• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

fjr:n akku sippas ,köyhää kyrsii.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TKA59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niinpähän vaan oli akku kypsynyt talven aikana,vaikka latailin välillä.No kestihän tuo 6 vuotta.
Tuntuu olevan sika-kallis tuo yasa tai gs.
Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.
Oliskohan tuo exide toimiva vaihtoehto,kun niiden listoilla näkyy sopiva löytyvän.
Kirjotelkaapa mielipiteitä ja vaihtoehtoja.

Mistään mitään tiedä mutta bilteman geeliakkuja ovat kehuneet, ukkolla toiminut kiitettävästi jo 3 vai 4 kautta. Itselläni kesti n.1,5 kautta, pelästyi vissiin mun hurjia kierrosaikoja rata-ajossa kesken kierroksen
smile_org.gif

Mistään mitään tiedä mutta bilteman geeliakkuja ovat kehuneet, ukkolla toiminut kiitettävästi jo 3 vai 4 kautta. Itselläni kesti n.1,5 kautta, pelästyi vissiin mun hurjia kierrosaikoja rata-ajossa kesken kierroksen
smile_org.gif
Itselläkin alkaa ilmeisesti olla tarve uuteen akkuun ja kiinnostaa kovasti mistä löytyisi edukkaasti, vai onko niin ettei köyhällä ole varaa halpaan?
biggrin.gif

Tuo FJR:n Yuasa akku on vain sen verran ilmeisesti erikoisen kokoinen, jotten ainakaa Bilteman webbisivujen kautta löytänyt vastaavaa heidän valikoimistaan. Yuasan koko on k*l*s 144*149*69mm

smile_org.gif
Kehutaan sitten. Itselläni ollut muutamassa pyörässä bilteman geeliakkuja ,sekä v-2 että rivinelkussa ja hyvin toimineet, jopa tyhjäksi asti veivattu on ottanut hyvin virtaa vastaan ja toiminut täysin moitteetta senkin jälkeen, hintaa sillä on joku 40 e.

noo en tiedä onkohan yuasan akulla ja bilteman akulla kuitenkaan niin suurta hintaeroa että kannattaisi bilteman akku ostaa? onhan tuo yuasa kuitenkin laadukas
nixweiss.gif

Haloo

Ei tarvitse aloittaa vääntöä. Siis niinkuin ketjun aloittaja totesi tarvitaan akkua FJR:ään. Se nyt on sama mistä liikkeestä, minkä tyyppinen, kunhan laatu ja taloudellisuus kohdallaan ja mikä tärkeintä, että se sopii fyysisesti FJR:ään!
bowdown.gif

Niinpähän vaan oli akku kypsynyt talven aikana,vaikka latailin välillä.No kestihän tuo 6 vuotta.
Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.
Itse en varsinaisesti laskisi sitä ´murheeksi´, jos mp-akku on kestänyt 6 vuotta.

Voihan sitä jonkun "ku halavalla sain" koittaa jostain löytää, mutta veikkaanpa, että eivät kestä kuutta vuotta.

Online Allright tarjoaa FJR:n BS-BATTERY BT14B-BS:ä hinta 79€, tosin ei mitään kokemusta itsellä.

Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.[/quote]
-----------------------------------------------------------
Itse en varsinaisesti laskisi sitä ´murheeksi´, jos mp-akku on kestänyt 6 vuotta.

Voihan sitä jonkun "ku halavalla sain" koittaa jostain löytää, mutta veikkaanpa, että eivät kestä kuutta vuotta.[/quote]
---------------------------------------------------------

Täytyy myöntää,että noinhan se on.Oon jo sen ikänen äijä,että kun on nuukaksi oppinut,niin nuukana kuolee.

Muuten, tilasin exiden akun (60eur).Löytyi fjrään suoraan exiden luettelosta.Tulee ensi viikolla,saas nähdä kuinka äijän käy.

Niitä Bilteman geeliakkuja kun ostatte niin ei kannata ostaa viime syksyn jämiä. Jos akku on talven seissyt hyllyssä ja tyhjentynyt, ei tule enää kunnon kalua. Sen huomaa siitä että lataantuu nopeasti mutta myöskin tyhjenee pikaisesti.
Yhdern sellaisen olen joutunut ko. putiikissa vaihtamaan. Muutoin Bilteman akuista onkin sitten vain positiivisia kokemuksia. Isommat autoakut ei ole Motonetissa kuin muutaman euron kalliimpia, siellä myövät mm. puolalaista laatua ;-) Jos moottori vaatii potkua starttiin (siis starttimoottorilta) niin kuin vaikka Harrikat niin sitten on syytä katsoa Yuasan ja vastaavien puoleen. Nimittäin noissa halpisakuissa on suurempi sisäinen vastus eli virranantokyky voi loppua kesken, varsinkin kylmillä ilmoilla.

Pidätkö noita sähkövempeleitä päällä, kun pyörä on parkissa vai miten akun amppeeritunnit tuohon vaikuttaa ?

Eikös akut ole varastossa hapottamattomina eli jos ostat bilteman/motonetin/allrightin/tai kenen tahansa postimyyntiakun, niin akkuun pitää lisätä ne hapot. Sen jälkeen hetki latausta eli tuo herätelataus ja sitten paikalleen.

Itse ostan akut paikallisesta liikkeestä valmiiksi hapotettuina, ne kun eivät paljoa maksa. Ottaa mallin mukaan ja saat juuri sellaisen akun kuin pyörään menee. Itse suosin noita geeliakkuja, niihin ei tarvitse lisätä nesteitä sen jälkeen kun geeli on lisätty akkuliikkeen myyjän toimesta.

buttrock.gif

No eiköhän tuo 6 vuotta ole jo mopon akuksi ikänsä puolesta ollut aikas lailla jo tiensä päässä? Että kannataakohan tuosta kovin olla ihmeissään ja pettynyt?
Itse olen päässyt mopon akuilla hätäseen puoleen, 3 vuotta.

FJR vm. 2006, alkuperäinen akku uusittiin Yuasaan keväällä 2009, kesti siis kolme kesää. Nyt tämä Yuasa on kuulemma sökö, eikä ota virtaa, kesti siis kaksi kesää, takuu kuulemma puoli vuotta! Pyörässä ei ole mitään hälyjä tms. Kahvanlämppärit olleet yhden kauden, eikä ne ole päällä muuta kuin pyörän käydessä. Akku ei ole kertaakaan päässyt tyhjäksi. Pyörä ollut kaikki talvet KX-Yamaha -centerin talvisäityksessä. Aiemmin ilmoitettiin ,että akku ladataan kahdesti talven aikana, eilen ilmoitetiin , että akku ladataan kolmesti talven aikana. Itsestäni tuntuu siltä, että akkua ei ladata lainkaan talven aikana !!!

Back