielipiteeni.
ghostface.gif

Ja jos aikuisten oikeasti puhutaan, niin Z750 on varmasti tosi hyvä ja laadukas prätkä sarjassaan, mutta jos sen ostaa sillä idealla, että se on nopeampi kuin FZ6-(S), niin pettyy pahasti...

Mitä vikaa on ostaa prätkä ulkonäön perusteella? Fiilishommaahan tämä on, ja jos Kawa on silmälle suotuisa, niin eikö se ole siinä?
eek.gif

Back