• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ennen joulua tilasin puvun. Soittivat pari päivää tilauksesta että kyseistä pukua ei löydy, että kävisikö joku muu. No kotona katselin uuden värin ja soitin. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus että puku on lähtenyt. Kaikki meni just niinkuin piti, joten ei mitään pahaa sanottavaa hommasta.

Pitkä miinus FC-Moto.de:lle, uskomatonta touhua
033102ass_1_prv.gif

Tuli hankittua HJC:n kypärä peilivisiirillä joulukuun alkupuolella. Toimitus tuli kyllä ennen joulua, mutta AIVAN VÄÄRÄ kypärä ja väri mitä tilauksessani oli. No, palautin kypärän vaihtoa varten fc-moto.de:lle maksaen itse Suomen halvan (40,75 euroa)postimaksun saksanmaalle ja kun kyselin mailitse kuka maksaa palautuskulut, ei arvatenkaan vastausta tullut.

Tammikuun puolessa välissä tuli UPS:lla kotia peräti oikea kypärämalli ja väri sekä koko , mutta perskeleen visiirimekanismit uudessa kypärässä VIALLISET, visiiri ei auennut/edes sulkeutunut kunnolla
mad.gif

Maililla yrittänyt ottaa yhteyttä fc-moto.de:hen kypärän takuuasiasta/menettelystä, mutta sieltä ei vastata lainkaan yhteydenottopyyntöihin, ei maileihin tai soittoihin.
Laitoinpa sitten mailia suoraan valmistajalle HJC:lle tuon takuuasian hoitamiseksi.

Lopputuksena:  
EN SUOSITTELE todellakaan kellekään kauppapaikaksi tuota fc-moto.de "puulaakia".

Pitkä miinus FC-Moto.de:lle, uskomatonta touhua
033102ass_1_prv.gif

Tuli hankittua HJC:n kypärä peilivisiirillä joulukuun alkupuolella. Toimitus tuli kyllä ennen joulua, mutta AIVAN VÄÄRÄ kypärä ja väri mitä tilauksessani oli. No, palautin kypärän vaihtoa varten fc-moto.de:lle maksaen itse Suomen halvan (40,75 euroa)postimaksun saksanmaalle ja kun kyselin mailitse kuka maksaa palautuskulut, ei arvatenkaan vastausta tullut.

Tammikuun puolessa välissä tuli UPS:lla kotia peräti oikea kypärämalli ja väri sekä koko , mutta perskeleen visiirimekanismit uudessa kypärässä VIALLISET, visiiri ei auennut/edes sulkeutunut kunnolla
mad.gif

Maililla yrittänyt ottaa yhteyttä fc-moto.de:hen kypärän takuuasiasta/menettelystä, mutta sieltä ei vastata lainkaan yhteydenottopyyntöihin, ei maileihin tai soittoihin.
Laitoinpa sitten mailia suoraan valmistajalle HJC:lle tuon takuuasian hoitamiseksi.

Lopputuksena:  
EN SUOSITTELE todellakaan kellekään kauppapaikaksi tuota fc-moto.de "puulaakia".
Tuttua touhua tuo.... täysin
033102ass_1_prv.gif
koko virma.
baaa.gif

Itse tilasin Alpinen kaksiosaisen nahkapuvun ennen joulua, puku oli ovellani 4:ssä päivässä. Ajattelin että johon sujui hyvin, laatikon kun avasin niin puku oli oikean merkkinen ja kokoinen, mutta väri kuinkas ollakkaan, ihan jotain muuta mitä piti.

Lähetyksessä oli vielä mukana pakkalista, jossa ihan niinkuin tilattu, maininta sinisestä puvusta. Miten puvun pystyy lähettämään väärän värisenä? Ajattelevatko he, että kun Suomesta asti tilannut, niin ei se viitsi sitä takaisin lähettää
confused_orig.gif

Noh, takaisinhan se lähti ja vielä seuraavana arki päivänä, retourenscheinin kera (jossa kova vuodatus asiasta germaanien omalla kielellä).

Postimaksu oli jotain 55 eeroa, halvimmalla lähetyksella postin kautta. Onko joku saanut näitä postimaksuja takaisin, kun on tavaraa palauttanut..vähän epäilyttää?

Perjantaina laittoivat mailia, että palautus on tullut perille ja että lähettävät uuden puvun mahdollisimman pian, kuinkakohan pian?

Sinänsä oli hyvä, että väri oli väärä, koska puku oli hiukan pieni, joten menee samalla vaihdolla sekin pykälää isommaksi.

Maililla ovat vastailleet, jossei ihan kiitettävästi, niin hyvin kuitenkin. Saksaksi olen yrittänyt kommunikoida.

Katsotaan miten homma etenee ja koska laittavat uuden puvun matkaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, vai miten se meni..
Asia hoitui loppujen lopuksi ihan hyvin. Uusi puku oli minulla noin 1,5 viikon kuluttua palautuksesta. Väri oli tällä kertaa oikea ja pykälää isompi kokokin oli pakettiin eksynyt, kuten pyysinkin.

Noita postimaksuja en palautuksesta tule saamaan, vaikka asiasta mailikeskustelua on käytykin. Menin perhana soikoon laittamaan palautuslappuun ruksin 'väärä toimitus' ja 'tavaranvaihto' kohtaan. Nyt eivät maksa postimaksuja palautuksesta siitä syystä, että tavara on vaihdettu (koko isommaksi). Vaikka alunperin väri oli väärä ja olisin sen jokatapauksessa vaihtanut oikeaan väriin.

Kun kysyin että olisi reilua tulla vastaan ja maksaa edes 50/50 kuluista, niin vastasivat että eiväthän hekään laskuttaneet tuon toisen (oikean) puvun lähetyksestä toista postimaksua
smile_org.gif
eli ollaan sujut.

Muuten kommunikointi oli asiallista kokoajan ja vastasivat nopeasti (käytin saksaa asioidessa). Joten tarpeen tullen
voin vielä tulevaisuudessakin käyttää fc-motoa, pienin varauksin.

Tilasin viime maanantaina 26.1.2009 Arain Viper kypärän ja visiirin noin kello 17.30 illalla. Jo samana iltana ennen nukkumaanmenoa oli tullut kolme viestiä, joista ekassa kerrottiin tilauksen tulleen, toisessa käsiteltiin ja kolmannessa lähti ja laskutustiedot samaten.

UPS laittoi viestiä, että kypärä tulee 2.2.09 ja muutaman päivän päästä viestiä, että 5.9. Selityksenä oli jo tässä ketjussa aiemmin mainittu meininki, että käyttävät aliurakoitsijaa joten laskuttavat mua etukäteen. Noh, kuitenkin 2.2.09 (viikko tilauspäivästä) aamulla soitti kuriiri, että nyt olis pakettia. Ainoa pikkumiinus oli kuriirille maksaminen, kun summan piti olla sentilleen just se mikä mainittiin (ei vaihtorahoja). Maanantai aamun matikalla teetti vähän toimempiteitä.

Summasummarum, mun kohdalla ainakin toimi ihan jees, ei valittamista.

Itselle tilasin Nolan N103 secret kypärän.
kaikki meni mainiosti, viikossa kotiovella. Koetin kyllä viivyttää tilausta tilaamalla ensin vahingossa S-koon M-koon sijaan.
Soitin liikkeeseen ja korjasivat minun mokan.
Postikulut peräti 9.90€.

Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanomista Fc Motosta. Tammikuussa tilasin Berikin nahkatakin ja ajohanskat, ihan ajallaan ja ihan oikeat tuotteet tuli. Tänään sain jalkaani Berikin ajokengät, toimitukseen meni vain viikko. Maksun hoidin molemmilla kerroilla COD:illa. Hyvin pelittää homma niillä!
smile_org.gif

Ainoa on, että sähköpostin vastaamiseen menee siellä päässä ihan jonkunmoinen tovi ja vastauskin tulee semmoisella semi enklannilla, että pahaa teki..

Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanomista Fc Motosta. Tammikuussa tilasin Berikin nahkatakin ja ajohanskat, ihan ajallaan ja ihan oikeat tuotteet tuli. Tänään sain jalkaani Berikin ajokengät, toimitukseen meni vain viikko. Maksun hoidin molemmilla kerroilla COD:illa. Hyvin pelittää homma niillä!
smile_org.gif

Ainoa on, että sähköpostin vastaamiseen menee siellä päässä ihan jonkunmoinen tovi ja vastauskin tulee semmoisella semi enklannilla, että pahaa teki..
Juu, suupertin kypärä tuli kotiovelle ihan tilauksen mukaisesti - ei moitteita.

Taitaa tämän yrityksen kohdalla olla ihan tuurista kiinni miten käy.
Voi mennä aivan loistavasti tai sitten täysin perseelleen
tounge.gif

voi vitsi, aikamoista hajontaa puolesta ja vastaan...oisinpa tajunnut lukee täältä, ennen kun tilasin tuolta FC-Motosta. Itse oon ootellu kypärää nyt viikon. Laitoin tänään meiliäkin perään. Toivottavasti saapuu paketti ennen ajokautta ja sisältää sitä, mitä tuli tilattua..
omg.gif

voi vitsi, aikamoista hajontaa puolesta ja vastaan...oisinpa tajunnut lukee täältä, ennen kun tilasin tuolta FC-Motosta. Itse oon ootellu kypärää nyt viikon. Laitoin tänään meiliäkin perään. Toivottavasti saapuu paketti ennen ajokautta ja sisältää sitä, mitä tuli tilattua..  
omg.gif
Toivottavasti onnistuu kohdallasi.
Mahdollisuudet lienevät nykäsmäisesti fifty-sixty
tounge.gif

Tilasin 8.3 alpinestarin nahkapuvun. Saas nähdä milloin tulee ja kuinka väärän kokoinen ja/tai värinen on. Melkeen jänskätää.
tounge.gif

Kokemus fc-motosta...

Tilasin kyseisestä puljusta kahtena peräkkäisenä päivänä tavaraa. Takki ja ajohanskat tuli ihan ok, mutta jälkimmäinen kypärä tilaus rupesi kestämään. Tilaukset tehtiin maaliskuun alussa.

Laitoin kypärästä tiedustelua, että mikä kestää jne. menneellä viikolla kuitenkaan saamatta ikinä mitään vastausta. Noh, eilen paloi sitten hermot ja pikku "iltapäivä lonkeroissa" laitoin postia, että perukaa tilaus ja hyvittäkää luottokorttia, jos jo veloitettu. Meni puoli tuntia ja tuli vastaus, että homma peruttu. Eli tavallaan homma meni hyvin ja tavallaan ei...Jännää
cool.gif

nooh, katsotaa nyt miten Topgear superstore käsittelee kypärä homman. Ihan tässä jännittää
biggrin.gif

Tilasin KBC: vr2 gun:in varakypäräksi omasta mielestäni kohtuulliseen 91 £ hintaan sis. postikulut. Onko jollain kokemuksia??

Tänään tuli puku jonka tilasin kahdeksas päivä. 10 päivää se otti. Malli, koko ja väri on oikea, eli 2 -osainen alpinestarin octane.
smile_org.gif

Mutta! Tekstissä joka on fc-moton sivuilla sanottiin että "Perforated front panels for increased ventilation", jonka itse suomensin sitten että puku olisi tuuletus reijillä varustettu. Vaan eipäs olekaan. Miten te lähtisitte toimimaan? Uskon että pystyn elämään tuonkin puvun kanssa, mutta saisinkohan fc-moton tulemaan vastaan antaen alea esim. hanskojen hankinnassa? Kokemuksia?

Kyllähän ne voi tulla, mutta voi olla aika hankalaa. Jos tulevat vastaan niin siinä saattaa sitten kestää.

Tänään tuli puku jonka tilasin kahdeksas päivä. 10 päivää se otti. Malli, koko ja väri on oikea, eli 2 -osainen alpinestarin octane.
smile_org.gif

Mutta! Tekstissä joka on fc-moton sivuilla sanottiin että "Perforated front panels for increased ventilation", jonka itse suomensin sitten että puku olisi tuuletus reijillä varustettu. Vaan eipäs olekaan. Miten te lähtisitte toimimaan? Uskon että pystyn elämään tuonkin puvun kanssa, mutta saisinkohan fc-moton tulemaan vastaan antaen alea esim. hanskojen hankinnassa? Kokemuksia?
antaisin asian olla, suomen viileässä ilmastossa parempi olla tuulettamaton eikä tuu sateella vesi sisään.

itse tässä just etin uutta ajopukua ja on ongelmia löytää tuulettamaton mieluisen näköinen

Tuon pikku sateen kestävyyden itsekkin lasken plussaksi, mutta kaikki ylimääräinen hikoilu on ahterista. Noo, täytyy tökätä tikulla jäätä ja pykää joku kiva sähköposti, jos vaikka asiasta päättävä henkilö on saanut edellisenä yönä.
biggrin.gif
Soittaminen menee mun englannilla liian hankalaksi.

Mitään asiasta/Octanesta tietämättä, mutta A'Starilla aina silloin tällöin on niin, että jotkut värit tulevat reitetyllä nahalla, kun taas toiset värit ei...saattais johtua moisesta, ei olisi nimittäin eka kerta.

Back