• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

F650 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen harkinnut kyseisen pyörän ostoa ja näin talvikelin vallitessa ei oikein koeajo ole mahdollista.....
Joten kyseisen pyörän omistajilta tai sitä koeajaneilta tiedustelisin että mitenkä tuo 1 sylinterinen kone jaksaa vai puutuuko heti kun on kaksi kyydissä ja täriseekö kone pahasti ajossa ??

Kyllä tärisee,niin kun muutkin yx mukiset.Lyhyt kierros alue kuin diesel koneessa.Jaksaa kyllä kulkee kax päälläkin.Ajoin pari kautta f 650:llä.

Ajoin b -> ab -kortin tuollaisella. Mukavalta pyörältä vaikutti, joskin tehoa olisi voinut olla vähän enemmän. Vääntöä riitti kivasti, mutta kaiken kaikkiaan jäi vähän sellainen olo, että liikahtaisiko se käskemälläkään. Tärinä ei häirinnyt, en edes muista sen tärisseen. Tosin innostus mopottimella ajamisesta yleensä on voinut vähän sumentaa aisteja. Hidasajoissa lämmitti jalkoja selvästi.

Ajelin nelisen kesää semmosella F650 Gs mopedilla ja tykkäsin. Sillä pystyi ajelemaan missä vain, oli helppo käsitellä, edulliset varaosat ja herätti se melkoisesti kiinnostusta minne tahansa sillä menikin. Kaiken kaikkiaan oli kiva pyörä
062802moto_prv.gif

Ajelin nelisen kesää semmosella F650 Gs mopedilla ja tykkäsin. Sillä pystyi ajelemaan missä vain, oli helppo käsitellä, edulliset varaosat ja herätti se melkoisesti kiinnostusta minne tahansa sillä menikin. Kaiken kaikkiaan oli kiva pyörä  
062802moto_prv.gif
olen miettinyt että kun tää mopo kumminki on suunniteltu myös matkamopoilua silmällä pitäen ja siinä hommassa menee renkaita. niin miten on, onko kokemuksia metzelerin tourance renkaista? milläaisia kilometrimääriä niillä ajelee ja tekeekö soralla kuinka äkkinäisiä kuvioita yms?

Joo kesto on ollut samoin noin 15000 km  F650 GS:ssä.
Muuten, mitä kaikkia renkaita olet GS:ssä käyttänyt? Kokemukset muistakin renkaista on hyvä, etenkin näissä kevyemmissä mopoissa. Jotkut kehuu myös noita continentalin tkc80:sia. Ne varmaankin soratiellä hyvät, mutta kilometrimäärät jäänee jo huomattavasti verrattuna touranceihin. Olisko jotain 5-6tkm mitä niillä ajaa? En myöskään tiedä, miten hirveetä on noiden rupulikumien käytös päällystemutkissa? Onko luottamus mutkiin mennessä mennyttä?
eek.gif

Harkitseppas sitä Dakar mallia tuosta, on mun mielestä huomattavasti moinikäyttöisempi. Noi miedommat nappulakumit, kuten TKC80 ovat yllättävän hyviä myös asfaltilla eikä sillä kestolla ole mitään väliä, kun ne on tosi edullisia (reilun satasen kierros). Yks pyttyiseksi toi ei tärise just yhtään, jos vertaa esim Kotariin. Vähän tylsä se kone on, mutta perus putki ja ruiskun säätö toimenpiteillä pitäisi parantua huomattavasti (tosin oma meni vaihtoon ennekuin ehdin säätöjä kokeilla, joten ei omakohtaista kokemusta). Ihan hyvä ja monikäyttöinen mopo, jos tulee sen faktan kanssa toimeen, että siinä on 50 hp, josta välttämättä seuraa se, että asfaltilla kaksipäällä ei se mikää tykki ole.

Harkitseppas sitä Dakar mallia tuosta, on mun mielestä huomattavasti moinikäyttöisempi. Noi miedommat nappulakumit, kuten TKC80 ovat yllättävän hyviä myös asfaltilla eikä sillä kestolla ole mitään väliä, kun ne on tosi edullisia (reilun satasen kierros). Yks pyttyiseksi toi ei tärise just yhtään, jos vertaa esim Kotariin. Vähän tylsä se kone on, mutta perus putki ja ruiskun säätö toimenpiteillä pitäisi parantua huomattavasti (tosin oma meni vaihtoon ennekuin ehdin säätöjä kokeilla, joten ei omakohtaista kokemusta). Ihan hyvä ja monikäyttöinen mopo, jos tulee sen faktan kanssa toimeen, että siinä on 50 hp, josta välttämättä seuraa se, että asfaltilla kaksipäällä ei se mikää tykki ole.
Jepjep.. siis mulla on jo tuo kyseinen dagar tallissa, nyt vaan noita eri rengaskokemuksia kyselen.
smile_org.gif
Joo, tehoja on ihan riittävästi kun yksin painelee, vaikkapa bodomjärven lenkkiä ja samantyylisiä asfalttiteitä. Pitää vaan siitä huolen, ettei vauhti pääse hyytyy liian alas. Monet sanoo näitä pyöriä kompromissimopoiksi, joilla ei ole kivaa missään. Ajo-ominaisuudet syvältä, ajatellen mitä tiestöä tahansa. Mutta mun mielestä juuri tuo ajo-ominaisuuksien "huonous" tekee moposta jännittävän ajaa. Koskaan ei tiedä sata varmasti, mitä seuraavaksi tapahtuu. Tähän osaltaan vaikuttaa myös nuo rengasvalinnat. Jaa, niin missä on reilun satasen nuo tkc80:t?

Juu kattos vaan meni sekaisin sun ja ketjun aloittajan kyssärit. No esim tuosta linkin kaupasta niitä saa Rengaskauppa, on niitä muitakin. Mun mielestä Dakar oli hauska ajettava noilla kaikkein pienimmillä teillä, oli ne sitten asfalttia tai soraa.

Juu kattos vaan meni sekaisin sun ja ketjun aloittajan kyssärit. No esim tuosta linkin kaupasta niitä saa Rengaskauppa, on niitä muitakin. Mun mielestä Dakar oli hauska ajettava noilla kaikkein pienimmillä teillä, oli ne sitten asfalttia tai soraa.
Onko sulla tuosta rengasliikkeestä ostokokemuksia? Juu hauskaa on ainakin tähän asti ollu. Ja sitten kun alkaa tympiä, niin vaihdetaan tyyliä tai merkkiä niin sillähän siitä pääsee.
tounge.gif

Joo kesto on ollut samoin noin 15000 km F650 GS:ssä.
Muuten, mitä kaikkia renkaita olet GS:ssä käyttänyt? Kokemukset muistakin renkaista on hyvä, etenkin näissä kevyemmissä mopoissa. Jotkut kehuu myös noita continentalin tkc80:sia. Ne varmaankin soratiellä hyvät, mutta kilometrimäärät jäänee jo huomattavasti verrattuna touranceihin. Olisko jotain 5-6tkm mitä niillä ajaa? En myöskään tiedä, miten hirveetä on noiden rupulikumien käytös päällystemutkissa? Onko luottamus mutkiin mennessä mennyttä?
eek.gif
Mulla on bemussa ollut alla vain Tourance-renkaita, ulkomaisten foorumeiden mielestä tuntuu olevan paras tohon mopoon.

Back