Tervehdys arvon motoristit. Alkaa olee talvihuollon aika. Reilu 40.000tkm taulussa. Venttiilien välys "toleranssit" sekä etupään stefat ja öljyt meinaan vaihtaa, eli öjymäärä ja viskositeetti, oisko kellään antaa tietoo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites päin tuo välys sulla meni säätöön,eli menikö kireäksi vai ylätoleranssin yli.Mulla on samat hommat tekeillä omaan 04.malliin.Takooko venttiililautasen seetiinsä(välys pienenee),vai takooko vartta lyhyemmäksi(välys suurenee).Mulla nimittäin välykset pakopuolella 0,2-0,25mm ja imupuolella 0,17-0,25mm.Non niin venat tarkistettu ja säädetty, jos joku meinaa ryhtyä itse hommiin niin imu 0.15-0.22 ja pako 0.18-0.25. Yhden palan jouduin vaihtaa, ymmärrän että 40.000 huolto maksaa muutaman euron.
Lisäksi pitäis vielä toi takahaarukan laakerointi purkaa ja tsekata laakerit ja akselin suoruus,sekä rasvata.Linkut ja etuhaarukan laakerit rasvailin aiemmin syksyllä.
Totta,tuon linkkusysteemin moottorin alla olevaa laakeripulttia ei saa pois,ellei irroita keskiseisontatukea,joka sinänsä on yksinkertainen ja nopea homma,mutta yhtä seisontatuen pulttia ei saa pois(oikealta puolen),koska pakokäyrä tulee eteen.Mutta ei kannata tehdä,kuten itse tein purkaen käyrästön irti.Kannattaa katkaista pultin kanta jolloin pultin saa pois "reiän läpi vetämällä".Itse asensin tuon viheliäisen pultin takaisin kanta sisäpuolelle ja mutteri tuon pakokäyrän puolelle,jolloin sen saa pois niin ettei pakokäyrä ole tiellä.Lisäksi pitäis vielä toi takahaarukan laakerointi purkaa ja tsekata laakerit ja akselin suoruus,sekä rasvata.Linkut ja etuhaarukan laakerit rasvailin aiemmin syksyllä.
Muistaakseen toi linkun/takahaarukan koko purku ei onnistu jos pyörä keskiseisontatuella. Jotain pulttia ei saa kokonaan pois, keskiseisontatuki tiellä.
t:japa
Kiitti tiedoista.Eipä tässä sitten muuta,kun ajokelejä vartoileen.Taitaa useimmiten kireäksi mennä. Yhden ohuemman palan jouduin laittamaan. Etupään stefat vaihdettu ja ohjauslaakeri putsattu/.ravattu. Oulun Motormanista, oisko ollut 7egee kpl.
Oletko takahaarukan huoltohommat jo tehnyt, onko mitään erityistä otettava huomioon, olisi seuraavana vuorossa.Takahaarukan irrottamiseen tuosta ei ole haittaa,haarukan saa ymmärtääkseni irti pyörän ollessa keskituella.Täytyypä tutkailla asiaa,ihan satavarma en asiasta ole.
Noi linkit rasvasin,mutta en vielä tohon haarukkaan kajonnut,teen sen tässä alkuvuoden puolella,kun osuu lomia tohon helmikuun alkuun.Asennustyönä peruskauraa.Kannattaa huomioida kiristysmomentit,akselin suoruuden tarkastus,laakerien puhdistus ja tarkastus,rasvaus,yleinen asennushygienia.Tuolta MP-TALLI osiosta löytyy linkki korjaamokäsikirjan ilmaiseen imurointiin.Oletko takahaarukan huoltohommat jo tehnyt, onko mitään erityistä otettava huomioon, olisi seuraavana vuorossa.Takahaarukan irrottamiseen tuosta ei ole haittaa,haarukan saa ymmärtääkseni irti pyörän ollessa keskituella.Täytyypä tutkailla asiaa,ihan satavarma en asiasta ole.
Kiitokset. Taidan itse myös tyytyä iskarin linkkien rasvaukseen, katsoin ohjekirjaa, 50.000tkm takahaarukan rasvaus.Noi linkit rasvasin,mutta en vielä tohon haarukkaan kajonnut,teen sen tässä alkuvuoden puolella,kun osuu lomia tohon helmikuun alkuun.Asennustyönä peruskauraa.Kannattaa huomioida kiristysmomentit,akselin suoruuden tarkastus,laakerien puhdistus ja tarkastus,rasvaus,yleinen asennushygienia.Tuolta MP-TALLI osiosta löytyy linkki korjaamokäsikirjan ilmaiseen imurointiin.
Joo,noin se muuten onkin (50 tkm),eihän tässä sitten mitään hätää.Kiitti huomiosta.Kiitokset. Taidan itse myös tyytyä iskarin linkkien rasvaukseen, katsoin ohjekirjaa, 50.000tkm takahaarukan rasvaus.Noi linkit rasvasin,mutta en vielä tohon haarukkaan kajonnut,teen sen tässä alkuvuoden puolella,kun osuu lomia tohon helmikuun alkuun.Asennustyönä peruskauraa.Kannattaa huomioida kiristysmomentit,akselin suoruuden tarkastus,laakerien puhdistus ja tarkastus,rasvaus,yleinen asennushygienia.Tuolta MP-TALLI osiosta löytyy linkki korjaamokäsikirjan ilmaiseen imurointiin.