• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

€/km

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oletteko uskaltaneet laskea mitä tulee maksamaan teillä kilometrit?

Eli lasketaan yhteen: Arvon alennus, vakuutukset, huollot, varaosat, polttoainekulut ja jaetaan se ajetuilla kilometreillä. Jolloin saamme €/km.

Itse laskeskelin että 10000 km vuosiajoilla tulee kilometrini maksamaan n. 0.36 €. Huollot teetätän pääsääntöisesti liikkeessä. Öljyt saatan vaihtaa itse.

veryangry.gif

vakuutukset : 1000 €
bensat (6,5 l/100km): 900 €
Huollot+varaosat: 1200 €
Arvonalennus: 500 €/vuosi

yht: 3600 € / 10000 km => 0,36 €/km

Pyöräni on -01 zx-9r.

Mukavia laskuhetkiä
wink.gif

En kyllä ala laskeen, kaikki rahat menee anyway eikä riitäkkään joten aivan sama montako euroa maksaa kilometri.

Vakuutukset 750 €
Bensat 7L/100km 1120 €
Huollot + varaosat 1000 €
Arvonalennus 2000 € / vuosi

Yht: 4870 € / 12000 km => 0.40 / km

Pyöränä -05 10R, ihanan kallista...

Maksaa mitä maksaa, mutta hauskaa on
062802jumpie_prv.gif

Ja sit jos rahat loppuu, niin sit ollaan vähän aikaa pienemmillä kilsoilla
033102ass_1_prv.gif

Eipä noita kuluja jaksa alkaa laskea, ihanan kallista jokatapauksessa.Ja eiku  
062802moto_prv.gif

Kuulostaa ihan siltä että motorismi on vakava sairaus.... Pitänee hakeutua hoitoon, vielä ku kilometrejä on riittävän vähän takana...
biggrin.gif

Tämä on niin kallis harrastus että en edes pienessä mielessänikään ala laskella kustannuksia. Joku sanoi että moottoripyöräily on kolmanneksi kallein harrastus. Ykkönen on autojen tuunaminen, toinen veneily ja kolmas moottoripyöräily. Kuka tykkää mistäkin. Toinen tykkää tytöstä, toinen äidistä. Ja vielä löytyy niitäkin kun tykkää molemmista.

Niinpa. Olen ajanut aika kauan eli 37 vuosi menossa. Joskus yritin laskea harrastuksen hintaa:
- kalustohankinnat 50.000e
- vakuutukset 10.000e
- bensat 24.000 L ==> oisko jotain 15.000e keskimäärin laskettuna
- renkaita 6000e
- varusteita jollain 3000e
==> ei siinä kaukana olla 100.000 eurosta jos ihan kaikki laskis !

Oisko noin että tuo raha olis tilillä jos en olis metriäkään ajanut ?  Tuskin  
tounge.gif

Ei muuta kun ajoa niin kauan kuin pystyy .......  
buttrock.gif

Pyöräni on -01 zx-9r.

Mukavia laskuhetkiä
wink.gif
Melko kalliit on huollot ja varaosat vuositasolla...
crazy.gif
Oon laskenut tohon yhden etunakin + 2 x takanakki. Tohon kulumiseen tietysti vaikuttaa rengastyypin valinta ja ajotapa. Yhteensä siis n. 550 €. Tiytysti noihin ei laskettu vielä mahdollisia yllättäviä kuluja.

Anyway. Mopossa on tehoja sitä varten että niitä käytetään, joten kiihdytän aina 80/100/120 alueille kahva nurin käännettynä... Joten kyllä se takanakki kuluu ihan kivasti.

Oletteko uskaltaneet laskea mitä tulee maksamaan teillä kilometrit?

Eli lasketaan yhteen: Arvon alennus, vakuutukset, huollot, varaosat, polttoainekulut ja jaetaan se ajetuilla kilometreillä. Jolloin saamme €/km.

Itse laskeskelin että 10000 km vuosiajoilla tulee kilometrini maksamaan n. 0.36 €. Huollot teetätän pääsääntöisesti liikkeessä. Öljyt saatan vaihtaa itse.

veryangry.gif

Pyöräni on -01 zx-9r.

Mukavia laskuhetkiä
wink.gif
Kovin on taivaallinen näkemys arvonalentumisesta,paitsi jos ajaa samalla motolla lopun ikänsä.

Jaa, no en tiedä pyörien yleisestä hintakehityksestä, mutta vielä pyytävät näistä 500 - 1000 € enemmän kuin maksoin viime joulukuussa ja vielä tupla kilometreillä. On se 500 toki tiukka, mutta en nyt ihan tonnia laittais tän ikäiselle pyörälle. Mutta palataan asiaan kun on pyörä myyty vuoden parin päästä.

Kuulostaa ihan siltä että motorismi on vakava sairaus.... Pitänee hakeutua hoitoon, vielä ku kilometrejä on riittävän vähän takana...
biggrin.gif
Jos näitä kustannuksia alkaa laskeen, on itteasiassa valkannut väärän harrastuksen...Tähän saa uppoomaan omat, emännän ja vielä pankinkin rahat... Eikä tunnu missään
thumbs-up.gif

Joten ei muutakun
kaboom.gif
laskemiselle ja jatketaan
062802moto_prv.gif
wanhaan malliin
thumbs-up.gif

Ei kannata laskea kuluja. Elämästä pitää nauttia.
wink.gif
Voi hirvitys jos yrittäis pähkäillä paljonko on menny brenkkuun ym. huvituksiin. Mielummin köyhänä ja onnellisena.
smile_org.gif

Back