• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eturenkaan laakeri vaihtoon ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samba2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ennenku enempää roplaatte niin tiedoksi, että minulla ja hyvin monilla muilla 600f cbr:llä ajaneilla tuo on tuttu ääni. Esimerkiksi BT020 bridgestone kului hetkessä sellaiselle sahalaidalle keskipötkylän vierestä, että alkaa "korista" cbr:n keulalla. En tiedä onko pyörän keula jostain syystä erityisen herkkä resonoimaan sahalaidoille kuluneiden renkaiden kanssa vai pitävätkö tietyt renkaat itsessään ääntä. Minulla tuo ääni loppui siihen, kun eturengas vaihtui uuteen ja pehmeämpään.

Rengasmelusta
Laineille kuluvia eturenkaita

millon olet viimeks vaihtanu etukummin?

Etukumi kyllä alkaa olla vaihto kunnossa, että taitaa kolmas vuosi sillä lähteä ja pintakin alkaa olemaan varmaan sakko alueella, siitäkös se ääni voisi johtua ?

Muistelen myös, että kun pyörää pesee eli vettä pääsee jarruihin, ja sitten kun pyörää siirtää niin tämä hankaus ääni ei muistaakseni kuulunut juuri yhtään? Kertookos tämä jotain.

Pyörää kun pyörittelen eteen ja taakse niin ainoastaan jarrupalat vähän ääntävät, mutta kuitenkin pintaa on vielä ihan mukavasti. Eli todella pientä hankaus ääntä kuuluu. Voiskos se sitten jarruista kuulua, että isoimmissa nopeuksissa sitten kertaistuu se ääni yms. ?

Jarrut olen ajatellut herkistellä, eli putsailla paskoista, käyttää paloja irti ja mäntiä hieman puristella sisäänpäin, jottaa pääsee sitä askaa pyyhkimään myös mäntien sivu pinnas. Tiedä sitten auttaakos se operaatio tuohon.

Eli koska jurinaa ei kuulu kun pyörittää rengasta niin laakeri ei pitäisi olla rikki ?
Jos tuo eturengas on tosiaan kulunu paska, nii ei muuta ku vaihtoon vaan. Renkaissa ei tosiaan kannata alkaa nuukailemaan ja sama pätee ihan kyllä etujarruihinki.
Voihan sitä samalla ihmetellä laakeritten kunto kun kerran rengas on irti.

Ennenku enempää roplaatte niin tiedoksi, että minulla ja hyvin monilla muilla 600f cbr:llä ajaneilla tuo on tuttu ääni. Esimerkiksi BT020 bridgestone kului hetkessä sellaiselle sahalaidalle keskipötkylän vierestä, että alkaa "korista" cbr:n keulalla. En tiedä onko pyörän keula jostain syystä erityisen herkkä resonoimaan sahalaidoille kuluneiden renkaiden kanssa vai pitävätkö tietyt renkaat itsessään ääntä. Minulla tuo ääni loppui siihen, kun eturengas vaihtui uuteen ja pehmeämpään.

Rengasmelusta
Laineille kuluvia eturenkaita
Ensimmäistä kertaa tästä ilmiöstä kuulen
withstupid.gif

Mut eipä siinä sitte ku kovaa ajoa vaan:P Iteki ~15kkm ajelin cebarilla ja muistaaksee kaks/kolme erilaista rengasta pyöri eessä,mut ei tuommosta ääntä ilmenny..Näköjää joissai tapauksissa mahollista!

Back