• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Futura , ostaakko vaiko ollakko ostamatta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bing
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bing

Enimmäkseen vaaraton
Tarkoituksena olisi talven aikana päivittää pyörä ja samalla loikata pikkasen sivummalle valtavirrasta. Jokseenkin pitkähkön selailun ja vertailun lopputulema vielä on pikkasen hakusessa, mutta yhtenä vaihtoehtona on pyörinyt juurikin tuo Futura.  

Ainoa asia joka pikasen hiertää vastaan, on koko..siis pyörän, ei minun. Kunnioitettava 170 pitkä varsi kun on mitä on ja Futuran istuinkorkeus kuitenkin on kohtuulliset 82 senttiä. Nykyistä mopoa (gsx-f) pystyy vielä liikuttelemaan helposti ja molemmat jalat yltää maahan samaan aikaan.

Itse asiaan, minkälainen operaatio tuon madaltaminen olisi? Meneekö tasan samalla konseptilla "modattu koiranluu taakse ja etusta lasketaan samassa suhteessa"?

....vai, tarvitaankos jotain muuta?

Kyllä noita sinun kokoiset muutkin pyörittelee näppärästi (varpaisillaan). Pyörä on kyllä korkeuden lisäksi vielä leveäkin. Itsellä vartta 182 ja vinolla alustalla sora tossun alla tekee hieman huteran olon.
Corbinin penkki Futuraan vaikuttaisi hieman erilaiselta muotoilultaan kuin alkuperäinen ja tuossa saattaisi hieman istuinkorkeus pikkuisen pudota. Tosin minkäänlaista kokemusta ei tuosta itsellä ole.
*Corbinin penkki Futuraan*

Itse itselleni vastaten...

Näyttää olevan jopa valmiita kittejä tuohon, löytyi ainakin tuolta, Bikefarm MV

...ja mietintä jatkuu  
thumbs-up.gif

Mites tuo menee kun tuolla kertovat hyviä puolia prän NOSTO-kiteistä. Tuolla madallussarjalla siis:
+ worse handling
+ worse feedback from rear suspension
+ less grip on the rear wheel
+ less weight on the front wheel
+ more kickback
+ dummy look due to the lowered tail
etc...
kuulostaa pahalta(?)
crazy.gif

Mjooo, mikään ei ole täydellistä
wink.gif

....varsinkaan firma jonka postiosoite on @aol.com
confused_orig.gif

Nooo, mutta tuo kertoi oikeastaan olennaisen, siis sen miten takapäätä lasketaan. Loppuhan on hieman laskeskelua ja kyseisen palikanhan voi teettää melkeinpä missä tahansa metallipajassa. Kovasti nuo ovat ainakin Suzukeja laskeneet juurikin samalla menetelmällä.

Vaihda vasta koeajettuasi.

Osaako tähän muuta neuvoa antaa? Itse en edes harkitsisi Futuraa vakavasti, mutta tämä on nyt tätä, jokaisella on omat kriteerinsä

En ole pappi joka siunaa, en tuomari joka tuomitsee, en edes kätilö, joka auttaa maailmaan. Ei minua tarvitse uskoa, eikä sen puolesta muitakaan. Omia rahojasi polttelet.

Back