Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites sen selittäis.löysä emäputken laakeri
pyörän laakerit loppu
vois olla, jos ymmärsin mitä tuo "jumputus" tarkottaa
Näyttäisi oikein hyvältä vinkiltä, mut mikä ja missä se kelluva levy on.Voisikos olla, että kelluva levy ei kellu kunnolla? Koita putsata niitit brake cleanerilla. Jos ja kun siellä on sössöä välissä, niin se voi aiheittaa "jumputusta".
Jarrulevystä nyt puhun. Vaikea sanoa onko se sun mopossa kelluva vai ei, mutta jos se ei ole ruuveilla tiukasti kiinni vaan semmosilla rinkulan näkösillä niiteillä joiden tehtävä on liikkua, niin silloin se on kelluva. Eli jos nuo rinkulat löydät, mutta levy ei sivusuunnassa käsin painamalla liiku, niin putsaa ne niitit. Näin mua neuvottiin viime syksynä tekemään, en tosin oo vielä tehnyt kun vaiva ei ole kiusannut kuin kuumilla levyillä eli radalla. Pitää putsata ennen seuraavaa ratakeikkaa.Näyttäisi oikein hyvältä vinkiltä, mut mikä ja missä se kelluva levy on.Voisikos olla, että kelluva levy ei kellu kunnolla? Koita putsata niitit brake cleanerilla. Jos ja kun siellä on sössöä välissä, niin se voi aiheittaa "jumputusta".
Nimim. peukalo joskus poikittain
Kiitos kovasti neuvoista. Mulla on tuliterät renkaat, ei se niistä.Noissa aiemmissa vastauksissa tulikin vissiin jo kaikki vaihtoehdot mainittua, eli:
-Tarkasta ettei eturengas ole kulunut "laineille"
-Puhdista jarrrulevy(t) cleanerilla
-Mikäli "kelluva" levy, tarkasta ettei holkit jumissa/puhdista
-Tarkasta etulaakerit (emäputken laakerit)
-Tarkasta jarrusatulat (vaikkakin moinen vika harvemmin on satulassa)
M10 ruuvi ja mutteri. Työnnä ruuvi sisäpuolelta niitin läpi. Kierrä mutteri ruuvin päähän. Näin niitti on ruuvin kannan ja mutterin välissä. Kiristä mutteria sen verran, että niitti pyörii keskiön ja jarrulevyn välissä eikä ruuvi niitin sisällä. Räikällä pyörittelet sen verran, että mönjät karisevat pois ja niitti alkaa pyöriä kevyemmin. Mitään rasvaista ainetta en laittaisi. Keskeiskiihtyvyys ajaa voiteluaineen kumminkin levyn pinnalle ja jarrujahan ei kannata voidella.Olen hypistellyt lähes kaikkia kelluvan näköisiä etujarrulevyjä; siis kaikkialla missä olen pyöriin päässyt käsiksi. En ole vielä löytänyt semmoista mikä liikkuu käsin. Ei minunkaan toistaiseksi. Olen myrkyttynänyt niittejä W40 aineella, jolla pitäisi irrota. Onko jumittaneen mönjän irroitukseen muuta kuin paineilma ja naputtelu.