Kuten king_diamond asian ilmaisi
sanoi:
On muuten todella ärsyttävää. "Lane splitting", voi elämä. 99% moottoripyörällä ajavista ovat täysiä kusipäitä, jotka tekevät päättömiä ohituksia, vaikka itse ajaisit ylinopeuttakin. Mikä siinä on niin vaikeaa pysyä auton takana? Ja ennemmin sanoisin niin, että kyseisiä mulkkuja vituttaa, kun eivät saaneet viikkorahoillansa autoa, niin pitää sitten ainakin ohittaa kaikki autot, byhyy.
Itse asiassa homma on juuri toisinpäin. Moottoripyörien vakuutukset ovat vähintäänkin 100%-400% korkeammat kuin japanilaisilla kansanautoilla tai Saksasta tuoduilla "vähäkilometrisillä" bemareilla ajavien persaukisten amispellejen maksamat.
Käytännössä puhutaan 500-1500€ per / 6kk. Itse olen pari kertaa saanut kiksit näiden nollakuskien hakkaamisesta, lumettomaan aikaan ajan sellaista melko kevyen näköistä skootteria (työmatkat...) ja autoilijoiden käyttäytyminen on aivan perseestä, näin yleistäen. Pahimpia agreja olen yrittänyt kitkeä ohittamalla sen minut ohittaneen amisauton ja jäämällä tämän jälkeen ajamaan vasenta kaistaa huomattavalla alinopeudella. Seurauksensa tööttäilyä ja käsimerkkejä, vastavuorosesti näytän keskisormea takaisin ja viittaan tien reunaan siirtymistä...Pari kertaa homma on toiminut, vastassa on ollut vihainen amismies (+pari 14-16v pikkupillua) ja homma kulminoituu tilanteessa, jossa kirjaimellisesti pahoinpitelen tämän pysähtyneen autoilijan paskaksi. Tilanne itsessään on aina hauska ja vielä kun mukaan lisää tämän +10v vanhalla "autolla" ajavan kuskin reaktion siinä vaiheessa kun hän tajuaa, että skootterilla vittuillut vastapuoli onkin 188/110kg 90-luvulla nyrkkeilyn sm-mitalin (75kg) saanut puuhelmipoika
Siis se ilme ennen ensimmäistä nyrkiniskua on aina niin priceless, usko pois