• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etupään lasku?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, eikös se vähän niin mene et mitä jyrkempi se....noh, ohjauskulma (ei hajuakaan virallisesta termistä), sen varovaisempi saapi olla. Oon kyllä ajatellu tota ohjaus iskaria muutenki, pirun kalliita vaan tuppaavat oleen vaikkei mitään öölissiä halajaiskaan.  
eek.gif
Kannattaa ostaa sit samantien kunnollinen ohjausiskari jos sellasen hankkii. Öhlins ja WP on ainakin hyviä.

Aika harva niistä on paineistettuja (nää kaks ainakin on), joten niiden vaimennus on liian "hidas" vaimentaakseen nopeat liikkeet, joista esim tankslapperit voivat saada alkunsa..

Lisää aiheesta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....tu;st=0

Juu, eikös se vähän niin mene et mitä jyrkempi se....noh, ohjauskulma (ei hajuakaan virallisesta termistä), sen varovaisempi saapi olla. Oon kyllä ajatellu tota ohjaus iskaria muutenki, pirun kalliita vaan tuppaavat oleen vaikkei mitään öölissiä halajaiskaan.  
eek.gif
Onko se perä nyt entistäkin rauhattomampi ? Vai lähtikö se jousituksen säädöllä ?
Viimeeksi kun kokeilin hieman pujotella sen korotuksen jälkeen niin tuntui kohtuullisen oudolta suoralla asfaltilla se perän reagointi
nixweiss.gif

eek.gif
Onko se perä nyt entistäkin rauhattomampi ? Vai lähtikö se jousituksen säädöllä ?
Viimeeksi kun kokeilin hieman pujotella sen korotuksen jälkeen niin tuntui kohtuullisen oudolta suoralla asfaltilla se perän reagointi  
nixweiss.gif
Jousituksen säädöillä se korjaantu. Oli katsos kovimmalla kaikki 3 säätöä siellä ahterissa...
wink.gif
Kohtuullisen oudoltahan se toisen prätkä tuntuu muutenki ku vaihtelee... Eiköhän tuota yli 20000km.n ajamisella jo omansa tunne.  
tounge.gif
Anyway, nyt on paljo parempi. Pitäis nyt painua tonne museotielle uusiksi ja koklata siellä vielä. Ilmat vaan haraa vastaan.  
veryangry.gif

eek.gif
nixweiss.gif
Jousituksen säädöillä se korjaantu. Oli katsos kovimmalla kaikki 3 säätöä siellä ahterissa...
wink.gif
Kohtuullisen oudoltahan se toisen prätkä tuntuu muutenki ku vaihtelee... Eiköhän tuota yli 20000km.n ajamisella jo omansa tunne.  
tounge.gif
Anyway, nyt on paljo parempi. Pitäis nyt painua tonne museotielle uusiksi ja koklata siellä vielä. Ilmat vaan haraa vastaan.  
veryangry.gif
No jos viikonloppuna hyvät kelit ja et ole mökille menossa niin vois käydä ajamassa rajahoviin ja takas ja sen jälkeen ottaa kesäkauden lopettajais olutta...kun toi emäntäkin lähtee takas jyväskylään.

ITse meinasin jos jossain vaiheessa kokeilis keulan laskemista jos se vaikka hieman auttais kiihdyttelyyn kun tuntuu tuo RR:ä hieman liian halukkaalta nostaa tassua.
062802moto_prv.gif

Jees...Katsellaan. Meillä vetää budjetti niin vimosia ku vaan voi taas.
tounge.gif
Kielinee siitä että hauskaa on tullu pidettyä.
biggrin.gif

Toi keulan laskeminen/perän nostaminen muuttaa keulan caster kulmaa jolla on vaikutus ohjauksen herkkyyteen/jäykkyyteen.
Sama kulma palauttaa esim. autossa mutkasta pois tultaessa ratin suoraksi.
Mut kannattaa kattoa ettei keulan laskun jälkeen esim.etulokasuoja tai vst. tapaa mihinkään kiinni sisäänjoustossa ja varsinkin keuliessa tai pikemminkin keulimisen pikaisen päättymisen seurauksena keula käy hyvinkin syvällä.
eek.gif

sanoi:
eek.gif

Fasuun vois kattoo esim raskaampia tankopainoja jotka ajais samaa asiaa.

Anyway otin itse kans kokeeksi vajaa pari senttiä putkia ylös ja hyvältä tuntuu. Haarukan jousto on 140mm joten pitää vielä mitata ja tarkistaa missä vaiheessa se tulee vastaan.

Back