• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZ6-N vai z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonzeee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Oulu
Eli osaako kukaan sanoa kommentteja siitä kumpi pyörä sopisi paremmin tarkoituksiini.

Tarkoituksenihan ovat ostaa pyörä jolla voi:
- ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
- sekä kuitenkin myös taajamassa mukavasti
- pyörässä pitäisi kuitenkin olla hieman ärhäkkyyttä(en pidä "laiskoista" pyöristä")
- ulkonäkö on aina tietenkin plussaa
- myös kyydittämismahdollisuus on plussaa

Ulkonäön puolesta jo valmiiksi kallistun Kawasakin puolelle, kyydittämisen puolesta Yamahan. Muuten en ole saanut vielä selvää eroa tehtyä pyörien välille.

Avusta olisin kiitollinen : )

Eli osaako kukaan sanoa kommentteja siitä kumpi pyörä sopisi paremmin tarkoituksiini.

Tarkoituksenihan ovat ostaa pyörä jolla voi:
- ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
- sekä kuitenkin myös taajamassa mukavasti
- pyörässä pitäisi kuitenkin olla hieman ärhäkkyyttä(en pidä "laiskoista" pyöristä")
- ulkonäkö on aina tietenkin plussaa
- myös kyydittämismahdollisuus on plussaa

Ulkonäön puolesta jo valmiiksi kallistun Kawasakin puolelle, kyydittämisen puolesta Yamahan. Muuten en ole saanut vielä selvää eroa tehtyä pyörien välille.

Avusta olisin kiitollinen : )
Ehdoton +1 kwaakulle. Pitempikin reissu onnistuu ongelmitta (vanhalla zetallani painettiin 2,5 vk. eurooppaa ympäri). Ulkonäkö on selkiö, myös räyhäkkyys ja teho, väännöstä puhumattakaan.
Sen mitä vaimoa joskus kuskasin, sujui myös varsin ongelmitta seiskapätkä zetalla.
Nythän noita Zetoja saa vielä toooosi halvalla käytettynä.

En tiedä oletko jo käynyt koeajamassa, mutta omien lyhyiden kokeilujen (puolen tunnin lenkki molemmilla) perusteella ottaisin Fasun. Z750:n moottori ei oikein miellyttänyt, juurikin laiskan oloinen, ja pyörä oli paljon raskaampi käsitellä. Olikohan niin että tän vuoden zeta oli saanut lisää painoa mutta ei vastaavasti tehoa.

Ja jos nyt samassa luokassa pysytään, niin kumpaakin ehdokasta enemmän miellyttivät Hornet, Monster 696 ja Street Triple, mutta sitähän et kysynyt
wink.gif

kawasaki ehdottomasti, se yammu on kyllä niin booring näköinen ja se runko on aivan järkyttävän ruma.

Mä ajoin fz6-s:llä kortin mutta ennen kun olin saanut korttia tilasin Z750:n ulkonäön ja teknisten tietojen perusteella. Harkinnassa mulla oli vm. 07-08 Hornet 600, Street Triple, FZ6-N ja GSR600.
Zetassa on enemmän vääntöä koko kierrosalueella joten ei ihan heti tarvitse ainakaan isompaan vaihtaa.
Fasussa on kyllä parempi penkki (eli myös rumempi) mutta zeta tuntuu mielestäni kevyemmältä koska siinä on painopiste matalammalla.
Zetassa on paremmat äänet vakioputkella ja ulkonäkö on muutenkin "räyhkkäämpi".

Käy koeajolla niin se selviää!

Hmm... itseä kawasaki houkuttelee kun siitä en paljo pahaa ole kuullut puhuttavan(paitsi kaikkihan eivät ulkonäöstä voi tykätä tietenkään).

Olisiko kellään tuosta Hondan CB600F Hornetista kokemuksia, että millanen pyörä mahtaa olla kyseessä, sekä verrattuna FZ6 ja z750 että ihan ilman vertausta.

Hmm... itseä kawasaki houkuttelee kun siitä en paljo pahaa ole kuullut puhuttavan(paitsi kaikkihan eivät ulkonäöstä voi tykätä tietenkään).

Olisiko kellään tuosta Hondan CB600F Hornetista kokemuksia, että millanen pyörä mahtaa olla kyseessä, sekä verrattuna FZ6 ja z750 että ihan ilman vertausta.
Mulla on 07 600 hornetti ja oikein tyytyväinen olen siihen ollut. Kaveri just kokeili sitä ja pari viikkoa ennen sama kaveri kokeili z750:stä, hornet keräsi pisteet häneltä
smile_org.gif
Kuulemma kawassa on painopiste ylempänä ja et hondassa istutaan mukavammin ja honda olis jollain tapaa myös ketterämpi, kawas keula jotenkin liian kevyt tai jotain. Ite en voi tuohon vertailuun sanoa mitään, ku en ole z750 kokeillut, z1000:sta kylläkin. z1000:ssa tein tuon saman huomion, keula tuntuu jotenkin kevyeltä, siis ihan ohjatessa tuo, johtuu ehkäpä juuri tuosta ylemmästä painopisteestä tuokin.

Hornet on kyllä melko monipuolinen mopotin mun mielestä, pidempikin matka onnistuu, myös hiekalla ajot kokeiltu, radalla toimii myös ja tietenkin kaupungissa on kätevä.

Itsellä pituutta 178 ja paino on vaihdellut 92 laskien nykyiseen 82 kiloon ja tuollakaan ei ole ollut mielestäni kovin suurta merkitystä ajoon, ainakaan negatiivistä
biggrin.gif

Kaveri joka tyyppäs hornetin ja z750:n on varmaan jotain 185 pitkä.

No viikonloppuna melko varmasti Hornettia vähän testaamaan, saa nähä millanen on mieli sitten. Toivottavasti pääsis jossain sitä Kawasakiakin koeajamaan.

No viikonloppuna melko varmasti Hornettia vähän testaamaan, saa nähä millanen on mieli sitten. Toivottavasti pääsis jossain sitä Kawasakiakin koeajamaan.
Kannattaa kokeilla myös Suzuki GSR 600 - ite olen kovasti tykännyt.

Ja sehän voitti tuon kovasti arvostetun TM:n 600:sten naku-testin, jossa Hornet jäi kakkoseksi  
tounge.gif

Kannattaa myös tosiaan miettiä monsteria.
smile_org.gif
Ainakin oma sydän oli heti myyty sille.
inlove.gif

Itse kyllä en harkitsisi hetkeäkään mitään 600cc, jos tarkoituksena on ottaa joku sinne takapenkille istumaan.
Muutenkin tuollainen 600cc jää turhan pieneksi siinä vaiheessa. Mutta kyllä se yksin ajelussa varmasti menee.
Fz-6n olen muutaman kilometrin ajanut ja on se vähän niin ja näin. Aikalailla saa kierrättää, että vekotin herää henkiin ja ennemmin tai myöhemmin siihen kierrättämiseen kyllästyy.  
smile_org.gif

Mutta z750 ulkonäkö on huomattavasti maukkaamman näköinen kuin fz-6:n. Toi yamaha on vähän sellainen tasapaksu koko matkalta, ei vaan sytytä omaa silmää.

FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
Mutta siltä ne ei tunnu ajossa kiitos kawasakin isomman koneen. Voi ollakkin että jos vedätetään punarajalla kulku saattaa olla sama vaikka kawa siinäkin tehokkaammalta tuntuumutta alakierroksilla ovat ihan eri maailmasta.

EDIT: Ja minullahan ei ole omaa lehmää ojassa vaan on ihan kokemuksesta todettu kun on perä jälkeen molemmilla ajettu.

Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää
cool.gif

Back