• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FJR -06 kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El Tigre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kellään jo kokemuksia kyseisestä laitteesta? Kovin ihmeellisiä uudistuksiahan tuohon ei tullut - mutta itseni kannalta nuo voisivat kuitenkin olla aika merkitäviä. Enkä nyt tarkoita mittaristoa. Eli tuo satulan ja stongan säädettävyys kiinnostavat, aika pitkä kun olen. No, ei se fjr erityisen ahtaalta ennenkään tuntunut, matalalta vaan. Kiinnostaisi tietää onko tilanne oleellisesti muuttunut noiden säätömahdollisuuksien myötä?

Köpi, sullahan pitäisi olla tuliterä peli alla - onko ollut pettymys, vai missä raportit viipyvät? Vuosi sitten et meinannut housuissasi pysyä uuden Sprintin kanssa...

Mä vasta kerään kokemuksia, otan iisisti kun oli niin pitkä tauko ja pelkäämääni hiekkaakin on teillä vielä...vasta 350km takana (köröttelyä)
062802moto_prv.gif

Kilsoja takana -06:lla 1500.Erittäin tyytyväinen olen ollut.Entinen pyörä oli FJR -03 ABS. Parannusta edelliseen tullut monella osa-alueella, tässä omia huomioita:

- tukevampi ajaa kiitos pidemmän akselivälin
- laatuvaikutelma
- todella hyvä uusi ruisku ( ei nyi milään kierroksilla)
- katteiden parempi suojaavuus tuulelta
- pleksi suojaa paremmin ja on isommalla säätöalueella
- todella paljon parempi satula
- enemmän säilytystilaa satulan alla
- paremmat jarrut kuin edellisessä, tuo linkitys on mielestäni hyvä juttu

Olen ollut sijoitukseen tosi tyytyväinen, monia pieniä yksityiskohtia muuttamalla pyörästä on saatu entistä parempi.

Hyväksi täytyy kehua verrattuna edelliseen mitä ajoin. En omista vielä, mutta nyt voi olla jo lähempänä kuin -04 mallia mistä edellinen kokemus. Satula oli todella parempi, muistaakseni vanhassa ei ollut korkeudensäätöä, nyt on.
Ruisku toimi paremmin, vanhassa mielestäni varsinkin hidas ajo oli sellaista tökkimistä sen kaasun kanssa. Plexi tuntui paremmalta ja ilmaahan virtaa nyt sieltä välistäkin. Penkin alle tulee myös ilmavirtaa jäähdyttämään satulaa.
Tällaiselle 183cm pitkälle kuskille tuo satulan korkeampi kohta sopi varsin hyvin, tuli aika rento ajoasento.

Eka tonni mittariin, joten sanotaan nyt pari sanaa:

Yhtäkkiä katottuna pyörä näyttää samalta kuin ennenkin, vaikka siinä on uutta mm.
-uudet katteet ja keula
-uusi pleksi
-pahin (aiemman mallin) moite "polttava kuumuus" jaloille poistettu
-säädettävä stonga ja satula
-uusi mittaristo sis. mm. vaihdenäytön
-uudet takavalot
-pidempi akseliväli (takahaarukka)
-pidempi välitys (ainakin vitosvaihteen, 3.000 rpm n. 95 km/h) jne

Muotoilusta sen verran, että sikäli onnistunut kun laukut ei näytä väkisin kyhätyiltä, eikä toisaalta ilman laukkuja näytä, että jotain olennaista puuttuisi...kaiken kaikkiaan näyttää "tarkoituksen mukaiselta"...

Kiitos Yamanamin tehtaalle myös siitä, että heti uuteen malliin saatavana aika kattavasti tehtaan lisävarusteita, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa edelliseen malliin verrattuna miljardi koljardia paremman näköiset ylimääräiset katepalat "kenkien suojaksi"...
*näkyy tässä*

Ainoa itseäni lievästi harmittava moka tuli tehtyä, kun en pyytänyt hopeisia sivulaukkuja, vaan tuli vakio siniset...
*kuva laukuin varustettuna*

Ajossa, raskaasta ulkonäöstä huolimatta tuntuu heti liikkeelle lähdettyä ketterämmältä kuin luulisi, hidas ajo todella helppoa. Paikallaan liikuteltaessa rek.otteessa mainittu 291kg tuntuu, etenkin parkkiin tulee laitettua siten, ettei tarvisi "peruuttaa".

Suoralla etenee kuin juna, muttei vierasta syheröisempääkään (esim. Bodom-lenkkiä).

Kruisailunopeuskaan ei tunnu kiusanteolta, päinvastoin. Ilmeisesti nyky-ruisku toimii...

Säädettävä pleksi toimii mulle (177cm) erinomaisesti, "alhaalla" antaa ilmavirtaa ja "pystyssä" voi ajella vaikkapa visiiri auki, ilman että vesi vuotaa silmistä.

Voimaa tuntuu olevan hulppeasti alhaalla ja keskialueella, eikä kierrosten antaminen heikennä mielikuvaa yhtään...ei nyt tietty mikään tajuntaa vievä, mutta erittäinkin ripeä silti...keskikulutus ollut kohtuullinen 5,3 l/100km.

Ajoasento todella rento, sekä loistavat takamatkustajan tilat.

Jarruista sen verran, että linkattujen ABS:ien toiminta äkkitilanteessa tuli kokeiltua käytännössä, hyväksi havaittiin.

Kaiken kaikkiaan, vaikuttaa moni-ilmeiseltä mopolta, sillä hurauttaa yhtä näppärästi yksin mutkapätkä kahville, taikka kaksi päällä Alpeille.

Allekirjoituksessani näkyy kuva mun "skootteristani".

Ainoa itseäni lievästi harmittava moka tuli tehtyä, kun en pyytänyt hopeisia sivulaukkuja, vaan tuli vakio siniset...
Eipä tuo pahalta näytä sinisilläkään, vaan onko tosiaan kolestroliotteessa painoa 291? Onpas lihonut. Siis pyörä, et sinä.
tounge.gif

Ja kunniahan kuuluu tietysti mulle, mä se painostin ja pakotin sut Fjärrän ottamaan. Ei mitään vastaväitteitä ja kiitoksen sijasta satanen.
biggrin.gif

Omaani olen näperrellyt mm. stongan säädön ja kokeillut eri plexejä, eilen laitoin sen (plexin) taas uuteen asentoon, loivempi kulma ja vähän lähempänä kuskia. Pitää lähteä huomenna Normandiaan sitä testaamaan. Säädettävästä satulasta olen, ah, niin kade...
mad.gif

264 ilmoitettu kuivapaino, mutta otteessa seisoo ööh...sorry 292kg
Paino nousee iän myötä; '03 sentään oli "vain" märkäpainona 282 kg. Vastaava ABSiton oli 7 kg laihempi.
Ja kade olen minäkin, erityisesti säädettävästä penkistä ja linkatuista jarruista. Kaiken muun olenkin sitten ostanut/virittänyt lisävarusteina
confused_orig.gif
Elämä on...
Mutta hyviä kilometrejä
062802moto_prv.gif

Mielenkiintoisia lisäyksiä FJR:ään. Olisivat tehneet aikaisemmin niin olisivat ehkä saaneet tästä yhden ostajan lisää. Tuli ostettua Hondan Pani ja siinä oli juuri noita juttuja joita silloin ei Yammussa ollut (parempi tuulen suoja, säädettävä satula, linkatut jarrut jne.). Vielä kun Yammu oppisi tekemään venttiilikoneiston kestäväksi, siinä olisi erittäin hyvä pyörä.
062802moto_prv.gif

Back