• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etupään stefojen vaihto!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kimmy72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt näyttäs että alkaa ruikkiin vähän keulasta öljyjä toiselta puolelta tuo mun matkakaverini(Thenderace-98) Onko kukaan vaihtanu ite vai ootteko käyttäny liikkeessä meinaan ku kysäsin yhdestä liikkeestä niin oli aikas kallista mun mielestä ku sano että kaikkine tarvikkeineen ois 250-300 € maksanu!!!!
veryangry.gif
Ite stefat, pölysuojat ja öljyt maksaa 50-60 € jotka tilasinki ku yks kaveri sano että on tosi helppo homma vaihtaa! Kertokaa joku vinkkejä tuohon vaihto hommaan jos löytyy kokemusta noista etupään stefojen vaihdoista!! Minäpä kiittelen jo etukäteen hyvistä vinkeistä!!!!!
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Käytä hakua. Kysy tarkemmin, jos vielä niiden lukemisen jälkeen jää epäselvää
smile_org.gif

Helppo homma, etenkin jos löydät sopivan avaimen alapään kuusiokolopultin aukaisuun, mieluusti pulttipyssyllä vieläpä. Eniten menee aikaa keulan ilmaan virittämiseen ja katteiden purkuun.

Itse selvisin alle kolmellakympillä (tarvikestefat, castrolin öljyt ja yksi uhrattu kuuskoloavain omatekoiseen työkaluun)

Suht helppo juttu tehdä itse. Tiivistekaupasta stefat, muistaakseni BR 5544F, ei orkkis mut ei hintakaan paha.
Sitten putket irti ja näppärä jätkä vaihtaa stefat ilman taistelua sen kuusikolon kanssa, "yläkautta" !
Teräväkärkinen ruuvi vanhasta stefasta läpi, putkea naarmuttamatta! Ja pihdeillä kiinni ruuvista ja reilu nykäisy.
Lähti ainakin mulla ja samaa tietä uusi stefa paikoilleen.
26 tkm ajettu vaihdon jälkeen eikä vuoda!

:jippikaijee:Noniin, stefat ja öljyt vaihdettu ja ei maksanut kuin 110 € kaikkine tarpeineen(Yamahan alkuper.stefat+pölysuojat stefojen päälle+repsolin öljyt) ja töineen!! Teetin työn Oululaisella mp/kelkka huolto yrityksessä ja kyllä kävi näppärästi kaverilla työ, ei tarvinut purkaa yhtään katteita vain etulokari ja etunakki pois, pultit irti ja putket pöydälle! Kaveri sanoi että ei missään nimessä kannata laitta "tarvike stefoja",ku niistä ei oo takuita, voi alkaa vuotaan samantien! Pyörässäni oli kuulemma vaihdettu stefat keväällä ja nyt jo vuosivat,olivat tarvikeosat ja vielä asennettu päin helvettiä eli murjomalla sinne,eipä tuo ihme jos eivät pidä, kaiken lisäksi oli jääny toisesta putkesta edellisellä asentajalla kiristämättä alemmat pultit!!!!
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
No taas huomasin että vaikka maksaa vähän enempi niin kyllä minä ainakin tuommoset hommat annan tehdä kaverin jolla on siihen tarvittavat työkalut ja ammattitaito, eipähän tarvi olla vaihtamassa joka toinen kuukausi!!!!
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Back