• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eturengas tyhjä, mistä apu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Torpedo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis mitä ihmettä? Jos mopon kone räjähtää starttinappulaa painaessa, niin vakuutus lakka olemasta?
Siis kuten aiemmin todettiin - vakuutus on voimassa kun matka keskeytyy tiellä.

Ja minun aikaisempi kotilo esimerkkini oli vähän vastaava kuin viestissäsi. Menin parkkikselle ja startti paukahti. Ei suostunut yksikään hinausfirma laittamaan edes 100m sivuun sitä lähtöpaikkaa. Vaan sanoivat että kirjoittavat laskuun osoitteen ja että haettu parkkipaikalta. Jos ei vakuutusyhtiö huomaa tätä niin sehän on vaan hyvä asia. En vaan itse viitsinyt kokeilla.
nixweiss.gif

pikku lis.
Ajomatkan keskeytyminen (autopalvelu)

Autopalveluturva korvaa ajoneuvon hinauksen lähimpään hyväksyttävään korjaamoon ajon keskeytyessä välittömästi ajoneuvon vaurioitumisen tai vian vuoksi.

Tässäkin "ajon keskeytyessä"

Siis kuten aiemmin todettiin - vakuutus on voimassa kun matka keskeytyy tiellä.

Ja minun aikaisempi kotilo esimerkkini oli vähän vastaava kuin viestissäsi. Menin parkkikselle ja startti paukahti. Ei suostunut yksikään hinausfirma laittamaan edes 100m sivuun sitä lähtöpaikkaa. Vaan sanoivat että kirjoittavat laskuun osoitteen ja että haettu parkkipaikalta. Jos ei vakuutusyhtiö huomaa tätä niin sehän on vaan hyvä asia. En vaan itse viitsinyt kokeilla.
nixweiss.gif

pikku lis.
Ajomatkan keskeytyminen (autopalvelu)

Autopalveluturva korvaa ajoneuvon hinauksen lähimpään hyväksyttävään korjaamoon ajon keskeytyessä välittömästi ajoneuvon vaurioitumisen tai vian vuoksi.

Tässäkin "ajon keskeytyessä"
No minulla on juuri päinvastaista esimerkkiä.
Kotiloni automaattiloota paukahti kotiparkkiruudussa, ja hinuri vei ihan suosiolla korjaamolle. Vieläpä pari kertaa. En ymmärrä, että miksi sitä hinauksen aloituspaikkaa pitäisi saada siirretyksi?
Vaihda nyt ihmeessä vakuutusyhtiötä.

Mun mielipide on jos pyydetään apua eikä kukaan tiedä kuka ja missä niin pitkä piiiiiiiit
mad.gif

Eikö sitä pyörää voi työntää 100 metriä kodista poispäin ja soittaa sitten hinuria paikalle? Kaikki vaaditut merkit täyttyy ja pärrä saadaan korjaamoon?

Eivät vaan rengasliikkeen perkeleet ilman reilua painostusta suostu enää korjaamaan moottoripyörän renkaita, on kuulema "laitonta". En tiedä mihin lakipykälään tuo perustuu eivätkä tietäneet liikkeessäkään, mutta uusia renkaita on tällä tavalla helpompi myydä.

PS samoissa liikkeissä näkyi olevan pöydillä kuulakärkikyniä, vaikka niihin tukehtumalla kuolee maailmassa vuosittain satoja lapsia. Kuinkahan monta menee tubeless paikkojen pettämisiin (siis prätkän renkaassa)? Vaikka paikka pettäisi, se on pahimmillaankin sama tilanne kuin alussa, eli renkaassa on reikä?

Kröhöm..Lykkää mopoa muutama sata metriä niin,että lappuun tulee eri osoite,kuin oma.Pohjola ei ainakaan maksa omasta pihasta haettujen romujen roudausta.Tämähän oli sitten vaan vitsi.Eihän kukaan noin tekisi...
lookaround_orig.gif

Hehehe. Melkoisia vastauksia on sadellut, kiitoksia kaikille. Olen muuten vahvasti samaa mieltä siitä, että jos vaikka kone parkkiruudussa käynnistäessä laukeaa niin se on saatava vakuutuksen piirissä huoltoon. Tässä kohtaa joutuu korkeintaan tappelemaan oikeuksistaan, jos vakuutusyhtiö ei ole samaa mieltä.

Kaikesta yllä olevasta hienosta vinkkien ja ohjeiden 'laarista' olen tullut seuraavaan johtopäätökseen.

1. Haen huoltsikalta paikkavaahdon ja ruiskutan sen renkaaseen.
Ymmärtääkseni renkaaseen tulee siitä myös painetta niin että sen kanssa voi ajaa vähän.

Tästä vielä lyhyt lisäkysymys: Onko vaahdolla vaikutusta vanteeseen TUBELESS-renkaassa? Eikö sitä vaahtoa sitten tule myös vanteeseen?

2. Ajan rengasliikkeeseen ja laitan uudet kumit alle eteen JA taakse.
Mun kumeilla on ajettu 7500km, joten lienee paikallaan vaihtaa molemmat, vaikkeivät niin kuluneilta vielä vaikutakaan.

Renkaasta ei muuten löytynyt mitään isompaa. Toivon vain, että tällä tapauksella ei ole asian kanssa tekemistä. Sen jälkeen olen ajanut tosin jo 2 viikkoa. En koskaan ottanut kaveriin yhteyttä, kun ei itselle mitään käynyt. No kai vieläkin on mahdollista tarvittaessa.

Kiitoksia kaikille.

No sit yks mahdollisuus on, että venttiili on rikki. Jos venttiilistä tulee ilmaa, niin uus venttiilin sisus tilalle ja paineet kuntoon.

Minun ratkaisu olisi että tarkistat ensin mistä rengas vuotaa. Sylkeä venttiiliin ja jos vuotaa niin rupeaa tekemään kuplaa. Sitten renkaalle silmämääräinen tarkistus löytyykö naulaa tai muuta piikkiä jos löytyy pistoreikä niin sitten siihen saa helposti tubeles paikan.

Marssit vaikka autotarvike liikkeeseen ja kysyt tubeles paikkaus sarjaa tai sitten menet johonkin tokmanniin tai muuhun halpa/sekatavara kauppaan ja ostat sieltä sen sarjan. Sitten vaan otat siitä yhden "madon" ja tuuppaat siihen vähän sitä liimaa ja työnnät sen siihen reikään niin että päät jää näkösälle reilun sentin.Tuo työvaihe vaatii joskus aika paljon voimaa että mato ja työkalu menee renkaaseen. Sitten ilma renkaaseen ja ajoa.

Hehehe. Melkoisia vastauksia on sadellut, kiitoksia kaikille. Olen muuten vahvasti samaa mieltä siitä, että jos vaikka kone parkkiruudussa käynnistäessä laukeaa niin se on saatava vakuutuksen piirissä huoltoon. Tässä kohtaa joutuu korkeintaan tappelemaan oikeuksistaan, jos vakuutusyhtiö ei ole samaa mieltä.

Kaikesta yllä olevasta hienosta vinkkien ja ohjeiden 'laarista' olen tullut seuraavaan johtopäätökseen.

1. Haen huoltsikalta paikkavaahdon ja ruiskutan sen renkaaseen.
       Ymmärtääkseni renkaaseen tulee siitä myös painetta niin että sen kanssa voi ajaa vähän.

Tästä vielä lyhyt lisäkysymys: Onko vaahdolla vaikutusta vanteeseen TUBELESS-renkaassa? Eikö sitä vaahtoa sitten tule myös vanteeseen?

2. Ajan rengasliikkeeseen ja laitan uudet kumit alle eteen JA taakse.
       Mun kumeilla on ajettu 7500km, joten lienee paikallaan vaihtaa molemmat, vaikkeivät niin kuluneilta vielä vaikutakaan.

Renkaasta ei muuten löytynyt mitään isompaa. Toivon vain, että tällä tapauksella ei ole asian kanssa tekemistä. Sen jälkeen olen ajanut tosin jo 2 viikkoa. En koskaan ottanut kaveriin yhteyttä, kun ei itselle mitään käynyt. No kai vieläkin on mahdollista tarvittaessa.

Kiitoksia kaikille.
Eivät oikein rengasliikkeissä tykkää siitä vaahdosta jota on tietysti myös vanteessa, vaan se on pieni huoli, ennemmin kuuntelee nurinat kun maksaa hinauksen/noudon
biggrin.gif

Kröhöm..Lykkää mopoa muutama sata metriä niin,että lappuun tulee eri osoite,kuin oma.Pohjola ei ainakaan maksa omasta pihasta haettujen romujen roudausta.Tämähän oli sitten vaan vitsi.Eihän kukaan noin tekisi...
lookaround_orig.gif
Öhöööm.. kröh,kröh.. tämä on totta. Ei sillä että oma (auton)romuni olisi pihaan hyytynyt, eihän toki..
blush.gif

Back