joku kansallinen kilvanajoluokka. 1098R, R1, Fireblade,, mitänyt noita onkaan.
Tossa olet kyllä oikeassa. Aina, jos ajetaan esim. R1 luokkaa, niin voittaja on R1:nen. Samoin käy poikkeuksetta Fireblade-luokassa ja Ducati-cupissakin.
Kerro vielä, mitä muita merkkiluokkia meillä on?
Voi hyvä ******, mikä valopää meitä ohjeistaa.
Kertakaikkiaan mukavaa, että asiantuntemusta löytyy.
Vakiolla hyvä kuski ei tietenkään voi pärjätä viritetyille vehkeille, sehän nyt on selvä.
Muistelisin että Suomalaisten ratojen ehdoton kuningas, maanviljelijä Marttilasta kierteli muutama vuosi sitten ns. aktiiviuransa aikana tonnisella ja kuussatkulla rataa noin 0.5 sekunnin kierrosaikaerolla.
Teholla ei siis taida olla suuren suurta merkitystä kierrosaikoihin...
Samoihin aikoihin erään motogp kuskin velipoika ajeli sekä std luokkaa, että ssp luokkaa. Kierrosajoissa oli eroa noin 1.5 sekuntia/kierros
Jos otetaan tuon kisan tilastoista hieman selkoa, josta nuo ajat olivat std ja ssp luokan osalta, niin kyseisellä ajalla "oikeiden" kilpureiden luokassa (gp250) oltaisiin std luokan ajalla oltu kirkkaasti kakkosena.
Superbikessa tuolla vakio kuussatkun ajalla oltaisiin oltu sijalla 11.
B-ssp:ssä tuolla ajalla oltaisiin pesty nopein kuski noin 2 sekunnilla.
Kerro nyt Huru-ukko miksi ei hyvä kuski voi vakiolla pärjätä?
Pystytkö Sinä viemään vakiopyörän sen suorituskyvyn rajoille?
Minä en pysty!
Siksi en myöskään väitä perättömiä asioita!
Ystävälleni Suitsalle kommenttia pitkästä aikaa:
Kilpurilla minä olen koko ajan tarkoittanut nordic sbk pyörää, sillä sellainen on ilmeisimmin tähän minäminä jukan koitokseen saapumassa kilpuri nimityksen alla.
Mitä kerroit tuosta Hondasta, niin sellaisella pyörällä TODELLA taitava kuski saa eroa vakio pyörään (nordic sbk)
Tämä on juuri mielestäni kilpurin ja vakion ero, eli kilpurissa voit muuttaa rungon geometriaa ja virittää moottorin lähes niin kuin haluat.
Tuonlaisia pyöriä vaan on niin harvassa ja vielä harvemmassa on ne kuskit jotka oikeasti saavuttavat jonkinlaista etua noilla muutoksilla, että niistä tuskin kannattaa suuren suurta keskustelua aloittaa.
Pilipaliosista minun mielestäni on turha puhua mitään.
Kaduilla näkee usein esim. kolaripyöriä joissa on kuitukatteet, niin kuin tulee vissiin minäminä jukankin pyörässä olemaan.
Kaatumatappeja on nykyään melkeen pyörässä kuin pyörässä.
Myös hipohipo-iskareita on yhä useammissa katupyörissä kuten myös siftereitä, jalkatappisarjoja, käännettyjä vaihdehässäköitä, pleksejä, rautalankaa sarvissa jne, jne, jne.
Btw, nyt kun noista kalliista ja hienoista, todellisista kilpureista tuli puhe, niin mulla olis tallissa lähes käyttämätön rakennettu kilpurin motti!
Moottorilla ajettu noin 1500km, joista noin 500km sisäänajoa.
Ostin sen aikoinaan osina lopettaneelta kisakuskilta ja osat olivat moottorin lohkoja lukuunottamatta uusia.
Itse en asiasta enempää tiedä, mutta jantteri kertoi osien maksaneen vuonna -98 125 000 mk.
Uusia osia oli nokat, nokkapyörät, venttiilit plus jouset, männät, kansi, veivit, kampura, laatikko (ei kasettimallinen, muta välitetty ja vahvistettu) ja kytkin eli käytännössä kaikki mikä koneessa liikkuu!
Pyörä johon moottori sopii on suitsuki ja sradi mallin 750:set.
Jos joku tuollaista tarvii, niin halvalla lähtee kun runkoa ei enää ole.
Ja jos ei ketään kiinnosta, niin sitten teen siitä auton, joka kulkee siihen malliin, että sillä voi jopa pärjätä minäminä jukalle, JOS autoon lyötyy osaava kuski.
Minä se en ainakaan ole.