• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Tässähän on ilmeisesti kyseessä trolli. Tai sitten mahdollisesti joku 20v larppaaja-nörtti.

Kummassakin tapauksessa ko. viesteihin taitaa olla viisaampi jättää vastaamatta.
Tätähän tämä tahtoo netissä olla. Kun oma asia loppuu täysin, niin kehiin tipahtaa juuri nämä kuuluisat ikä- ja trollikortti. Tällä kertaa jopa samassa viestissä.

No ei voi mitään. Parempaa onnea ensi kerralla.

giantpopcorn.gif

Tää on parempaa kun TV.

Jatkan listaa: Yamaha R7, Honda RC45, Bimota V-due, Petronas FP1 ja Ducati 748RS. Nämä ovat oikeasti pyöriä joihin on vain laitettu lain vaatimat vilkut ja peilit. Ne eivät myöskään rataominaisuuksiensa vuoksi oikein kunnolla toimi katuajossa.

Toivottavasti bensa tämän nyt ymmärtää. Yamaha R1 on oikeasti vain sopivilla mielikuvilla kuluttajille massatuotettu katupyörä. Noita muita et ole tainnut edes mainoksissa nähdä, koska niitä ei ole edes tarkoitettu myyntiin katukuskeille, vaikka ne ovatkin tyyppihyväksyttyjä. Eli ne ovat Bensan kuvailemia ratapyöriä. R1 ei vieläkään siihen joukkoon kuulu.

Havainnollistan vielä eroa. R1:sen voit valita mainoskuvastosta ja mennä ostamaan vaikka vantaalta kaupasta. Ducati 748RS:n joudut erikseen tilaamaan, se tulee puulaatikossa, maalamattomilla katteilla ja turhista osista riisuttuna. Eli 748RS toimitetiin tällaisena

Lisään rautalankaa: Petronas FP1 -Originally developed jointly by Petronas and Sauber Petronas Engineering AG as the Petronas GP1 989cc prototype to compete in MotoGP, Petronas decided to race the motorcycle in the Superbike World Championship instead. To meet the requirements for the motorcycle's entry into the championship, the engine was reduced to 899.5 cc (54.9 cu in) and Petronas had to produce 150 road version motorcycles for FIM homologation.

Muiden pyörien tarina samanlainen. Tehty pakollinen määrä kadulle vain, jotta se saataisiin hyväksyttyä katupyörien kisoihin. R1 taas on tehty myytäväksi katukuskeille ja heidän tarpeensa huomioiden.
Logiikassa on edelleen paha aukko. Se että on olemassa muita ratapyöriä ei tarkoita sitä että joku toinen ei ole ratapyörä. Se ei auta vaikka listaisit 100 muuta pyörää. Se ei muuta R1:sen tilannetta yhtään miksikään.

Logiikassa on edelleen paha aukko. Se että on olemassa muita ratapyöriä ei tarkoita sitä että joku toinen ei ole ratapyörä. Se ei auta vaikka listaisit 100 muuta pyörää. Se ei muuta R1:sen tilannetta yhtään miksikään.
Voisitko valaista meille tietämättömille ratapyörän määritelmän? Löytyykö se valmistajan mainoksesta vai pelkästään sun omasta, käsittämättömän laajasta moottoripyörien tuntemuksesta?

Sukkahousut jalkaan Pensa, tinapaperista tehty kruunu päähän ja muovimiekka ojossa kohti pahaa velhoa.

Täältä et varmaankaan saa vertaistasi vastustajaa.
Jos yrittää loukata jotain, niin olisi suotavaa, että ymmärtää siitä aiheesta mistä loukksen suoltaa edes perusteet. Muuten parhaat naurut saa kyllä joku muu
smile_org.gif

Sama koskee nimimerkkiä jaulis myös. EPIC fail!
Koska on kyse pienen vähemmistön harrastuksesta, enemmistön ei tarvitse tietää siitä tarkempia nippelitietoja ja "hienouksia". Se aiheuttaa varmasti hyvät naurut tällä forumilla muutenkin.
biggrin.gif
Pilkata voi joko henkilökohtaisesti, tai sitten välillisesti muiden ihmisten kautta asettamalla henkilö naurunalaiseksi; osuit juuri jälkimmäisen kohteeksi. Pensalenkkarit jalkaan ja larppaamaan, vai miten se oli, en tiedä koska en ole larppauksen asiantuntija, ja hyvä niin. : )
Olet muuten kyllä jäljillä, mutta vittuilukin on taitolaji. Silloin ei kannta alkaa vittuilemaan asiasta, josta ei tiedä mitään. Paljastaa vain oman sivitymättömyytensä ja antaa itsestään kuvan tyhmänä. Mikään pakko ei ole tietää aiheesta, mutta silloin siitä ei kannata alkaa avautumaan. Se pilkka osuu kyllä omaan nilkkaan.

Monet parhaat stand-up koomikot ja esim talk show -vetäjät omaavat todella laaljan yleissivistyksen.

Mutta mikäpä siinä. Tilannehan on loppujen lopuksi win-win. Minä nauran pilkkaajien tietämättömyydelle aiheesta ja muut tietämättömät nauravat minulle. Kaikki voittaa
smile_org.gif
Tilanne vain muistuttaa kovasti tätä muutakin keskustelua täällä.
Se on mukavaa, kun kaikki voittaa, vähän sama juttu kuin kommunismissa, kaikki voittaa. Mahtoiko olla ensimmäinen viesti, jossa todella olit edes osittain oikeassa.
Jos ei ole perehtynyt "larppaamiseen", kuinka ison aukon sivistykseen se mahtaa aiheuttaa, luultavasti todella suuren. Perehdytyskurssiksi riittää hyvinkin Tylyttäjän liittämä linkki Youtubeen.

Tilanne muistuttaa muutakin keskustelua täällä? Olet siis sitä mieltä, että sinä olet se tietäjä ja muut tietämättömiä? Viesteistäsi voisi päätellä muuta.

Kaiva nyt ne perustelusi sille miksi R1 on ratapyörä ja vastaavia autoja ei muka ole? Kahlasin ketjun läpi enkä vielä löytänyt sinulta muuta perustelua kuin oman inttämisesi.

Jos se nyt kuitenkin olisi nimenomaan ratapyörä, niin tässäpä alkuun muutama vastustaja sille: Honda Type R, Lotus Elise SC, Renaultin Sport-mallisto Twingosta ja Cliosta lähtien, Mégane R26.R:stä puhumattakaan tai Opel Astra OPC. Valmistajien mukaan siinä on liuta radalle suunniteltua kalustoa ja nyt ollaan vieläpä hinnastojen alapäässä. Kalliimpaakin tietysti löytyy.

"With its low front grille, aggressive lines, 18” alloy wheels, flared wheel arches and rear tailgate spoiler, it’s clear that the Type R was born to race." (http://www.honda.co.uk/cars/civictyper/)

"The 2008 Elise SC's pure handling and extraordinary performance is like driving a street-legal race car." (http://www.lotuscars.com/elise_220.html)

The experts at the Opel Performance Center develop sports cars that are at home on any race course - and are still practical for every day use. (http://www.opel-opc.com/)

The key feature of the Cup 197 in terms of its performance is its offering of the same chassis set-up as the limited edition 197 F1 Team R27. With its lowered ride height of 7mm and stiffer springs and dampers (27% at the front and 30% at the rear), the Cup ensures pinpoint handling on the road and for drivers wishing to use the car on track. (http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/clio197cup/overview/)

Tietysti, jos lähtökohta on se, että mikä pärjää R1:lle, niin eihän nuo sitten ole radalle suunniteltu. On se vaan onni, että väännetä kiihdytysajosta. Väite olisi luultavasti, että R1 on varttimailille ja lentokenttäajoihin suunniteltu.
biggrin.gif

Olet muuten kyllä jäljillä, mutta vittuilukin on taitolaji. Silloin ei kannta alkaa vittuilemaan asiasta, josta ei tiedä mitään. Paljastaa vain oman sivitymättömyytensä ja antaa itsestään kuvan tyhmänä. Mikään pakko ei ole tietää aiheesta, mutta silloin siitä ei kannata alkaa avautumaan. Se pilkka osuu kyllä omaan nilkkaan.

Monet parhaat stand-up koomikot ja esim talk show -vetäjät omaavat todella laaljan yleissivistyksen.

Mutta mikäpä siinä. Tilannehan on loppujen lopuksi win-win. Minä nauran pilkkaajien tietämättömyydelle aiheesta ja muut tietämättömät nauravat minulle. Kaikki voittaa
smile_org.gif
Tilanne vain muistuttaa kovasti tätä muutakin keskustelua täällä.
Kokemusta pilkan osumisesta omaan nilkkaan lienee niin siellä kuin täällä ja julmaa se on pilkata yhdys sana vammaisia koska he ovat ehkä olleet kouluaikana enempi kiinnostuneet vaikka roolileikeistä.

Mutta hei. Kerrohan tuosta larppaamisesta. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta puuhalta. Minä tykkäsin koulussa aina siitä joulunäytelmästä missä puumiekalla pääsi sohimaan sitä hiilellä maalattua koulutoveria. Nyttemmin taitaa olla jo helpompi saada uskottavampia murjaanien kuninkaita näytelmään, etenkin noissa ei niin elitististen alueiden kouluissa.

Millaista se puuha on? Onko se vähän kuin showpaini ja sovitaan etukäteen että Yoda voittaa vai otetaanko siinä ihan tosissaan valomiekat tanassa taistoa? Mikä siinä ylipäätään ideana? Onko se larppaaminen mitään sukua sille puuhalle, missä toinen on rehtori ja toinen sitten ansaitsee rangaistuksen ja sitten vähän karttakeppiä ja...

Minun sivistyksessäni on tuolta osin musta aukko ja sinnehän sitä tietoa mahtuu ja imeytyy, joten valistapa hieman.

Toistaiseksi ihmeautoja ei ole ilmaantunut, ollaan odottelevalla kannalla. Tänään tein johtopäätöksen, että polkupyöräily on huomattavasti vaarallisempaa kuin moottoripyöräily. Polkupyörän mittarissa alle 300 km ja jo kahdet kunnon turvat kun taas prätkällä kuusinumeroinen lukema ilman rönyjä tiellä tai radalla. Onpa kintut taas kipeät. Klossit jalassa on kiva rotvallin reunoja ylitellä.

Ja kiitoksia. Hyvin olette jaksaneet pitää liekkiä lepattamassa.

Jukka

Tässä kilpaa odotellessa tuubista löytynyt video
joissa Lambon Gallardo ja Ducati 1098 ottivat radalla ja parissa muussakin tehtävässä mittaa.
Kannattaa katsoa
http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI
thanks-for-the-info.jpg
Tästähän autoharrastajat saavat potkua muuttaa kisan sääntöjä. Vaikka siten, että testataankin: 1. Kumpi on hitaampi radalla, 2. Kumpi pysähtyy nopeammin. 3. Kummassa on paremmat sisävalot

Kokemusta pilkan osumisesta omaan nilkkaan lienee niin siellä kuin täällä ja julmaa se on pilkata yhdys sana vammaisia koska he ovat ehkä olleet kouluaikana enempi kiinnostuneet vaikka roolileikeistä.

Mutta hei. Kerrohan tuosta larppaamisesta. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta puuhalta. Minä tykkäsin koulussa aina siitä joulunäytelmästä missä puumiekalla pääsi sohimaan sitä hiilellä maalattua koulutoveria. Nyttemmin taitaa olla jo helpompi saada uskottavampia murjaanien kuninkaita näytelmään, etenkin noissa ei niin elitististen alueiden kouluissa.

Millaista se puuha on? Onko se vähän kuin showpaini ja sovitaan etukäteen että Yoda voittaa vai otetaanko siinä ihan tosissaan valomiekat tanassa taistoa? Mikä siinä ylipäätään ideana? Onko se larppaaminen mitään sukua sille puuhalle, missä toinen on rehtori ja toinen sitten ansaitsee rangaistuksen ja sitten vähän karttakeppiä ja...

Minun sivistyksessäni on tuolta osin musta aukko ja sinnehän sitä tietoa mahtuu ja imeytyy, joten valistapa hieman.

Toistaiseksi ihmeautoja ei ole ilmaantunut, ollaan odottelevalla kannalla. Tänään tein johtopäätöksen, että polkupyöräily on huomattavasti vaarallisempaa kuin moottoripyöräily. Polkupyörän mittarissa alle 300 km ja jo kahdet kunnon turvat kun taas prätkällä kuusinumeroinen lukema ilman rönyjä tiellä tai radalla. Onpa kintut taas kipeät. Klossit jalassa on kiva rotvallin reunoja ylitellä.

Jukka
Pilkan osumisesta omaan nilkkaan saatiin oiva esimerkki kun heti siitä minulle vittuiltuasi, et itsekään osannut kirjoittaa samassa postissa. No näitä sattuu.
smile_org.gif
Tosin sinulle äidinkielellisiä virheitä saattuu varmaankin vähemmän kuin minulle.

Ja samalla tulit itsekin liittyyneesi tähän suureen tietämättömien joukkoon. Tosin saatoit sen kyllä tehdä tahallaankin. Palataan tuohon roolipeliaiheeseen heti kun saatte edes perusteet haltuun.

Noxille voisi vastaa sen verran, että vaustaukset kysymyksiisi on käsitelty jo aiemmissa viesteissä. En millään jaksa niitä kirjoittaa uudestaan. Et ymmärtänyt niitä ensimmäisellä kerralla, joten minulla ei ole mitään syytä olettaa, että toistaminen auttaisi yhtään.

Jukka
Pilkan osumisesta omaan nilkkaan saatiin oiva esimerkki kun heti siitä minulle vittuiltuasi, et itsekään osannut kirjoittaa samassa postissa. No näitä sattuu.
smile_org.gif
Tosin sinulle äidinkielellisiä virheitä saattuu varmaankin vähemmän kuin minulle.

Ja samalla tulit itsekin liittyyneesi tähän suureen tietämättömien joukkoon. Tosin saatoit sen kyllä tehdä tahallaankin. Palataan tuohon roolipeliaiheeseen heti kun saatte edes perusteet haltuun.

Noxille voisi vastaa sen verran, että vaustaukset kysymyksiisi on käsitelty jo aiemmissa viesteissä. En millään jaksa niitä kirjoittaa uudestaan. Et ymmärtänyt niitä ensimmäisellä kerralla, joten minulla ei ole mitään syytä olettaa, että toistaminen auttaisi yhtään.
Tuon roolipelaamisen opetusvideon lisäksi olen joskus nähnyt, kun aikuiset ihmiset huitovat toisiaan pellolla vaahtomuovisilla miekoilla. Mitäs jos sinne tulisi ihan teräksisen version kanssa, niin voisi paremmin eläytyä rooliinsa?

Täytyy kyllä myöntää, että itse syyllistyn samaan. Noin 25-27 vuotta sitten minut minut on saattanut tavata metsästä juoksemassa miekka kädessä, ritarin rooliin eläytyen. Enää tuskin moiseen eläytymiseen pystyisin, pitäisi varmaan nappailla tajuntaalaajentavia jonkun aikaa.

Eikun kerro nyt vaan määritelmäsi sekä rata-autosta että rataprätkästä, mäkin olen näitä sulta pari kertaa kysynyt mutta mitään selvää vastausta näiden määrittelemiseksi et ole saanut aikaan. Olet aina vaan inttänyt että "R1 on ratapyörä, koska sitä niin mainostetaan ja se siltä näyttää". Voi jesus sentään...

Eikun kerro nyt vaan määritelmäsi sekä rata-autosta että rataprätkästä, mäkin olen näitä sulta pari kertaa kysynyt mutta mitään selvää vastausta näiden määrittelemiseksi et ole saanut aikaan. Olet aina vaan inttänyt että "R1 on ratapyörä, koska sitä niin mainostetaan ja se siltä näyttää". Voi jesus sentään...
Meitä lukutaidottomia on täällä näköjään useampia. Vain inttämistä olen aiemmista bensan viesteistä huomannut. Perusteluksi ei kelpaa, että sinä olet sitä mieltä, vaan jotain konkreettisempaa haetaan.

Tarkemmin asian käsittely kannattanee siirtää jonnekin lasten sivuille.
Totta totta, mutta kiinnostuneita tuntuu riittävän oikein urakalla. Enpä voi sille mitään että niin moni haluaa tietää lisää. No Huru-Ukolla on kyllä erittäin hyvä pointti. Kehottaisin kaikkia kyselijöitä siirtymään tuonne lasten sivuille. Huru-Ukko antaa varmasti mielellään lisätietoja sivusta.

Mitenköhän kävis parivaljakon (painossa mukana 85kg kuski):
Toyota Avensis 2.4VVT-i : 37800e (tummennetut takalasit!!), 120kw, 1570kg, 0.081kw/kg
vs
Kawasaki Ninja 250R: 5500e, 22.2kw, 237kg, 0.094kw/kg

Orpo Riisikippo vs Orpo Riisijopo.

Pärjäisköhän tolla 30-heppasella jopolla tommoselle tavis perheautolle? Vai hyytyiskö jopon vauhti liikaa pääsuoran vastatuuleen? Varsinkin orginaalirengastuksella ton jopon ratakierros vois olla melkosen haastava. Toisaalta sitten taas tojotan jarrut huutais leipää jo kierroksen jälkeen?

Vois olla kaikenkaikkiaan aika tasaväkinen koitos.

Tarkemmin asian käsittely kannattanee siirtää jonnekin lasten sivuille.
Totta totta, mutta kiinnostuneita tuntuu riittävän oikein urakalla. Enpä voi sille mitään että niin moni haluaa tietää lisää. No Huru-Ukolla on kyllä erittäin hyvä pointti. Kehottaisin kaikkia kyselijöitä siirtymään tuonne lasten sivuille. Huru-Ukko antaa varmasti mielellään lisätietoja sivusta.
Voitko nyt vaan vastata siihen mitä sulta kysytään?!?!11  
crazy.gif

Toyota Avensis 2.4VVT-i : 37800e (tummennetut takalasit!!), 120kw, 1570kg, 0.081kw/kg
vs

Pärjäisköhän tolla 30-heppasella jopolla tommoselle tavis perheautolle? Vai hyytyiskö jopon vauhti liikaa pääsuoran vastatuuleen? Varsinkin orginaalirengastuksella ton jopon ratakierros vois olla melkosen haastava. Toisaalta sitten taas tojotan jarrut huutais leipää jo kierroksen jälkeen?

Hei haloo, toihan Kawasakihan näyttää ihan ratapyörältä ja maahantuojan mainoksessakin lukee, että "Kawasaki Ninja 250R on urheilullisuutta uhkuva moottoripyörä" ja "Urheilullisuus on itsestäänselvyys tässä pienessäkin Ninjassa."

Eihän tolla voi ajaa muuta kuin jotain vastaavaa urheiluautoa vastaan.

Ja nyt Bensa vielä kerran. Ratapyöräksi suunniteltu pyörä ei tarvitse virtalukkoa eikä muitakaan lukkoja (tankki, kypärä), ei flektiä (kun ei seisoskella ruuhkissa), takapenkkiä ja takajalkatappeja, nopeusmittaria, tööttiä, pehmeää penkkiä, tangonpäänpainoja, muovisia tiukasti kiinni ruuvattuja hienostimaalattuja katteita ja muotoon suunniteltuja valoja. Nämä osat ovat kiinni vain siksi, että R1 sopisi katukäyttöön ja houkuttelisi ostajia katukäyttäjistä.

Ratapyörä taas tarvitsee yhtenäisen alakatteen, nopeaan täyttöön soveltuvan bensatankin, kasettivaihdelaatikon, Käännetyn vaihdekaavion, luistokytkimen, nopeasti vaihdettavat katteet, helposti vaihdettavat kliparit ja muut kaatumisosat yms. Mitään tällaisia ei muistaakseni R1:ssä ole.

Olen perustellut väitteeni jo monta kertaa. Sinä Bensa olet vain inttänyt vastaan R1:n sinun mielestä näyttävän ratapyörältä ja kulkevan kuten ratapyörä, vaikka et varmaan ole ratapyörää etkä R1:tä koskaan ajanut.

vs

Hei, tuohan olisi jo aidosti mielenkiintoista, minä ainakin mieluusti näkisin kuinka tuossa kävisi. Harmi että en pikkuninjaa omista, muuten jo ilmoittautuisin vapaaehtoiseksi
sad_orig.gif

Back