Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
antti sanoi:" Surutta ulkomailta"
Pitäiskö vielä potea huonoa omaatuntoa?
Olenkohan nyt ihan väärässä, jos väitän ettei kauppiaan tarvitse muualta hankittua kapistusta tms hoitaa takuuhuoltoon ilmaiseksi.juhis_ sanoi:Lampsit sitten sen takuunalaisen osan/vaatteen kanssa lähimpään kivijalkaan sanomaan "Teillä näyttäisi olevan tämän merkin edustus, joten luonnollisesti myös hoidatte takuuasiat veloituksessa?"
Kauppias kiittää.
Cross Bones sanoi:Olenkohan nyt ihan väärässä, jos väitän ettei kauppiaan tarvitse muualta hankittua kapistusta tms hoitaa takuuhuoltoon ilmaiseksi.
Jos vaikka ostan Samsungin puhelimen Saksasta ja siihen tulee takuuaikana vika, ei Gigantilla tms ole mitään velvollisuutta lähettää sitä huoltoon ilmaiseksi. Kyllä minun se itse sinne pitää kelkkoa.
Tässä nyt hiukan haiskahtaa itse tehty ongelma. Asiakas on jo muutenkin "menetetty tapaus", kun se on sen härpättimen tilannut ulkomailta. Miksi semmoista pitäisi lähteä paapomaan asenteella "mutku se suuttuu meille!"juhis_ sanoi:Näin joillain ihmisillä on tapana toimia. Ostetaan halvalla ulkomailta ja takuuongelmat hoidetaan helpoimman kautta, eli kivijalassa, jolta edustus löytyy. Näitä tulee useampia tapauksia vuodessa ainakin meillä.
Ei ehkä tuo Samsungin puhelin ole paras vertaus, kun puhutaan kuitenkin pienistä kivijalkakaupoista ja pikkasen eri tuotteista.
Eihän kauppiaan mikään pakko ole asiaa hoitaa, mutta herneethän se asiakas vetää siitä välittömästi. Lähinnä mietin, että kuinka ihmisillä on pokkaa kävellä postimyyntituotteen kanssa kivijalkaan hoitamaan takuuasioita. Hoitakoot sen yrityksen kautta, josta tuotteen hommasikin, eli ulkomaille vaan sähköpostia... "kestää niin kauan". Voivoi.
Edit. En ole moottoripyörä busineksessä mukana. Eri tuotteista omalla kohdalla kysymys.
Cross Bones sanoi:Olenkohan nyt ihan väärässä, jos väitän ettei kauppiaan tarvitse muualta hankittua kapistusta tms hoitaa takuuhuoltoon ilmaiseksi.
juhis_ sanoi:Lampsit sitten sen takuunalaisen osan/vaatteen kanssa lähimpään kivijalkaan sanomaan "Teillä näyttäisi olevan tämän merkin edustus, joten luonnollisesti myös hoidatte takuuasiat veloituksessa?"
Kauppias kiittää.
Jos vaikka ostan Samsungin puhelimen Saksasta ja siihen tulee takuuaikana vika, ei Gigantilla tms ole mitään velvollisuutta lähettää sitä huoltoon ilmaiseksi. Kyllä minun se itse sinne pitää kelkkoa.
Heh. Monenko valtion rajan yli se setä/täti sillä uudella Jammullaan on joutunut menemään välillä Hki-Roi?lario sanoi:Olisihan se noloa, jos pääkaupungin jälleenmyyjältä ostettu uusi honda v-max 800 gs pitäisi käyttää takuukorjauksessa ostoliikkeessä, vaikka asiakas asuu Rovaniemellä.
Kysehän oli lähinnä ulkomailta tilaamisesta.Ei päde ainakaan SCF-huollon kohdalla tuo.Patukka sanoi:Eikä tarvitse, soitat Samsungille tai valtuutettuun huoltoon ja pyydät RMA-numeron ja lähetät romun asiakaspalautuksena. Näin homma toimii myös monien nettiostosten kanssa ja suurin osa vähänkään suuremmista valmistajista edellyyttää että paikallinen edustaja hoitaa takuuasiat myös niiden tuotteiden osalta jotka ovat ostettu jostain muualta kuin ko. liikkeestä.
Korjausta tuohon. Kuluttajansuojalain mukaan, jota noudatetaan kaikissa EU-maissa samansisältöisenä, on ensisijainen vastuu myyjäliikkeellä (elinkeinoharjoittajalla). Näin ollen maahantuojalla ei ole vastuuta ellei se ole myynyt tuotetta tai palvelua suoraan kuluttajalle. Toisin sanoen, jos tuote ostetaan ulkomailta, niin suomalaisella maahantuojalla tai jälleenmyyjällä ei ole minkäänlaista kuluttajansuojalain mukaista velvoitetta. Eri asia sitten on, jos esim. valmistaja vaatii maahantuojaa hoitamaan myös muualta ostetut tuotteet, siihen ei kuluttajansuojalaki puutu.Cross Bones sanoi:Jos samanmoista kypärää tms tuodaan suomeen, on maahantuojalla vastuu tietenkin ensikädessä.
assu sanoi:Korjausta tuohon. Kuluttajansuojalain mukaan, jota noudatetaan kaikissa EU-maissa samansisältöisenä, on ensisijainen vastuu myyjäliikkeellä (elinkeinoharjoittajalla). Näin ollen maahantuojalla ei ole vastuuta ellei se ole myynyt tuotetta tai palvelua suoraan kuluttajalle. Toisin sanoen, jos tuote ostetaan ulkomailta, niin suomalaisella maahantuojalla tai jälleenmyyjällä ei ole minkäänlaista kuluttajansuojalain mukaista velvoitetta. Eri asia sitten on, jos esim. valmistaja vaatii maahantuojaa hoitamaan myös muualta ostetut tuotteet, siihen ei kuluttajansuojalaki puutu.
Koheltaja sanoi:Kyllä mulla on ulkomailta ostettujen kamppeiden kanssa takuu toiminut, silloin harvoin kun on jotain ongelmaa ollut. Suurin miinus on että ainakin toiseen suuntaan joutuu maksaa Postin ryöstöhinnan joka on käytännössä 30-50€ paketilta riippuen mihin sen lähettää. Toinen miinus on että paketti on matkassa helposti 3-6 viikkoa.
Ulkomailta tilaan jos hintaero on merkittävä, tai tuotetta ei ole hyllyssä. Jos jotain pitää saada äkkiähetinyt niin se kipaistaan kivijalasta, kuten normi huolto ja kulutustavarat.
Juuri tilasin OSCO:n Saksasta tarjouksesta 75 eurolla kun Stormilla vastaava taisi maksaa 150€, tämä alkaa olla sen verran suuri ero ettei tarvii miettiä kummasta sen ostaa. Kympin-parin hintaerolla olisi rahat jääneet kotimaahan.
Mikeyx sanoi:Ilmeisesti myös tehdas saattaa hinnoitella osien hinnat ihan eri tasoille - muuten en käsitä miten Aprilian osat ovat jenkeistä tilattuna hinnaltaan murto-osa Suomeen tai edes Saksaan verrattuna. Esimerkkinä bensatankki, jonka hinta Suomessa 3200€, Saksassa 2100€ ja USAssa 300$!!!!
Nomad sanoi:2) Ja onhan esim. Ebay verraton kauppapaikka. Yhdellä haulla saat näkyviin useammasta firmasta tuotteen hinnan ja postikulun, ja jos on jotain epäselvää, niin kauppiaalta saa vastauksen useimmiten muutamassa tunnissa. Tyypillisesti moneen suomalaiseen verkkokaupaan joutuu ensin kirjautumaan ennen kuin näkee loppusumman postikuluineen.
shyhander sanoi:On. Mä maksan aina PayPalin kautta, mikä velottaa luottokortilta rahan. No, tietokone muistaa automaattisesti mun salasanat kumpaankin paikkaan... Selaan eBaytä ja... kliks ja kliks ja tavara on tulossa suomeen. Mitään muuta ei tarvi kun klikata pari kertaa. Helppoa, joskus liiankin.![]()