• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Futura talvi modit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Talvella on aikaa tallissa puuhastella. Niinpä kauan mietitty lataus puolen modi tuli tehtyä. Tunnetusti alkuperäinen jännitteen muunnin on Futurassa heikkoa tekoa. Tyhjäkäynnillä lataus jää 13.5 v paikkeille ja 4000 rpm kohdalla lataus tippuu alle 13 v. Se ei riitä lataamaan akkua ajossa. Hyvän demon saa kun valot päällä kaasuttelee ajovalon kirkkaus himmenee.
Tilasin Jenkeistä John Borellalta uuden jännitteen muuntimen. Samalla korvasin ruskean liittimen, joka tuppaa kärähtäämään.
Uudella muuntimella lataus on tasainen 14.5 v kaikilla kierroksilla, joten sähköä pitäisi riittää kaikissa tilanteissa. Samalla vaihtoon meni 3 v palvellut akku ja tilalle Yuasan orggis.
Pitäisi taas kilometrit maistua huoletta. Suosittelen modia muillekin.

terve
laitatko tarkempaa tietoa että mistä noita muuntimia saa.
on nimittäin parikertaa ruvennu vituttamaan kun pyörä ei lähe käyntiin kun akku ei lataudu kunnolla. lisäksi akun kestoon vaikuttaisi melko positiivisesti mikäli saisi tuon latausasian kuntoon!

Moro. Jännitteen muuntajan saa jenkeistä kaverilta nimeltä John Borella e-mail: borella_ent@hotmail.com. Kaveri vastaa yleensä nopeasti ja antaa lisätietoa kuinka maksu hoituu. Mä käytin paypal maksua ja toimi ok. Tavara tule parissa viikossa ja nyt eka tankillinen ajeltu ja olen seurannut latausta joka pysynyt yli 14v koko ajan kaikilla kierroksilla. P.s. 15 piikkinen eturatas on myös hyvä modi kun ketjujen ja rattaiden vaihto tulee ajankohtaiseksi.
smile_org.gif

jeps.
pistin äijälle postia ja nyt venttailen vesi kielellä tuloksia.
mistä muuten tilasit tuon 15 piikkisen ja pitikö nopeusmittaria rassata sen jäliltä?

no sehän riippuu siitä että mitataanko nopeutta vaihdelaatikosta vai pyörien nopeudesta.

muistaakseni olen nähnyt joillain merkeillä ns. speed healeria, jota minun ymmärtääkseni käytetään kompensoimaan välityssuhteen muuttumista nopeusmittarin singnaaliin.

toisaalta en muista että mistä tuo futura mittaa nopeutensa...

Back